Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko läheisiä sisarustenne kanssa?

Vierailija
07.04.2024 |

Itse en ole koskaan ollut, ja se vaivaa jotenkin. Olen kyllä yrittänyt vuosikaudet, mutta jos toista ei kiinnosta eikä suhde ole vastavuoroinen niin minkäs teet. Olen päätynyt siihen, että voin valita perheeni ja vain siksi, että olemme sukua, ei ole pakko olla läheisiä. Onneksi minulla on ystäviä, jotka ovat läheisempiä kuin sukulaiseni. 

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsina ja nuorina olimme. Sitten koulutus ja ammatti veti erilleen. Työ vaati liikaa ja aikaa ei jäänyt.

Vierailija
2/43 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää viime vuosikymmeninä. Hirvittävä energiasyöppö, en ole juuri kaivannut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole läheisiä. Ehkä vuoden parin välein jtn kuulee

Vierailija
4/43 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisaruksilla ei välttämättä ole mitään yhteistä aikusina. Miksi sellaisia suhteita pitäisi väkisin ylläpitää

Vierailija
5/43 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut sisarukset ovat hyvää pataa, mutta minulla kiinnostukset vei jo nuorena ihan eri urille. Onhan meillä yhteinen wa-ryhmä, mutta ei me henkilökohtaisesti viestitellä toistemme kanssa. Ei vaan ole yhteistä puhuttavaa.

Vierailija
6/43 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkokysymys teille jotka ette ole: Haluaisitteko olla? Oletteko yrittäneet korjata tilannetta? t. Ap

Vierailija
7/43 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsina ja nuorina olimme. Sitten koulutus ja ammatti veti erilleen. Työ vaati liikaa ja aikaa ei jäänyt.

Heh! Olet oravanpyörän uhri. Heh heh!

Vierailija
8/43 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla läheisiä kuin näennäisesti. Meillä lapsia kohdeltiin eriarvoisesti, se etäännyttää luonnollisesti paljonkin. Ystävät ovat ainakin itselleni läheisempiä ja se on ihan ok jos näin on sisaruksillanikin. Samassa lapsuudenkodissa kasvaminen ei merkitse, että pitäisi olla läheinen heidän kanssaan. Voi olla, että lapset ovat niin eri luonteisia, ettei aikuisena ole muuta yhdistävää tekijää kuin vanhemmat. Tämä on ihan ok!

Vierailija
9/43 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin tosi läheisiä perheenä, kunnes vanhemmat kuolivat, sen jälkeen ollut kaikenmoista kränää, joidenkin kanssa olen läheisempi...

Vierailija
10/43 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monta sisarusta. Ikänsä puolesta lähimmän kanssa olen aina ollut läheinen, nykyään asutaankin samalla puolella Suomea. Nuorempien kanssa ei ole niin paljon yhteistä, mutta nähdään lapsuudenkodissa lomilla, ja joskus muutenkin.

Vierailija
11/43 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus. Ollaan tekemisissä vain jouluna ja silloin lähetetään joulutervehdys. Ei olla mitenkään riidoissa, mutta on niin erilaiset kuviot ja luonteet, ettei ole oikein yhteistä eikä näin vanhempana jaksa väkisin yrittämään. Liian monet ovat väkipakolla yhteydessä ja siitä tulee vain riitaa.

Vierailija
12/43 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime vuosina on tullut etäisyyttä, kun jouduin laittamaan välit poikki vuosikausia luokattomasti käyttäytyneseen äitiin. Tämä sitten vaikutti vissiin sisaruksiinkin kun kehtasin näin tehdä. Olen vanhin tytär, olin vuosikausia se aktiivinen yhteydenpitäjä, kunnes päätin että se ei ole yksin mun velvollisuus. Kuten en ole myöskään velvollinen lahjomaan siskonlapsia ja siskoja, saamatta itse mitään takaisin ehkä synttärionnittelun mesessä pari päivää myöhemmin. Aika näyttää mihin tämä vie, mutta ajattelin vihdoinkin olla itsekäs ja huolehtia itsestäni :)

Vierailija
13/43 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on useampi sisarrus, kenenkään kanssa en ole säännöllisesti, esim viikottain yhteydessä, mutta välit on ok. Tapaamme pari krt vuodessa, osan kanssa kyläillään enemmän, toisten kanssa ei juuri koskaan. Wappiryhmissä viestitellään jotain pintapuolista säännöllisen epäsäännöllisesti.

Vierailija
14/43 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla puhuttu mitään kuuteen vuoteen. Sen sijaan olen hänen lastensa kanssa tekemisissä. 

Vierailija
15/43 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla missään väleissä. Lapsenakin vaan tapeltiin ihan hirveästi ja näin aikuisena ei tarvitse enää kestää toisiamme. 

Vierailija
16/43 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On 7 vuotta ikäeroa broidiin, se oli lapsena liikaa eikä tultu koskaan erityisen läheisiksi. Ei sinänsä harmita eikä tarvetta teennäiseen yhdessäoloon.

Vierailija
17/43 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme ole läheisiä. Ehkä vuoden parin välein jtn kuulee

Ja varmaan vaan harvenee jos päästään muuttamaan ulkomaille. 

Vierailija
18/43 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jatkokysymys teille jotka ette ole: Haluaisitteko olla? Oletteko yrittäneet korjata tilannetta? t. Ap

Ei kiinnosta. Ollaan ihan liian erilaisia ihmisiä eikä vain olla yhtään samalla aaltopituudella. 

Vierailija
19/43 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt kuolisi, niin en menisi hautajaisiin. 

Vierailija
20/43 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt kuolisi, niin en menisi hautajaisiin. 

Ei ne kuolleet välitä. Elävät välittää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä