Kuparikierukasta kauheat pms-oireet ja mahakipu oikealla alhaalla! Normaalia?
Mulle asennettiin kuparikierukka 5kk sitten ja sen jälkeen on ollut kierrot ihan pers....stä.
Kuukautisten jälkeen on viikko normaalia elämää, jolloin en vuoda ja olen oma hyväntuulinen itseni, mutta sitten 2 viikkoa ennen varsinaisia kuukautisia iskee mahakipu oikealle alhaalle ja olen kuin persuksiin ammuttu karhu. Hermot eivät kestä mitään, itkeskelen, unohtelen asioita ja olen ihan maassa ja voimaton.
Seuraavalla viikolla alkaa tiputteluvuoto ja sitten seuraavalla viikolla varsinaiset menkat, jolloin vuodan kuin seula! Super tamppooni täyttyy parissa tunnissa, niin että vuotaa yli.
Joskus tuo mahakipu yltyy niin kovaksi, etten pysty kävelemään ja joskus iskee myös sietämätön päänsärky, joka ei mene ohi Panadolilla.
Tajusin juuri, etten ole käynyt tarkistuskäynnillä ollenkaan, joka olisi pitänyt olla 3kk kierukan asettamisen jälkeen.
Onko nämä sivuvaikutukset ihan normaaleja ja jos eivät, niin mikä voisi olla vialla??
Kommentit (6)
mulla on kanssa tullut tosi kovia mahakipuja ton kierukan takia, ennen ei ollut mitään.. Onneksi nykyisin ne ei oo enää niin älyttömän kovia et särkylääkkeellä selviää. Alkavat yleensä viikkoa ennen menkkoja... Vielä pitäis sinnitellä pari vuotta ennen kun poistatan kierukan..Ja toista kertaa en kyllä ota sitä!
Olen tosi hyväntuulinen yleensä, mutta 2 viikkoa ennen menkkojen alkamista olen ihan mielenvikainen :-(
Mietin sitäkin, että jos se mielenvikaisuus aika on juuri sitä kun alkio yrittää kiinnittyä, mutta kierukka estää sen ja siksi kroppa ja mieli menee ihan sekaisin. Estrogeenipommi?
Mulla on 3 lasta ennalta ja olen aina tullut heti raskaaksi, eli raskaudun todella helposti.
ap
mulla tuli kolmannen synnytyksen jälkeen ja kesti puoli vuotta. Se oli ihan kamalaa aikaa :(
Inhoan näitä oireita :( Olen ihan hirviö :(
ap
itselläni on myös alavatsa kipeänä päivän verran kierron puolivälissä ja tämä johtuu ovulaatiosta jonka tunnen voimakkaana kipuna. Tän ovis kivun olen tuntenut jo nuoresta lähtien ja silloin luulin sen olevan umpisuoli joka vihoittelee.