Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teillä on tämänhetkinen ns. first world problem?

Vierailija
07.04.2024 |

Pahoittelut heille jotka eivät kestä englanninkielisiä ilmauksia.

Minun niin kutsuttu ongelmani on että kaappi on täynnä ruokaa joka pitäisi syödä pois ja mausteita jotka vanhenee, mutta en millään jaksaisin miettiä joka päivä mitä niistä laittaisin. Kaapissa on mm. riisipaketteja, pastapusseja, säilykkeitä, jauhoja varmaan puolen vuoden tarpeiksi, osassa jo parasta ennen-päiväys lähestymässä. En tietenkään aio vain heittää käyttökelpoista ruokaa roskiin, kunhan valitan turhasta.

Onko muilla vastaavia ongelmia jotka eivät oikeasti ole ongelmia?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se että sukulainen kuoli ja on kuolinpesä siivottava ja kun on vasta vähän aikaa kun edellinen sukulainen kuoli ja en ole päässyt hänenkään roippeistaan eroon. Nyt alkaa kämppä muistuttaa hamstraajan kotia. Kyseiset asunnot piti tyhjentää äkkiä, kun menivät nopeasti kaupaksi. 

Tää onkin kyllä ihan oikea ongelma, ei ap.n hakema. Tsemppiä raskaaseen urakkaan. 

Vierailija
22/44 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellpy addiktio. Ostelen siis kirppisvaatteita Sellpystä ja Uffista.

Vaatteethan näissä siis maksaa muutaman euron, eli taloudellinen ongelma ei niinkään ole vaan se, että "joudun" raahaamaan paketteja postista ja hamstraan järjettömiä määriä käytettyjä vaatteita kotiini, en aidosti tarvitsisi yhtään vaatetta enää koko loppuelämäni aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän keksiä hyvää sairautta huomiselle sairaslomalle. Tuntuu, että kaikki syyt on jo käyty läpi moneen kertaan.

Vierailija
24/44 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vielä täysi talvi ja linnut käyvät ruokinnalla ahkerasti. Kaikista lähialueen kaupoista on jo linnunruokintasiemenet poistuneet valikoimista ja itsellä jäljellä enää muutama kilo auringonkukansiemeniä ja kauraa. Parissa päivässä loppuu, kai pitää lähteä viikolla jostain kauempaa etsimään.

Vierailija
25/44 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi jaksaa tehdä pari kirjallista juttua valmiiksi töihin maanantaiaamuksi muttei millään jaksa tarttua...

Vierailija
26/44 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellpy addiktio. Ostelen siis kirppisvaatteita Sellpystä ja Uffista.

Vaatteethan näissä siis maksaa muutaman euron, eli taloudellinen ongelma ei niinkään ole vaan se, että "joudun" raahaamaan paketteja postista ja hamstraan järjettömiä määriä käytettyjä vaatteita kotiini, en aidosti tarvitsisi yhtään vaatetta enää koko loppuelämäni aikana.

Mulla on tuo sama, tai nyt olen pakon edessä (tulot laskee) vähentämässä vaatteiden/kenkien keräilyn  harrastamista. Muuta maksullista en kyllä melkeinpä harrastakaan.

Yleisestikin: materiaa on yli tarpeen, olen pienituloinen mutta mistään ei ole puutetta. En käsitä miten joku valittaa ettei ole rahaa johonkin takkiin tai kenkiin. Tekisi mieli huutaa, että missä ajassa te oikein elätte..

Vierailija
27/44 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet kesäpaikan rottinkikalusteet tulevat rahdissa huomenna eikä huvittaisi lähteä autotalliin tekemään niille väliaikaista säilytystilaa. 

Vierailija
28/44 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi hankkia kesävaatteita (lähinnä t-paitoja) mutta en löydä kivoja. Enkä sellaisia, jotka tuntuisivat kestävän enemmän kuin yhden pesun.

Ja uudet housut. En vaan halua sellaisia vajaamittaisia mitä tuntuu edelleen olevan kaikissa kaupoissa. Joo, varmaan ois ihan kivat, mutta sitten pitää aina muistaa ja jaksaa sheivata. 

Vierailija
29/44 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä ei sovi Suomeen koska osa kansasta elää kehitysmaa-tasolla. Kiva että joillakin on kaapit täynnä ruokaa ja lääkärillekkin pääsee ja isoin ongelma on biojätepussit. Ei helvetti. 

Vierailija
30/44 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasinud.

Vierailija
31/44 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kertoa miehelle että olen ostattelemassa Torista yhtä toista tonnia maksavaa kampetta.

Ostattelemassa? Jos maksat itse omilla itse ansaitsemillasi rahoilla niin hittoako se kenellekään kuuluu?

Ostattelemassa tarkoittaa tässä nyt vain sitä että olen vasta pyytänyt kohteesta lisää kuvia jotta varmistuisin sen soveltuvuudesta omiin tarkoitusperiini. Jos sitten päätän sen ostaa, niin ostan sen todellakin omilla rahoillani, mutta tiedän että siitä huolimatta mies ei luultavasti ilahdu asiasta vaan pitää sitä turhana.

- se jota lainasit

Vierailija
32/44 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron tähän saman, minkä aiemmin kerroin omassa ketjussani. Ketju poistettiin, kun minua luultiin provoilevaksi mieheksi. Ok, tämäkin on ensimmäisen maailman ongelmia. :D

Ongelma: pääsin pitkän työttömyyden jälkeen töihin. Nyt harmittaa, kun naisena rahaa on mennyt enemmän esim. uuteen shampooseen ja hoitoaineeseen, hiusten värjäämiseen (juurikasvu oli kamala),kynsien laittamiseen, meikkivoiteeseen ja työvaatteisiin.

Poistetussa ketjussa väitettiin minun tuhlanneen turhuuksiin, mutta yritän edes näyttää ihmiseltä ja olla haisematta pitkän erakkokauden jälkeen. Huolehdin silloinkin perusasioista, mutta kun harrastuksena oli metsissä vaellus niin en näyttänyt millään mittapuulla huolitellulta.

Vierailija
33/44 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olutvarastossani ei ole peruslageria tänään saunakaljaksi, kun lager pääsi eilen loppumaan.

Kahta eri IPAa on ja yhtä Dunkelia. Tekis mieli lageria.

Pahus, minkälaisia ongelmia :) 

Melkein sama ongelma. Heitän kohta pihvit pannulle, mutta kunnon punaviini on kaapista loppu.

On vain halpoja noin kympin-viidentoista euron punkkuja, eikä mitään kunnon vuosikertaviinejå.

Vierailija
34/44 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin sipsipussin vahingossa pohjasta mikä ei vaikuta syömiseen millään lailla, mutta silti tulee väkisin OCD-fiilis, että se on väärin päin avattu.

Vierailija
35/44 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkön hinta meni tänään miinukselle mutta mulla ei ollut edes likapyykkiä mitä pestä. Ruoatkin oli valmiina.

Vierailija
36/44 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viltin alla ja pitäisi käydä veskissä, tulee kylmä jos nousee ylös. Taidan sinnitellä...

Vierailija
37/44 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteäkö kesällä keski-eurooppaan omalla autolla vai lentää ja vuokrata auto. 

Vierailija
38/44 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avasin sipsipussin vahingossa pohjasta mikä ei vaikuta syömiseen millään lailla, mutta silti tulee väkisin OCD-fiilis, että se on väärin päin avattu.

Kaada kippoon ne sipsit. Heti.

Vierailija
39/44 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on ihan ehdottomasti tuo kumppanin pituus. Tämä palstan ikuisuusmurhe.

Vierailija
40/44 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppispaikka varattu, pitäisi varata samantien 10 ja ryhtyä hommiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme