Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä eläkeiän pitäisi olla maks 50v

Vierailija
07.04.2024 |

Nuoremmat ja virkeemmät sais töitä ja jäis vanhemmalle sukupolvelle aikaa nauttia eläkkeestä. Ja toki takuueläke 3000€/kk.

Tällai saatas Suomeen täystyöllisyys.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

50v haluavat vielä tehdä töitä, minusta 65v joka on kansaneläke ikä aina ollut olisi max eläkeikä.

Vierailija
2/36 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytyöelämä on henkisesti ja fyysisesti niin rasittavaa ettei sitä jaksa yli 50v.

Siksi 50v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/36 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tosiaankaa! 😄 

Vierailija
4/36 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh,

anoppi jäi eläkkeelle 50-vuotiaana. Hän on nyt 87v ja oletettavasti elää vielä ainakin 10 vuotta. Mikä on mielestänne kohtuullinen eläkeuran pituus?

Vierailija
5/36 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin jäin 50v eläkkeelle, oli jo lapsena tavoitteena tuo maaginen ikä 😊

Vierailija
6/36 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh,

anoppi jäi eläkkeelle 50-vuotiaana. Hän on nyt 87v ja oletettavasti elää vielä ainakin 10 vuotta. Mikä on mielestänne kohtuullinen eläkeuran pituus?

Onko se sitten kohtuullista että raataa 70v ja saa työperäisten oireiden seurauksena fataalin slaagin 70,5v. Ehtii hyvä kun nähdä eläkkeen pistettävän maksuun.

Vierailija
7/36 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii mulle, olisin ollut eläkkeellä jo 7 vuotta eikä tarvitsisi koko ajan opetella kaikkea uutta eturintamassa it-puolella vielä jotain 8 vuotta. Ja se 3000 olis ihan mukava kuukausikorvaus olemisesta.

Vierailija
8/36 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskeneläkeläisiä kuten anoppi

Lopetti työnteon alle viiskymppisenä ja eläkkeellä ollut nyt 15 vuotta, 20 eri lääkitystä joten edukkaaksi tulee yhteiskunnalle 😊   kansa maksaa 😊

Vierailija
9/36 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän nuo eläkkeet maksettaisiin?

Noin muuten olen nyt 53-vuotias ja laskin, että jos otan huomenna lopputilin, niin voin koko loppuelämäni käyttää 2800€/kk nettona niin, ettei tarvitse edes kiinteitä sijoituksia myydä.

Luulen kuitenkin, että vaimo ei riemastuisi, jos kaljoittelisin joutilaana kotona päivät pitkät tai matkustelisin yksinäni. Niinpä jatkan töissä niin kuin tähänkin asti.

Vierailija
10/36 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, on tosi erilaisia työpolkuja ihmisillä. Toiset saa vasta viisikymppisenä ensimmäisen vakituisen työpaikan.

Vierailija
11/36 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Olen 61v ja täynnä virtaa. Alan vielä opiskella työn ohessa. Eläke on kirosana, jota en halua kuulla. Oikea eläkeikä on 100v. 

Vierailija
12/36 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin muuten olen nyt 53-vuotias ja laskin, että jos otan huomenna lopputilin, niin voin koko loppuelämäni käyttää 2800€/kk nettona niin, ettei tarvitse edes kiinteitä sijoituksia myydä.

Luulen kuitenkin, että vaimo ei riemastuisi, jos kaljoittelisin joutilaana kotona päivät pitkät tai matkustelisin yksinäni. Niinpä jatkan töissä niin kuin tähänkin asti.

No se on valtion päänsärky. Riittäähän niillä jakaa rahaa kaikenmaailman kissanristiäisiin ja höpöhöpöprojekteihin yritystukina.

Vierailija
13/36 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat sinä jäädä eläkkeelle 50-vuotiaana, mutta sinun täytyy rahoittaa se itse.

Vierailija
14/36 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanne olisi eläkkeelle 60 v ja jos haluaa siitä jatkaa 62-64 vuotiaaksi, niin saisi isomman eläkkeen. 

Vierailija
15/36 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäiset tekevät työt, kun nuoremmat ovat mt-syiden vuoksi loputtomasti pois.

Ei tietenkään millään pahalla. 

Vierailija
16/36 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kunhan annetaan ajan kulua ja automaation vallata alaa niin ei ehkä tarvitse itse tehdä asian eteen mitään. Ainoa joka harmittaa rikkaita on se ettei nöyryyttäminen enää ole niin helppoa. 

Vierailija
17/36 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin, että eläkeikään vaikuttaisi iän lisäksi myös tehdyn työuran pituus. 

Vierailija
18/36 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on valtion päänsärky. Riittäähän niillä jakaa rahaa kaikenmaailman kissanristiäisiin ja höpöhöpöprojekteihin yritystukina.

Yritystuet olisi pikkuraha verrattuna eläkemenoihin, jos kaikille yli 50-vuotiaille maksettaisiin vähintään 3000€/kk eläkettä. Porukka saisi sitä keskimäärin 30 vuotta. Se aiheuttaisi pikaisesti valtavan inflaation ja valtion ajatumisen ylivelkaantumiseen, maksukyvyttömyyteen ja IMF:n talutusnuoraan, joka palauttaisi nykyisen eläkeiän. 

Vierailija
19/36 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailia kirjoitti:

No kunhan annetaan ajan kulua ja automaation vallata alaa niin ei ehkä tarvitse itse tehdä asian eteen mitään. Ainoa joka harmittaa rikkaita on se ettei nöyryyttäminen enää ole niin helppoa. 

Robolla voisi korvata kirjaston hyllyttäjän.  - Toisaalta suomalaiset vähenevät nopeasti - ennätysvauhtia. 

Vierailija
20/36 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä, jos yhteiskunnalla on varaa, Suomessa ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi