Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko alkoholisti ottaa vähän alkoholia?

Vierailija
07.04.2024 |

Eli voiko pahasti alkoholisoitunut muuttua kohtuukäyttäjäksi vai onko ainoa tie täysraittius? 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Ei narkkarikaan voi ottaa vähän huumetta tai ahmija vähän kakkua. 

Vierailija
2/7 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absolutisti on paras päätös alkoholistille 

itse Olen nykteristi: voin käyttää alkoholia mutta ei yksinkertaisesti kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, jos oikeasti ottaa vain vähän. Ei se viina itseään väkisin kurkusta alas kaada, se pitää ihan itse juoda. Onnistumismahdollisuudet tahdonvoimaan liittyen on sitten asia erikseen.

Vierailija
4/7 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi - otin yhden oluen ja se poiki viidentoista päivän juomaputken. Olen alkoholisti ja pitkiäkin aikoja juomatta.

M 49

Vierailija
5/7 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Ei narkkarikaan voi ottaa vähän huumetta tai ahmija vähän kakkua. 

Hölmö, ei se viina meidän alkoholistienkaan kurkusta itsestään mene alas. Minä voin hyvinkin juoda lasillisen tai kaksi viiniä jossain jouluaterialla, ja jättää homman siihen. Sitten jos juo koko pullon, voi olla että menee toinen perään.

Alkoholistillakin voi olla jonkinlainen itsekuri ja kyky säädellä dokaamista - ja täytyykin olla jos aikoo itse rahoittaa tinttaamisensa. 

Vierailija
6/7 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että asia riippuu siitä millainen ao. ihmisellä alkoholismi on. Jos on vain psyykkisesti alkoholista riippuvainen, kuten useimmat ovat, niin alkoholin kohtuukäytön voi opetella, mutta se voi olla vaikeaa. Fyysisesti alkoholiriippuvaisen on ehkä mahdotonta opetella kohtuukäyttöä, en tiedä? Eli voi ottaa, jos ei sitten juo enempää. 

7/7 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen entinen alkoholisti. Ja nykyinen kohtuu käyttäjä. Juon ehkä 4-6 kertaa vuodessa. Muuten pysyy korkki kiinni ihan hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi