Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahaa häviää tililtä ilman tietoja

Vierailija
07.04.2024 |

Hei,

tililtä häviää rahaa. eilen oli mennyt tilylitykseen jo 20e ja ei mitään tietoja maksusta missään, ei ole edes tilinylitysmahdollisuutta kun oon köyhis.

nyt tänään sama homma kun sain rahaa lainattua. ei minkäänlaista merkintää koko hommasta... en ole mielestäni antanut tietoja mihinkään ja tilinylityksen ei eds pitäisi olla mahdollinen,

pankki vaan sanoo että ainoa minkä voivat tehdä on sulkea tili ja kortti...tämä olisi ihan katastrofi...mitä mä teen??

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla lukee vain katevaraus ja 30 euroa. Ei näy laskuttajan nimeä. Eilen tuli tällainen.

siis nää on ihan ihmesummia eikä lue mitään. tilinylitys vaan nousi kokoajan.

Vierailija
22/31 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla lukee vain katevaraus ja 30 euroa. Ei näy laskuttajan nimeä. Eilen tuli tällainen.

Olen paikallistanut ongelman, se on korviesi välissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oon kyllä tarkka näistä

😂

Vierailija
24/31 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko S-Pankin kortti? Itsellä oli samanlaista lauantaina S-pankissa

Vierailija
25/31 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pankki?

Vierailija
26/31 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näytti lauantaina käyttövara 268 euroa käyttötilillä. Tein Paypalilla 140 euron oston. En katsonut käyttövaraa oston jälkeen, mutta olisi pitänyt olla 128 euroa. Lähdin kauppaan ja oli maksamassa ostoksia eikä maksu mennyt läpi. Pari kertaa yritin mutta sama juttu. Katsoin siinä sitten käyttövaran, ja se näytti -12 euroa. 

-12 euron käyttövara viittaisi lähtötilanteesta 268 euroa siihen, että tuo Paypal 140 euroa olisi veloitettu kahteen kertaan. Se näkyy kuitenkin vain katevarauksena kerran, eikä tuota samaa summaa näy toteutuneissa tilitapahtumissa.

Siirsin toiselta käyttötililtä tälle kyseiselle miinuksella olevalle tilille, jolloin tilille tuli vain lisää miinusta jatkuvasti :o Siirsin kolme kertaa rahaa tilille, koska joka siirron jälkeen saldo näytti vain lisää miinusta. Nyt tili oli pari euroa plussalla.

Tunnin päästä tsekkasin tilanteen. Oli nyt taas 93 euroa plussalla. Puolen tunnin päästä enää pari euroa plussalla.

Nyt en ole käyttänyt kyseistä tiliä ollenkaan, vaan odotan että viimeinenkin katevaraus on poistunut jonka jälkeen sitten tsekkaan kuun alkusaldon ja vähentelen kaikki menot.

Ja korttihan on on S-pankin Visa Debit online.

Vierailija
27/31 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin uudet maksupäätteet.

15.3.-22.3. Lidlin ostot eivät ole veloittuneet heistä johtuen ajallaan. Lidl-ostoista on ostopäivänä mennyt normaaliin tapaan heti katevaraus. Lidl ei ole kuitenkaan lähettänyt varsinaista veloitusaineistoa pankeille, ja katevaraus raukeaa automaattisesti viikon kuluttua ostosta. Sitten on kulunut aikaa, virhe huomattu, ja nyt otettu ostosten summat tileiltä.

Lauantaina napsittu sitten yksi osto kerrallaan tuon 15.3.-22.3. tehdyt ostokset. 

Vierailija
28/31 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden sukulaisen tilillä tapahtui tuota samaa. Aluksi hän sulki kaikki tiliin liittyvät kortit. Ei apua, pieniä summia vain katosi. Sitten oli pakko sulkea koko tili. Koskaan ei selvinnyt mistä johtui. Poliisi sanoi että tilinumeroa (minne rahat siirtyivät) ei voitu jäljittää. 

Vierailija
29/31 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden sukulaisen tilillä tapahtui tuota samaa. Aluksi hän sulki kaikki tiliin liittyvät kortit. Ei apua, pieniä summia vain katosi. Sitten oli pakko sulkea koko tili. Koskaan ei selvinnyt mistä johtui. Poliisi sanoi että tilinumeroa (minne rahat siirtyivät) ei voitu jäljittää. 

Tässä tapauksessa pystyttiin jäljittämään, että rahat menivät Lidliin

Vierailija
30/31 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tapauksessa pystyttiin jäljittämään, että rahat menivät Lidliin

Ja tiliotteesta näkyy maksut.

Vierailija
31/31 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katevaraus tulee silloin, kun ostat vaikka apteekista, ja maksat maksukortilla. Apteekilla on eri pankkiyhteys kuin sinulla. Eli varaavat tilitäsi sen summan, jonka olet maksanut. Muutama päivä myöhemmin näkyy laskutus tiedot tliotteessasi.