Suomessa töitä tehdään myös sunnuntaisin
Öö menkää tekemään töitä? Lopettakaa lorvailu ja makaaminen. Tänään on normaali työpäivä..
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin ketjun jälkeen, niin vieläkö naurattaa viikonloppuduunarit?
Pienellä työmäärällä samat massit kuin 7-15 duuniaan puskevilla.
Heh.
Ei. Vielä paremmat massit saa kun tekee normaalit arkipäivätyöt ja viikonloput, erityisesti sunnuntait, keikkoina päälle.
Nojaa. Kyllä mä nää 20-18 vapaapäivää mieluummin otan kuin 7pv viikossa töitä.
-laitosyökkö
Sunnuntai on ollut kristityille sapatti jo kauan aikaa enkä näe syytä rikkoa sitä traditiota minkään materialismin kaltaisen pakanakultin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Viime yö duunissa ja 450e nettona lisineen. Ens yöksi meen ja n.300e nettona. Arkiviikko vapaata.
-sote keikkayökkö
Ja hoitsuilla on niiiiiin huonot palkat.
Peruspalkka on paska 2600kk brutto. Itse tienaan lisinä yli kolmasosan vuosipalkastani.
Mutta miksi aina puhutte vain peruspalkasta, kun suurin osa teistä kuitenkin saa lisinä ison summan sen peruspalkan päälle?
Minunkin palkkani perusosa kaupan alalla oli viime kuulta 1865e, mutta lisien kanssa todellinen palkkani olikin 2350e. Aika iso ero, riippuen kummasta puhutaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin ketjun jälkeen, niin vieläkö naurattaa viikonloppuduunarit?
Pienellä työmäärällä samat massit kuin 7-15 duuniaan puskevilla.
Heh.
Ei. Vielä paremmat massit saa kun tekee normaalit arkipäivätyöt ja viikonloput, erityisesti sunnuntait, keikkoina päälle.
Eli vapaata ei ole koskaan? Sepä hienoa, se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Viime yö duunissa ja 450e nettona lisineen. Ens yöksi meen ja n.300e nettona. Arkiviikko vapaata.
-sote keikkayökkö
Peruspalkka on paska 2600kk brutto. Itse tienaan lisinä yli kolmasosan vuosipalkastani.
Mutta miksi aina puhutte vain peruspalkasta, kun suurin osa teistä kuitenkin saa lisinä ison summan sen peruspalkan päälle?
Minunkin palkkani perusosa kaupan alalla oli viime kuulta 1865e, mutta lisien kanssa todellinen palkkani olikin 2350e. Aika iso ero, riippuen kummasta puhutaan...
Niin. Kun esim. sairaala on kriittinen ala, joka on auki 24/7.
Yhdenkään kaupan tai kulmakahvilan ei tarvitse olla sunnuntaisin auki, jos se ei kerran "kannata".
Tiedän 8-16 aloja, joissa työntekijä on niin totutettu virastoaikoihin, että heitä ei saisi kirveellekään viikonloppuna töihin. Itse hoitoalalla joudun tekemään viikonlopputöitä, vaikka en välttämättä haluaisi, mutta jos minä en tekisi, niin sitten ne työt valuisi jollekin työkaverille. Välillä kyllää ottaa päähän olla tällaisia ihmisiä varten viikonloppuna töissä, jotka ovat vältelleet koko ikänsä töitä, mutta en vain itse pystyisi luistamaan tuolla tavalla, kun jonkun ne työt on kuitenkin tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän 8-16 aloja, joissa työntekijä on niin totutettu virastoaikoihin, että heitä ei saisi kirveellekään viikonloppuna töihin. Itse hoitoalalla joudun tekemään viikonlopputöitä, vaikka en välttämättä haluaisi, mutta jos minä en tekisi, niin sitten ne työt valuisi jollekin työkaverille. Välillä kyllää ottaa päähän olla tällaisia ihmisiä varten viikonloppuna töissä, jotka ovat vältelleet koko ikänsä töitä, mutta en vain itse pystyisi luistamaan tuolla tavalla, kun jonkun ne työt on kuitenkin tehtävä.
Näin juuri. Suomessa on todella monia pienipalkkaisia aloja, joihin viikonlopputyöt kuuluvat. Ärsyttää kyllä välillä näiden virkamiesten täydellinen joustamattomuus omasta työajastaan ja lomistaan, kun itselleni on usein vaikea saada heinäkuussa lomaa, ja jotkut opettajat ovat 3 kk lomalla.
Menen kohta lakkoon, kun tämä on niin epäreilua.
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntai on ollut kristityille sapatti jo kauan aikaa enkä näe syytä rikkoa sitä traditiota minkään materialismin kaltaisen pakanakultin takia.
Hoitaako se jumala sairaudet sunnuntaisin, jottei lääkäreiden tarvitse tulla töihin?
Vierailija kirjoitti:
No mulla just oli 11 pv töitä yhdellä vapaalla, että olen kyllä vapaani ansainnut. Menen sitten taas huomenna töihin.
Sunnuntaityöthän on ihan normaalia toimintaa. Teollisuuslaitoksissa on tavallista että jouluna ja pääsiäisenä on huoltoseisakit ja silloin tehdään 12- tuntistä päivää, saadaan kohtalaiset liksat ja viikkolepokorvaukset vielä. Ylityöthän on vapaaehtoisia, ei niitä ilman korotuksia monikaan tekisi. Muina viikonloppuina en viitsi edes ylitöitä tehdä. Kohta lähden kauppaan, hyvä että se on sunnuntaisin auki. Lisäkulu on kaupalle todella pieni, sähköä kuluu vakuutus- ym. maksut juoksee kuitenkin koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Käytiin viime joulunakin joulukirkossa. Ehkä oli tusina ihmistä kaikkiaan. Että vähiin on käyneet kuuliaiset ihmiset. Vaikka olen ateisti niin koitan kyllä noudattaa työstä vapaata pyhäpäivää :)
Orpoko se siellä ohjeistaa kansaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mulla just oli 11 pv töitä yhdellä vapaalla, että olen kyllä vapaani ansainnut. Menen sitten taas huomenna töihin.
Sunnuntaityöthän on ihan normaalia toimintaa. Teollisuuslaitoksissa on tavallista että jouluna ja pääsiäisenä on huoltoseisakit ja silloin tehdään 12- tuntistä päivää, saadaan kohtalaiset liksat ja viikkolepokorvaukset vielä. Ylityöthän on vapaaehtoisia, ei niitä ilman korotuksia monikaan tekisi. Muina viikonloppuina en viitsi edes ylitöitä tehdä. Kohta lähden kauppaan, hyvä että se on sunnuntaisin auki. Lisäkulu on kaupalle todella pieni, sähköä kuluu vakuutus- ym. maksut juoksee kuitenkin koko ajan.
No meillä ei saa niitä ylitöitä tehdä ollenkaan. Se on max 10h per vuoro ja max 158 tuntia kuussa ja jos teet enemmän, vaikka on kielletty tekemästä, niin ei makseta.
Ei tasasen tappava 8-16 kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-sote keikkayökkö
2600 euroa kuukaudessa ei ole paska palkka. Tai onhan se sinulle ja kaltaisillesi joilla ei ole edes perusasiat hallussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-sote keikkayökkö
2600 euroa kuukaudessa ei ole paska palkka. Tai onhan se sinulle ja kaltaisillesi joilla ei ole edes perusasiat hallussa.
Suomessa keskipalkka on 3400e, että siitäpä räknäät ja elelet pk-seudulla tonnin vuokrilla. Siinä on sulle perusasiaa purtavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitaako se jumala sairaudet sunnuntaisin, jottei lääkäreiden tarvitse tulla töihin?
Jeesus on tähän vastannut. Lue Raamatusta.
En ole katkera. Nyt valtion pitää säästää ja tässä yksi monista säästökohteista. Itse opiskelin tarkoituksella ja valitsin päivätyön. Jokaisen vaan tulee osallistua säästötalkoisiin. Sitä en tosin ymmärrä, että miksi siihen kouluun pitää käyttää 3 ja puoli vuotta aikaa. Itse ainakin opiskelin amkin 100 prossasella työajalla alle 3 vuoteen.