Muita introverttejä? Miten te pärjäätte elämässä?
Itse olen introvertti ja esim. työn saaminen on hankalaa koska en koskaan ole se " hyvä tyyppi" jota töihin haetaan, vaikka koulutusta löytyykin. Nytkin olen työharjoittelussa koska en ole saanut työtä. Inhottaa tosi paljon kun en keksi mitään sanottavaa esim. kahvipöydässä tai kokouksissa. En osaa keskustella ihmisten kanssa enkä edes tajua mitä ideaa siinä on. Osaan puhua vain äitini, mieheni ja kaverini kanssa. En jaksa uusia ihmisiä. En halua tutustua. Haluan omaa aikaa ja rauhaa. Tuntuu etten ikinä saa töitä kun olen tällainen. En vaan osaa muuttua. En saa yhtään mitään sanottua ja tuntuu varmaan muista tosi oudolta kun vaan istun hiljaa. Onko kukaan pärjännyt elämässä tällaisenä vai pitääkö muuttua?
Kommentit (8)
riippuen tilanteesta. olen työpaikalla asiakkaiden kanssa tekemisissä, joudun jatkuvasti voittamaan itseni ja arkuuteni joka on hyvä juttu, muuten kääntyisin vielä enemmän sisäänpäin. kyllä sullekin vielä löytyy töitä, olisko sellasia työpaikkoja joissa vois olla vähemmän cool, tuli tuosta hyvä tyyppi-jutusta mieleen.
Niin kauan että löydät itsellesi oikeanlaisen ympäristön, sellaisen jossa saat olla oma itsesi. Niitä voi olla harvemmassa kuin sellasia jotka on täydellisiä ekstroverteille, mutta kyllä niitä löytyy. Etsi, etsi, etsi. Ja pyri vahvistamaan itsetuntoasi niin että olet ylpeä itsestäsi sellaisena kuin olet, älä yritä muuttua sellaiseksi jollaisena et voi olla luonnollinen.
Etsivä löytää.
En missään nimessä tahtoisi työskennellä työssä, jossa minulla olisi työkavereita. En kaipaa ystäviäkään.
Nuorena minua ahdisti, kun en ymmärtänyt, miksi olen jollain tapaa kovin erilainen kuin toiset. Sitten, kun tein persoonallisuusanalyysin ja ymmärsin oman luonteenlaatuni, koin suurta helpotusta. Enää ei tarvinnut yrittää olla jotain muuta kuin mitä olen.
varmaan kannattaa sitten hakeutua ammattiin, jossa niitä kokouksia ei ole. Ymmärräthän, ettei mikään etene, jos kaikki istuvat toisiaan mulkoillen hiljaa palavereissa?
Aina voi vaihtaa hommia ja ammattia jos tuli valittua väärin.
Itse olen superintrovertti ja teen myyntityötä kotoa netin välityksellä. Kivaa on eikä tartte kestää typeriä työkavereita, asiakkaatkin hyvän matkan päässä ;)
Itse olen ekstrovertti ja todella vaikeuksia pitää suu kiinni esim. kahvipöydässä. Ekstroverttiydestäni huolimatta pidän teistä introvertit. Ihailen teitä siinä maltillisuudessa ja kuntelun taidossa. Älkää murehtiko hiljaisuuttanne. Kaikkia meitätarvitaan. Tarvitaan ideanikkareita, päällepäsmäreitä, kuuntelijoita, hiljaisia vahvistajia jne. Olette ihania ihmisiä ja minulla on monta itroverttiä ystävänä. teilä on omat vahvuutenne.
mulla kestää aina jonkun aikaa ennen kuin pääsen uusiin asioihin sisään. Sen jälkeen kyllä juttu luistaa.. Kaipaan ihmisiä ympärilleni mutta viihdyn hyvin myös itsekseni.
Opit kyllä vielä keskustelemaan, kun vaan opettelet. Ensin sun pitää tehdä selväksi itsellesi ja muille että kunnioitat itseäsi ja omaa työrauhaasi, ja lähteä keskusteluetäisyydelle tai vastata puhelimeen vain silloin, kun sinulla on siihen aikaa/halua, jolloin jaksat ja viitsit kiinnostua toisten ajatuksista ja keskustella niistä ja tuoda omia ajatuksiasi tarkkaan harkitusti tarjolle.
" Ihmisen pitää kääntyä sisäänpäin, muuten on olemassa vaara että jää itsensä ulkopuolelle."