Millaista taidetta (tauluja) ostatte tai ostaisitte?
Jos sulla on tai olisi rahaa ostaa taidetta, siis esim. akryylimaalauksia, niin ostaisitko esittävää vai abstraktia taidetta? Värikästä vai haaleanvaaleaa, eläimiä, ihmisiä, maisemia tai jotain muuta? Kyse harrastelijan tauluista (siis minun), toistaiseksi koristaneet vain omia seiniä, mutta nyt tarvitsen kipeästi rahaa, joten ajattelin kokeilla myyntiä. Hintaluokka jotain 50-300 e. Ja eivät ole mitään töherryksiä, paljon saaneet kehuja, muutaman olen omalta seinältä myynyt/lahjoittanut.
Kommentit (22)
Tekisin itse. Mun on aika aloittaa se. ;) Mistä aiheista itse pidät, että on kiva tehdä.
Pidän rauhallisista luontoaiheista. Voi olla vettä, metsää, eläimiä. Esittävää, ei abstraktia. Värikästä, mutta ei kuitenkaan räikeää.
Jotain mystistä..haltijoita, jumalattaria, metsän eläimiä vaikka karhu, susi, kettu, pöllö...hienot, syvät värit, vihreää, sinistä, violettia.
Pidän monenlaisesta grafiikasta sekä on muutama kuuluisa edesmennyt taiteilija joiden töistä tykkään.
Abstractia tai esittävää, kunhan se on omintakeista eikä mitä kopiointia, jota kuvataide on useimmiten valitettavasti, pointti nimittäin on se, että luovan taiteen oletetaan olevan jotakin ennennäkemätöntä.
Parhaina huonoina esimerkkeinä kaikki Pollock imitaatiot (valutetaan kankaalle maalia), tai vastaavasti värien läiskiminen summittaisesti kankaalle ja kutsua sitä taiteeksi.
Postaahan tähän niin kerron jos ostaisin ja millä summalla. Pyytämäsi hintaluokka on alakanttiin, eli olet amatööri joka kokeilee myydä.
Tykkään enkeleistä ja olen monta enkelitaulua ostanut. En tiedä oikein miksi. Ne vaan vetää puoleensa. Enkä ole edes millään tavalla uskonnollinen tai uskon johonkin korkeampaan voimaan ja suojelukseen. Enkelit on jotenkin lohdullisia. Tykkään myös "puoliabstrakteista" tauluista, joissa on vaikka kukkia, lintuja, perhosia, mutta ei niin selkeästi.
Naiset, joissa on jotain erikoista, siis mielikuvitusjuttua. Vaikka linnunpesä hiuksissa, näin semmoisen jossain. Jotain mielenkiintoista. En tykkää kovin värikkäistä.
Vierailija kirjoitti:
Pillun revityskuvat olis hienoja suurina öljymaalauksina. Ja miksei myös suuret post coitaaliset persereijät kiinnostelis samoin.
Abstraktissa taiteessa voit hyvällä mielikuvituksella nähdä niitä vaikka missä.
Kiitos! Tulipa kivoja vastauksia. Tykkään itsekin eläimistä, luontoaiheista ja vähän sellaista mystisestä tunnelmasta. Tällaisen pienen gallupin perusteella näyttäisi, että jokunen muukin tykkäisi. Kyllä jännittää laittaa myyntiin, kun itsetunto on monesta syystä huono ja pelottaa, että kukaan ei ostakaan ja ties vaikka saisi vain naurua osakseen. Mutta nyt on pakkotilanne. Pitäkää peukkuja, että saan leipärahaa!
Eläimiä, jotka ei katso kohti. Ei oo kiva jos tuijottaa. Jotain kasvillisuutta ehkä.
Olen ostanut monenlaisia tauluja, sekä esittävää, että abstraktia. Maisemia, ihmisiä ja eläimiä. Roikkuu seinällä yksi valokuvakin. Ja kolmiulotteinen sommitelma. Ostan sellaista, mikä miellyttää omaa silmää. Haaveena olisi vielä jokin hieno merimaisema, ehkäpä myrskyävä meri jossa keikkuu joku vanhanmallinen alus. Öljyvärityö. En tosin tiedä, mihin se enää mahtuisi, jos sellaisen löytäisin.
On vaikea sanoa, mikä kussakin teoksissa miellyttää omaa silmää. Menen aika lailla tunteella, jos ostan taulun. Nuorena harrastin itsekin piirtämistä, mutta se on valitettavasti jäänyt. Ehkä eläkkeellä voisi taas kaivaa kynät naftaliinista.
Itse selailen netin taidesivuja, sitten otan sieltä suuriresoluutiokuvan talteen jonka tilaan sen premium paperille tai canvasille tulostettuna jostain kuvapalvelusta. Kehystän jotkut myös itse.
Ostaisin pienikokoisen. Mutta siinä pitää olla tarkkaa jotain. Kukka tai eläin.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Tulipa kivoja vastauksia. Tykkään itsekin eläimistä, luontoaiheista ja vähän sellaista mystisestä tunnelmasta. Tällaisen pienen gallupin perusteella näyttäisi, että jokunen muukin tykkäisi. Kyllä jännittää laittaa myyntiin, kun itsetunto on monesta syystä huono ja pelottaa, että kukaan ei ostakaan ja ties vaikka saisi vain naurua osakseen. Mutta nyt on pakkotilanne. Pitäkää peukkuja, että saan leipärahaa!
Onnea matkaan! Uskon, että saat kyllä taidettasi myytyä. Olen itsekin ostanut tauluja harrastajilta, jos on sattunut jokin kiva teos kohdalle.
eläimiä :) Ehkä jonkun metsä aiheisen missä kettu