Kadun, että tein koskaan lapsen
Kadun syvästi, että tein koskaan lapsen. Olen rakastanut häntä koko sydämestäni aina, mutta hän ei ole koskaan kiintynyt minuun. Poika on nyt 17-vuotias ja on kertonut monta kertaa vihaavansa minua. Syytä hän ei osaa kertoa, näin kuulemma vain on.
Hän muutti 12-vuotiaana isänsä luokse, eikä isänsä antanut hänen pitää mitään yhteyttä minuun. Tai antanut ja antanut, pojan mukaan isä ei tykkää, että hän puhuu minulle. Olen käsittänyt poikani puheista, ettei isän luona puhuta minusta koskaan ja kaikki käyttäytyvät kuin minua ei olisi olemassa. En saa pojan isältä mitään tietoa pojan asioista.
Poikani on alkanut puhua niin kauheita asioita minulle omista tunteistaan minua kohtaan, että nykyisin pelkään häntä. Hän kertoi, että kuvittelee miten kasvoni murskaantuvat ja miten kuolen. Että hän haluaisi tappaa minut. Näitä juttuja on todella paljon eriasteisina. Enkä tiedä mitään syytä niille. Kun kysyn syytä, hän saattaa ottaa esiin jonkun tapauksen lapsuudestaan, kun rajoitin hänen ruutuaikaansa tai en ostanut jotakin lelua. Nyt viime töikseen hän on estänyt minut kaikissa kanavissa.
En tiedä, mistä on kyse. En tiedä enää mitään poikani elämästä. Hän täyttää kuukauden kuluttua 18 vuotta ja saa kuulemma päättää itse tällaisista asioista, että onko tekemisissä kanssani vai ei. Olen siis tehnyt hänestä lasuja ja huoli-ilmoituksia, mutta mikään ei auta, koska hän ja isänsä puhuvat kaiken mustan valkoiseksi.
Minusta poikani ei ole normaali nuori ja hänellä on poikkeuksellisen voimakasta tunnekylmyyttä. Kadun todella paljon, että olen saattanut maailmaan tällaisen lapsen ja olen miettinyt, että kohteleeko hän myös muita ihmisiä tällä tavalla. Pelkään, että hän tekee jotain todella pahaa vielä elämässään ja suren sitä jo valmiiksi.
Jos saisin yhden toivomuksen, peruisin hänen syntymänsä. Niin kauhea äiti olen.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Sanot, että et ole pitänyt poiikaan mitään yhteyksiä, tai poiika sinuun, mutta tiedät kuitenkin kaikkea, mitä poika on puhunut. Poikaa voi ärsyttää, jos teet hänestä huoli-ilmoituksia.
Voi myös olla että isän puheet vaikuttaa siihen mitä poika puhuu.
Kannat liikaa huolta, jos hän ei halua pitää yhteyksiä, niin anna hänen olla.
Onko sun mielestä siis lapsen edun mukaista, että hän on erossa äidistään? Musta tää kuulostaa aidolta huolelta siitä, mitä äiti pelkää tulevaisuudelta. Voi kun kouluampujienkin vanhemmat olis kantanut vähän enemmän huolta ja vähän aiemmin.
Aika selkeästi poikasi kertoo että hän tuntee raivoa sinua kohtaan. Ja aina narsistisella tavalla kuvailet, että sinulla ei ole hajuakaan että mistä se raivo ja viha johtuu. Niin, kyllä joku haisu terveellä tavalla vastuuta ottavalla vanhemmalla tässä vaiheessa olisi, että mitä itse olisi voinut tehdä eri tavalla. Mun sympatiat on poikasi puolella. Jos et osaa, niin pysy etäämmällä. Tilanne varmaankin pahenee, jos panoksesi äitinä on se että toivot että lapsesi ei olisi syntynyt.
Poika kärsii tunnekylmyydestä
Kerro hänelle että haluat tutustua ja pyydät anteeksi ettet ole ollut tarpeeksi hyvä äiti.
Vierailija kirjoitti:
Hän tosiaan voi olla mieleltään sairas. Onpa todella rankkaa.
Voisitko saada pojasta mitään tietoja exäsi vanhemmilta tai sisaruksilta? Entä entisiltä koulujen opettajilta. Jos et yhtään ymmärrä, mistä tuo on tullut.
Esim se hanskakuristaja sarjamur haaja tap poi ensin oman äitinsä. Pahisten sarjatekijöiden eka kohde on usein oma äiti.
En ymmärrä, mistä tuo kumpuaa. Ole varovainen.
Et todellakaan mene nuuskimaan pojan asioita mistään koulujen opettajilta. Tuo on sairasta rajojen rikkomista, koska mistään kouluongelmista ei ole ollut edes puhetta. Kertomasi perusteella ainoa ongelma on pojan huonot välit äitiinsä.
Pahin pelkoni on että lapsestani tulisi paha, väkivaltainen ihminen. Toki joskus 17v puhuu vielä mitä sattuu, mutta nuo väkivaltafantasiat on kyllä poikkeavia.
Ottaisin etäisyyttä ja lopettaisin yhteydenpidon lapseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko saada pojasta mitään tietoja exäsi vanhemmilta tai sisaruksilta? Entä entisiltä koulujen opettajilta. Jos et yhtään ymmärrä, mistä tuo on tullut.
Esim se hanskakuristaja sarjamur haaja tap poi ensin oman äitinsä. Pahisten sarjatekijöiden eka kohde on usein oma äiti.
Et todellakaan mene nuuskimaan pojan asioita mistään koulujen opettajilta. Tuo on sairasta rajojen rikkomista, koska mistään kouluongelmista ei ole ollut edes puhetta. Kertomasi perusteella ainoa ongelma on pojan huonot välit äitiinsä.
Koulusta kysymisen idea oli, että onko psykopaattista tai sadistista käyttäytymistä ollut havaittavissa.
Ei tuollainen pelkkään äitiin kohdistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot, että et ole pitänyt poiikaan mitään yhteyksiä, tai poiika sinuun, mutta tiedät kuitenkin kaikkea, mitä poika on puhunut. Poikaa voi ärsyttää, jos teet hänestä huoli-ilmoituksia.
Voi myös olla että isän puheet vaikuttaa siihen mitä poika puhuu.
Kannat liikaa huolta, jos hän ei halua pitää yhteyksiä, niin anna hänen olla.Onko sun mielestä siis lapsen edun mukaista, että hän on erossa äidistään? Musta tää kuulostaa aidolta huolelta siitä, mitä äiti pelkää tulevaisuudelta. Voi kun kouluampujienkin vanhemmat olis kantanut vähän enemmän huolta ja vähän aiemmin.
Minusta kuulostaa, että pahin ongelma tässä on äiti itse. Kiusaa lastaan toistuvilla ilmoituksilla. Ei tuo ole aitoa huolenpitoa, vaan narsismia. Epäluuloa, kiusantekoa ja draaman hakua. Omaa osuuttaan huonoihin väleihin ei yhtään näe tai suostu katsomaan. Ei tuollaiset välit tyhjästä synny.
Ehkä lapsi vaistoaa ettet oikeasti halunnut häntä alunperinkään?
"Koulusta kysymisen idea oli, että onko psykopaattista tai sadistista käyttäytymistä ollut havaittavissa.
Ei tuollainen pelkkään äitiin kohdistu."
Jos tällaista todella olisi, molemmat huoltajat olisivat saaneet siitä tiedon viranomaisilta, lasulta, poliisilta tms. Koulut tekevät hyvin herkästi lasun nykyään. Joten kylläpä vaan taitaa kohdistua pelkästään äitiin. Äiti voisi katsoa nyt sitä omaa käytöstään.
Vierailija kirjoitti:
Älkää rakkaat ihmiset lisääntykö, mitä vähemmän suomalaisia syntyy sitä parempi tämä maa on.
Ajattelit, että maahamuutolla täytetään tämä maa?
Millainen tyyppi se pojan isä sitten on? Itselläni herää ajatus, onko isä aivopessyt pojan vihaamaan sinua? Jos ei kerta halua, että olette tekemisissä.
Sellaista se on. Mä en ole koskaan katunut etten ole tehnyt lasta.