Miksi mies jättää asiat hoitamatta, mutta sanoo hoitanensa ne?
Onko syytä epäillä jotain sairautta vai missä vika kun mies jättää toistuvasti asiat hoitamatta, mutta valehtelee minulle hoitanensa ne? Suuttuu, jos kysyn miksi toimii näin.
Esim. sanoi minulle lisänneensä matkakulut veroehdotukseen. Todellisuudessa ei ollut korjannut siihen mitään. Parkkisakon sanoi maksaneensa, todellisuudessa tuli maksumuistutus. Sanoi tankanneensa auton, todellisuudessa tankki oli lähes tyhjä - ja melkein myöhästyin töistä, koska luotin miehen sanaan.
Vähän huolestuttaa, että jos se työpaikallaankin väittää tehneensä työjutut ja oikeasti jättää ne tekemättä..
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Mies elää omaa elämäänsä. Sä vaadit ylimääräisiä asioita. Ehkä sun pitäisi tankata itse aina?
Jos auto on yhteinen ja yhteisessä käytössä ja tähän asti se tankannut, joka ajaa tankin tyhjäksi. Niin miksi ihmeessä minun pitäisI tankata auto miehen ajon jälkeen? En tarvitse ketään huolehtimaan itsestäni, mutta aikuisen ihmisen tulisi mielestäni kyetä hoitamaan ns. normaalit asiat omalta osaltaan.
ap
Tiedän lukihäiriöisen (ja varmaan muitakin ongelmia) jolle esim. kelan lomakkeiden täyttö oli ihan mahdotonta. Monelle varmaan veroilmoituksen korjaus on ihan hepreaa jos on vähänkin oppimisvaikeuksia, lukihäiriötä jne. Asiaa on vaikea myöntää kumppanille, helpompi vaan valehdella hoitaneensa asian.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän lukihäiriöisen (ja varmaan muitakin ongelmia) jolle esim. kelan lomakkeiden täyttö oli ihan mahdotonta. Monelle varmaan veroilmoituksen korjaus on ihan hepreaa jos on vähänkin oppimisvaikeuksia, lukihäiriötä jne. Asiaa on vaikea myöntää kumppanille, helpompi vaan valehdella hoitaneensa asian.
Hänellä on lukihäiriö kyllä, mutta tähän asti on saanut verojuttunsa asiallisesti hoidettua. Vasta parin viimeisen vuoden aikana on ollut näitä ongelmia. Tilanne on siis se, että mies on aiemmin saanut asiansa hoidettua, mutta nyt on alkanut olemaan näitä tilanteita, että jälkeenpäin selvinnyt että asiat jääneet hoitamatta. Ihan kuin olisi jotenkin ns. tyhmentynyt tms. Jos kysyn syytä, alkaa joko riitelemään ja syyttelemään minua. Tai sitten vastaa en tiedä ja hänen mielestään asiaa koskeva keskustelu on siinä.
Tuohon veroilmoituksen tekoon tarjosin apuani kolmesti, mutta ei hänelle kelvannut, sanoi tekevänsä itse.
Ja mies tuntuu nykyisin pitävän minua jotenkin itseään tyhmempänä. Selittää yksinkertaisia asioita välillä kuin pikkulapselle ja on sitä mieltä, etten minä voi tietää mistään mitään. Itse sitten tuntuu tyrivän vähän joka asiassa.
ap
Jos sillä on jonkun muistisairauden ennakkomerkkejä? Mun tulevalla entisellä miehellä alkoi tällainen n.2v sitten. Ikää nyt 40.v..ennakkomerkit voi tulla jo 20.v ennen itse sairauden puhkeamista stressaavassa elämänvaiheessa(hänellä yritystoiminnan aloitus). Minulle piste iin päälle oli väkivalta, siksi hain eron, se ei muuttuisi kuin pahemmaksi ajan myötä.
Valehtelua, syyttelyä, pettämistä ja mustasukkaisuutta ja lopulta lisääntynyttä alkoholinkäyttöä ja väkivaltaa. Työpäivät venyivät, kun ei saanut yksityisyrittäjänä töitään tehtyä(korjasi autoja), koska ei ollut kukaan vahtimassa, valehteli asiakkaille että esim jonkin vuokratyökalun lainaansaamisessa kestää.
Jos valehteli, niin teki sen valtaosalle todella taitavasti, koska uskoi itse valheisiinsa. Itse tiesin kyllä pienistä asioista hänen valehtelevan. Viimeisinä kuukausina alkoi olemaan lasten kanssa lomailustakin mustasukkainen ja vainoharhainen, että petän häntä, vaikka hän se huo&asi kylillä koko ajan(teini seurasi isäänsä välillä iphonen etsi-toiminnolla ja sai tietää kaverin kaverin kautta isänsä salasuhteesta).
Olen lähihoitaja ja vanhainkodilla töissä, niin siellä kuullut omaisilta näitä tarinoita, miten ne sinne 60v päätyneiden muistiongelmat alkovat alunperin.ja tuo hyökkäys-on paras puolustus oli minunkin miehellä käytössä, ei osannut enään puhumalla keskustella mistään riitatilanteissa. Huusi, raivosi, heitteli tavaroita ja löi seinään esim. tai sitten lähti ovet paukkuen ja kaahasi autolla järjettömästi.
Sitten oli aivan 100% vakuuttunut, että vika on minussa ja minun käyttäytymisessä. Hoidin siis lapsia kotona hoitovapaalla ja kävin välillä työpaikallani sijaistamassa. Sain hänet kerran psykiatrille yhteiskäynnille, kun oli niin varma että vika on minun päässä, mutta lopetti ne kuin seinään, koska psykiatri oli sitä mieltä, että miehellä oli autismiin viittaavia piirteitä.
Minun yksi tuttu on tuollainen ja se näkyy myös työpaikalla. Työpaikat vaihtuu tiuhaan, kun tulee ilmi, ettei hän ole tehnyt yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tinder, Suomi24 Treffit ym ihan näkyi joskus tietokoneellaan ja viestien saapumiset kuvapalkkeina, logomerkkeinä, myös puhelimessaan rivissä, mikä luonnollisesti oli aina äänettömällä ja suljettu.
Kun joskus menin viereensä, sulki sivustot ja vaihtoi näkyville esim tv-ohjelmat tai sanariatikon. Luulee, etten osannut katsoa yläpalkkiin paniikissa sulkemiaan sivuja. Siellä ne näkyivät rivissä: selvällä suomenkielellä luki aamulla ennen töihiinlähtöä aamukahvia juodessaan ihan suoraan otsikko: Treffit.
Teki mieli tarttua hiireen ja osoittaa kursori siihen kohtaan ja napsauttaa näkyville.
Halveksin moista toimintaa ja hymyilin miehelle niin, etten vaivautunut noin toimimaan.
Housut kintuissa usean kerran jäi kiinni epärehellisistä asioista ja toimista, laiminlyönneistä.
Uskon ukon nähneen ja ymmärtäneen, että minä näin ja tiesin touhunsa noina vuosina.
En sanonut mitään koskaan.
K
Enää nauran ja halveksin. Palaa omassa liemessään. Vanha ukko.
Jos kauempaa koskaan näkisinkään, vaihdan kadunpuolta.
Pelle. Täys feikki. 😂
Täyshullu.
Vierailija kirjoitti:
Valehtelu voi tuntua viattomalta, mutta jatkuva valehtelu merkitsee usein sitä ettei henkilö tunne stressiä, joka normaalille ihmiselle syntyy valehtelusta. Eli ihminen on täysin tunnekylmä, piittaamaton, omaa etua tavoitteleva ja voi tarvittaessa vaikka tappaa.
Tutustukaapa tapaukseen Chris Watts ja ajatukseen nukkuva psykopaatti 😰 hän tappoi perheensä koska sattui löytymään uusi nainen ja tietysti vanha vaimo ja lapset olivat silloin vain tiellä. Tätä ennen oli elänyt moitteettomasti.
Mä oon seurannu tätä Chris Watts keissiä yhä vain, vaikka tämä tapahtui jo 2018. Youtube on täynnä todella hyviä true crime dokkareita aiheesta.
Suosittelen. Järkyttävä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Tinder, Suomi24 Treffit ym ihan näkyi joskus tietokoneellaan ja viestien saapumiset kuvapalkkeina, logomerkkeinä, myös puhelimessaan rivissä, mikä luonnollisesti oli aina äänettömällä ja suljettu.
Kun joskus menin viereensä, sulki sivustot ja vaihtoi näkyville esim tv-ohjelmat tai sanariatikon. Luulee, etten osannut katsoa yläpalkkiin paniikissa sulkemiaan sivuja. Siellä ne näkyivät rivissä: selvällä suomenkielellä luki aamulla ennen töihiinlähtöä aamukahvia juodessaan ihan suoraan otsikko: Treffit.
Teki mieli tarttua hiireen ja osoittaa kursori siihen kohtaan ja napsauttaa näkyville.
Halveksin moista toimintaa ja hymyilin miehelle niin, etten vaivautunut noin toimimaan.
Housut kintuissa usean kerran jäi kiinni epärehellisistä asioista ja toimista, laiminlyönneistä.
Uskon ukon nähneen ja ymmärtäneen, että minä näin ja tiesin touhunsa noina vuosina.
K
Mikset koskaan sanonut miehelle mitään? Miten eronne tapahtui?
Vierailija kirjoitti:
Luin aloituksen Kyllä isä osaa -sarjan äidin äänellä.
Lol
Jos mies käyttäytyy noin ja sitten suuttuu kun kysyt syytä, niin ei liene yhtäkään selitystä joka ei johtaisi siihen, että kannattaa erota hetimiten. Aina välillä ihmiset jää liikaa miettimään mistä tarkalleen jonkun karsea käytös johtuu, kun sillä ei oikeasti ole mitään väliä, koska yksikään selityksistä ei tee siitä käytöksestä hyväksyttävää. Sekopäisen käytöksen ja suuttumisen pitää loppua, tai muuten pitää erota. Ihan sama miksi käyttäytyy sillä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Jocke on neiti.
Jocke on huono mies, älä häntä naiseksi pilkkaamismielessä nimittele.
Haluan elää normaalia arkea ilman huolia. Jos joku painostaa papereiden täyttämisillä ym ikävällä ni sanon että hoidettu. Maksan siitä ilosta ja jätän tuet hakematta että saan olla rauhassa ilman huolia. Naiset ei ymmärrä.
Ainakin nuo kaksi asiaa liittyi rahaan, joten arvelen hänellä olevan rahaongelmia. Kannattaa ottaa nätisti esille ja selvittää, ennenkuin menee pahemmaksi.
Miehet eivät myönnä, jos on rahaongelmia..
Kävi maksullisissa myös ja käytti erilaisia ostettavia nautintoaineita.
Sellaisia sairaspäiviä oli esim joskus to-pe, joista ei minulle ilmoittanut. Lähti "normaalisti" pitkää päivää tekemään ja kävi yön nukkumassa, kääntymässä, kotona. Aamulla taas.
Miten jaksoi ja viitsi?