Kyyneluran täyttö - kokemuksia ja suosituksia?
Onko kokemusta mihin klinikalle olisi luotettavaa mennä? Täyttö rasvansiirrolla vai täyteaineilla? Onko tullut haittoja kellään?
Kommentit (70)
Bohon neutralisoija myös hyvä! Kannattaa kokeilla toimiiko keltainen vai oranssin sävyinen paremmin, riippuu minkä sävyiset tummat silmänaluset on.
Mulla on ollut noi aina, lapsesta lähtien ja tietysti iän myötä pahentuneet, mutta tavallaan onneksi on myös paljon kaikkea muuta vikaa, niin en ole edes miettinyt noiden korjaamistoimenpiteitä. Onhan se tietysti ikävää näyttää aina vähän sairaalta. Aina olen saanut kuulla kommentteja "nukut liian vähän", "sun pitää juoda enemmän vettä", "onkohan sulla anemia tai joku vitamiininpuutos" yms, mutta kai ne on vaan hyvää tarkoittaneet.
Komppaan kyllä muita asiasta kärsiviä, että pahinta on juurikin se kun luullaan sairaaksi/huumeidenkäyttäjäksi jne. Eli ei mielestäni voi verrata esim. hörökorviin tai isoon nenään, ne eivät saa näyttämään ketään sairaalta, vaikka voivatkin olla esteettinen haitta. Itse kärsin asiasta vuosia ja olin jo hyvin lähellä mennä kyynelurien täyttöön, mutta en mahdollisten riskien vuoksi uskaltanut. Asia ärsyttää yhä mutta peiteaine, tai pikemminkin neutraloija (keltainen) toimii aika hyvin.
Olen myös huomannut, että vatsan hyvinvoinnilla on ainakin omalla kohdalla yhteys silmienalusiin. Ovat siis aina tummat, mutta jos suolisto voi huonosti, ovat silmänaluset entistä tummemmat.
Totta muuten tuo ruokavaliokommentti. Vegaaneilla on lähes poikkeuksetta ruskeat rinkulat silmien ympärillä.
No mitä kukin pinnallisuuksissaan haluaa, suosittelen ennemmin terapiaa ja valovoidetta tummille silmänalusille. Tai vähintään terveydenhuollon kokeneen ammattilaisen tekemänä täyttöä.
Sen täyteaineen kun tuikkaa silmää ruokkivaan valtimoon lähtee näkökyky vartissa.
Vierasainereaktio voi vaatia vahvoja lääkekuureja, täytettä ei saa täydellisesti pois edes leikkaamalla.
No joo kai sitä on valmis riskeihin kun menee. Itse korjailen jälkiä julkisella erikoissairaanhoidossa. Tervetuloa sitten sinne jos huono tuuri käy.
Silmänaluseni ovat luonnostaan olleet aina tummat ja kuopalla, ja tästä sain kuulla lapsena ja nuorena paljon negatiivisia kommentteja. Minulle on laitettu muutaman kerran täyteainetta kyyneluriin ja kerran tehty rasvansiirto. Täyteaineen jälkeen tulos on ollut todella luonnollisen näköinen, ja olen näyttänyt hyvin levänneeltä. Täyteaineen huono puoli on ollut sen huono kestävyys. Tulos kestää muutamasta viikosta pariin kuukauteen, ja maksaa paljon. Liian usein sitä ei myöskään suositella laitettavaksi arpeutumisen vuoksi. Suosittelen kokeilemaan täyteainetta ennen pysyvämpää rasvansiirtoa, mutta ehdottomasti vain luotettavan lääkärin laittamana. Rasvansiirto ei ollut hintansa väärti. Rasvaa ei ole varsinaisesti kyynelurassa, vaan enemmänkin silmän ulkonurkan alla. Jos syön suolaista niin saan nykyään silmäpussit. Niitä ei ollut koskaan ennen rasvasiirtoa. Toivottavasti tästä oli apua sinulle ja tyttärellesi ap.
Vierailija kirjoitti:
No mitä kukin pinnallisuuksissaan haluaa, suosittelen ennemmin terapiaa ja valovoidetta tummille silmänalusille. Tai vähintään terveydenhuollon kokeneen ammattilaisen tekemänä täyttöä.
Sen täyteaineen kun tuikkaa silmää ruokkivaan valtimoon lähtee näkökyky vartissa.
Vierasainereaktio voi vaatia vahvoja lääkekuureja, täytettä ei saa täydellisesti pois edes leikkaamalla.
No joo kai sitä on valmis riskeihin kun menee. Itse korjailen jälkiä julkisella erikoissairaanhoidossa. Tervetuloa sitten sinne jos huono tuuri käy.
Sä ajattelit että terapiaan pääsee tummien silmänalusien vuoksi? :D ei sinne pääse itsetuhoisetkaan nuoret kuin harvat. Ja jos yksityiselle menee niin jo muutama kerta maksaa sen mitä tuo kyyneluran täyttö operaatio. Oletkohan vähän todellisuudesta vieraantunut.
Vierailija kirjoitti:
Oman kehon rasvalla kun tekee täytön lääkärin tekemänä niin onko samat riskit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä 22-vuotias henkilö, jolla on niin tummat silmänaluset geenien, kasvojen luuston ja ohuen ihon vuoksi, ettei edes paksuin ja peittävin meikkivoide niitä peitä. Tähän hoitona on se, että ihon alle laitetaan täytettä joko oman kehon rasvalla tai täyteaineella.
Joten ihan vinkkejä kaipaisimme hyvistä paikoista eikä haukkumisia, tyttö on haukkuja ja kiusaamista saanut koko ikänsä jo muutenkin. Kiitos.
Ap
Silmänympärysvoiteista löytyy sellaisia, jotka turvottavat ihoa ja siten poistavat tummuuden. Niiden kanssa pitää varoa, ettei tule silmäpussit. Mustasilmänä ehdotan iholle ensin valoa heijastavaa ainetta ja vasta sitten peitteaine kuten joe blasco tai vastaava, blascoa ei taida enää saada Suomesta, pienellä siveltimellä levittäen.
Eikö se ihoa turvottava venytä ihoa ja aiheuta ihon ennenaikaista veltostumista?
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää. Jos tämä on vain ulkonäön tähden, niin unohda koko juttu. Keskity harrastuksiin tai muuhun itsensä kehittämiseen peiliin tuijottelun sijaan.
Miten sinulta pois mitä ap tekee. Ei mitenkään.
En ole itse kuullutkaan moisesta toimenpiteestä.
Itse en uskalla toimenpiteeseen lähteä, kaikki mikä tehdään lähellä silmää pelottaa liikaa jos jotain meneekin pieleen. Kokeneetkin tekijät ovat kuitenkin ihmisiä. Ymmärrän kyllä jos tuohon haluaa lähteä, minuakin on monesti päivitelty sairaan ja tooosi väsyneen näköiseksi ja loukkaahan se kun kyse on kutenkin vain ominaisuudesta.
Mietin tässä yksi päivä, että näytän Nosferatulta ilman meikkiä. Samalla kävi mielessä, että jännä, ettei ole kehitelty sellaista ihoon sulautuvaa värillistä teippiä, kalvoa tms. jolla saisi peitettyä paremmin tummat silmänaluset, arvet jne.
Miten teidän kumppanit on tutustumisvaiheessa suhtautuneet poikkeukselliseen ulkonäköönne kun nähneet ekan kerran ilman meikkiä?
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä yksi päivä, että näytän Nosferatulta ilman meikkiä. Samalla kävi mielessä, että jännä, ettei ole kehitelty sellaista ihoon sulautuvaa värillistä teippiä, kalvoa tms. jolla saisi peitettyä paremmin tummat silmänaluset, arvet jne.
Tuossahan olisi muuten ihan mahtava bisnesidea, itse ainakin ostaisin.
Vierailija kirjoitti:
Miten teidän kumppanit on tutustumisvaiheessa suhtautuneet poikkeukselliseen ulkonäköönne kun nähneet ekan kerran ilman meikkiä?
Minun mieheni ei onneksi ole välittänyt asiasta (tai sitten ei vain ole sanonut mitään kohtelias kun on), ehkä joskus sanonut että näytän vähän väsyneeltä mutta sehän nyt voi joskus olla muustakin kiinni kuin silmänalusista. Kovin ulkonäkökeskeisen tyypin kanssa en varmasti voisi olla eikä hänkään kyllä minun :D
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä 22-vuotias henkilö, jolla on niin tummat silmänaluset geenien, kasvojen luuston ja ohuen ihon vuoksi, ettei edes paksuin ja peittävin meikkivoide niitä peitä. Tähän hoitona on se, että ihon alle laitetaan täytettä joko oman kehon rasvalla tai täyteaineella.
Joten ihan vinkkejä kaipaisimme hyvistä paikoista eikä haukkumisia, tyttö on haukkuja ja kiusaamista saanut koko ikänsä jo muutenkin. Kiitos.
Ap
Tuskin tällä palstalla on ihotautilääkäriä tai plastìikkakirurgia. Kehottaisin ottamaan yhteyttä ao. henkilöihin.
Itselläni on myös aivan yönmustat silmänaluset, ja silmäni ovat vielä syvällä päässä. Monella tulisi jännäpissat housuun jos kävelisin pimeällä kujalla yöllä vastaan ilman meikkiä, itsekin kavahdan joskus peilille.
En ole vielä lähtenyt tuohon toimenpiteeseen, mutta minua ovat auttaneet tarpeeksi laadukkaat ja kestävät peitevoiteet. It cosmeticsin Bye bye under eye yhden mainitakseni.