Uuden asunnon loppusiivous tehty aivan päin honkia
Muutettiin kaksi viikkoa sitten uuteen asuntoon, ja pian alkoikin paljastua kuinka saastaista täällä on. Vuokrayhtiö väittää, että täällä on käynyt ihan siivousfirma hoitamassa siivouksen, mutta olen alkanut epäillä tätä vahvasti, ja vuokrayhtiö tarjoaa pientä hyvitystä kunhan olen selittänyt kuinka paljon aikaa ja ainekustannuksia siivous on vienyt. Kuvien kanssa olen selittänyt tilanteen, mutta silti vain jankkaavat että siellä on ammattilaiset hoitaneet homman.
No asiahan on niin, että koko keittiö on täynnä pinttynyttä rasvaa, siis ihan käsittämätön määrä, roskakaapit täynnä ruoanjämiä joita myös valunut kaapin alle, koko asunnon pinnat aivan tahmaiset ja sieltä täältä irtoaa rapsuttamalla mustaa mönjää (mitä ihmettä se voi olla?), sauna aivan saastainen, hinkkaan ja kuuraan joka päivä kaikkea mitä löydän mutta töiden ohella aikaa olisi käyttää muuhun kun toisten lian siivoamiseen kun samalla joudun hoitamaan edelllisenkin asunnon loppusiivousta (jonka tila on muuten kaukana tästä, vaikka olen siellä 6v asunut enkä mikään erityisen siivoushullu ihminen).
Mitä tässä tilanteessa voisi tehdä? Tekisi mieli hankkia siivooja ja laittaa lasku vuokrafirmalle. :( olen asunut useissa eri asunnoissa eikä ole ikinä tullut vastaavaa "siivous"jälkeä vastaan.
Kommentit (5)
Etkö tarkistanut asuntoa ennen vuokrausta?
Olen aina ruinannut alennusta ensimmäisestä vuokrasta jos on edelliseltä asukilta jäänyt sotkua. Asunnon omistaja on varmaankin sitten hieman napannut takuista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta käytiin katsomassa tätä pari kk ennen muuttoa ja silloin oli vielä vanhan asukkaan tavarat täällä. Olisi varmaan pitänyt tarkastaa jokainen väli ja pinnat, mutta ei tullut mieleen kun kokemuksen mukaan muuttanut aina perussiistiin kotiin. En odota mitään peilikiiltäväksi jynssättyä ikinä, mutta tää rasvan määrä muunmuassa on jo paloturvallisuusriski. 🤢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta käytiin katsomassa tätä pari kk ennen muuttoa ja silloin oli vielä vanhan asukkaan tavarat täällä. Olisi varmaan pitänyt tarkastaa jokainen väli ja pinnat, mutta ei tullut mieleen kun kokemuksen mukaan muuttanut aina perussiistiin kotiin. En odota mitään peilikiiltäväksi jynssättyä ikinä, mutta tää rasvan määrä muunmuassa on jo paloturvallisuusriski. 🤢
Itse muutin kimppakämppään ja kaikki näytti päällispuolin siistiltä, mutta kun muutin sisälle paljastui oikeasti iten kauheassa kunnossa kämppä oli. Kaikki keittiön laatikot täynnä likaa, hirveät rasva- ja pölykerrokset kaapeissa jne. En tajua kuinka ihmiset voivat elää tuollaisen paskan keskellä. Ensikerralla tajuan katsoa uunin ja kaappien sisään.
Ota yhteyttä vuokranantajaan kirjallisesti: Jos et ole vielä tehnyt niin, kirjallinen kommunikointi voi olla tehokasta, koska se luo jäljitettävän kirjallisen jäljen asiasta. Selitä tilanne yksityiskohtaisesti ja liitä mukaan valokuvia, jotka osoittavat likaisuuden ja siivoustarpeen. Pyydä vuokranantajaa ryhtymään toimiin tilanteen korjaamiseksi.
Vaadi lisäsiivousta: Vaadi, että vuokranantaja järjestää kunnollisen siivouksen asunnossa. Voit esimerkiksi ehdottaa, että käytätte yhdessä sovittua siivousyritystä, jonka kustannukset vuokranantaja maksaa.
Selvitä vuokrasopimuksen ehdot: Tarkista vuokrasopimuksesi ehdot ja selvittää, onko siellä mainittu jotain siivoukseen liittyviä velvollisuuksia vuokranantajalle. Se voi auttaa sinua tukemaan vaatimuksiasi.
Ota yhteyttä vuokralaisjärjestöön tai oikeudelliseen neuvontaan: Jos vuokranantaja ei vastaa tai tilanne ei korjaannu, harkitse yhteydenottoa paikalliseen vuokralaisjärjestöön tai oikeudelliseen neuvontaan. He voivat tarjota sinulle neuvoja ja ohjeita siitä, miten edetä tilanteessa.
Harkitse siivoojan palkkaamista: Jos tilanne on erityisen vakava eikä vuokranantaja reagoi asianmukaisesti, harkitse siivoojan palkkaamista ja laskun lähettämistä vuokranantajalle. Tämä voi olla viimeinen keino, mutta se voi auttaa korostamaan tilanteen vakavuutta.
Muista pitää kaikki viestintä ja dokumentaatio tallessa, jos joudut viemään asian eteenpäin esimerkiksi oikeudellisiin toimiin.