Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riikka Purra: Eläkeikää on välttämätöntä nostaaa

Vierailija
06.04.2024 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4ac3fa8c-a682-4ba7-b943-09b9a57e8…

Valtiovarainministeri Riikka Purra kertoo Iltalehden haastattelussa tulevista säästöistä ja veronkorotuksista. Purra paljastaa olevansa vanhanajan feministi, joka ei aina ymmärrä omaa parastaan ja pitää hallituksen hauskimpana ministerinä Petteri Orpoa.

Kommentit (325)

Vierailija
221/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheissä missä toinen työtön, työssäkäyvä puoliso ei käy enää lounasravintolassa.

Nautimme kun ravintoloiden omistajat menettävät asuntonsa.

Makaroonilaatikkoa evääksi töihin ja piruilua ravintolan omistajille.

Vierailija
222/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra paljastui miesvihaajaksi. Pakkoarmeija ilman palkkaa miehille säilyy, köyhiltä miehiltä leikataan ja miehet ei pääse edes eläkkeelle kun eläkeikä nousee. Kärsiikö persuja äänestävät miehet sisäistetystä miesvihasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä tästä.

Vierailija
224/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeyhtiöiden rahasäiliössä on, lukekaa tämä numero hitaasti:

kaksisataa tuhatta miljoonaa euroa

meidän maksamia eläkemaksuja. Kukaan ei kysy miksi, tai minne ne on menossa

Lue hitaasti ja käytä alakoulumatematiikkaasi; Joka ikinen vuosi eläkemenot on melkein kolmekymmentäkolme miljoonaa euroa. Kun ne maksettaisi suoraan "rahasäiliöstä" ulos, niin montako vuotta kestäisi, kun säiliössä olisi 0 euroa...Myös nykyisille maksajille, jotka maksaa viisinkertaista määrää nykyeläkeläisten maksamiin verrattuna.

Eri, mutta joku virhehän tuossa on oltava? 200 000 000 000 / 33 000 000 = 6060 vuotta. Ei tuolla matematiikalla todellakaan tarvitsisi enää kerätä eläkemaksuja.

Vierailija
225/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi, miksi parturit on ilman asiakkaita. Eikö kokoomuslaiset ota miljoonilla kestovärejä?

Vierailija
226/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi voi, miksi parturit on ilman asiakkaita. Eikö kokoomuslaiset ota miljoonilla kestovärejä?

Orpo ottamaan 160 euron permanenttikiharat, kun leikkaa naisilta ansiosidonnaisen.

Vierailija
227/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Siinähän nostavat. Mun eläkeikä on jo nyt korkeampi kuin mun eliniänodote, joten yksi hailee tässä vaiheessa. Mulla on diagnosoitu kaksisuuntainen + autismi, mutta olen työelämässä. Tilastollisesti yksin kaksisuuntainen laskee eliniänodotetta 10-20v, siihen vielä autismi päälle.

Olen valinnut elää ikään kuin en koskaan pääsisi eläkkeelle, teen miniminäärän töitä murehtimatta jostakin eläkekertymästä (valtion verotuloista nyt puhumattakaan) ja nautin elämästä nyt, kun olen nuori ja jaksan. Lapsia en tee, käytän senkin rahan ja ajan itseeni."

Voi miten oikeassa oletkaan. Juuri noin pitää ihmisen elää. Eläkkeelle pääsyä ei ikinä kannata odottaa, vaan elää tässä hetkessä. Minimimäärä töitä ja sitten paljon omaa kivaa. Lapsia ei kannata tehdä, on suurta viisautta ajatella ensisijaisesti itseään. Siten ei tarvitse kantaa elämättömän elämän taakka eikä ha

Näin täytyy tehdä, mennä oma napa edellä, kun yhteiskunnalta ei tunnu satelevan kuin keppiä siitä hyvästä, että ylipäänsä tällä diagnoosikombolla ja elämäntarinalla yritän olla kaikista vaikeuksista huolimatta työelämässä ja elättää itseni. Nopean googlailun perusteella työelämässä on autismikirjolaisista 10-25 prosenttia (Yle), ja 40-70 prosentilla kaksisuuntaista sairastavista työkyky on merkittävästi alentunut (käypä hoito). Uskon, että ei ottaisi kovin montaa vuotta luisua työkyvyttömäksi, jos en näkisi nykyisen verran vaivaa sen eteen, jotta pysyn työkuntoisena. Varmaan lisää heikennyksiä on luvassa, kun kiusallaanhan me kaikki vapaaehtoisesti osa-aikaiset ollaan osa-aikaisia, mitään muuta syytä ei ikinä taustalla voi olla.

Vierailija
228/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riikka Purra kertoo oppositiolle tosiasiat: ylimitoitettu sosiaalivaltio loppuu nyt

Uskon kun kuulen Purran suusta seuraavanlaisia lukuja 700000 3000€.

Purra on samaa paskaa kuin Soini ja Eu onkin hillotolpalla OK mestaritakinkääntäjä.

Vierailija
229/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta. Laitettaisiin ensin nuorten mielenterveys kuntoon, etteivät pilaa aivoja pelaamisella ja töihin. Olin itse 12-vuotiaana mansikkamaalla. Vieläkö pitää rollaattorin kanssa käydä töissä?

Vierailija
230/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö mikään tai kukaan saa tuota eukkoa hiljaiseksi

Saa toki, kuolema. 

Vierailija
231/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla on töissä jopa 66 - vuotiaita, asuvat kerrostalossa. Nuorten määräaikaisia töitä ei jatketa.

Jäävät eläkkeelle 68- vuotiaana, yli 40 vuoden työhistoria. Menettävät kohta omistusasuntonsa, kun nuoret jättävät yhtiölainat maksamatta. Ahne saa palkkansa.

Asuntokauppa on pysähtynyt.

Eläkeläiset katsovat suut auki, kun omistusasunto lähtee. Ainakin sait ahnehtia niitä töitä.

Melkein 50 vuotta töissä ja tuloksena vuokra-asunto.

On se kyllä harmi, että kerrostalossa olet riippuvainen muiden asukkaiden maksukyvystä, joilta hallitus leikkaa 300 - 500 euroa kuukaudessa pois ja asuntokauppa on pysähtynyt.

Vuokralaisen saa aina pääkaupunkiseudulla, kun vuokran ei tarvii kattaa kuin vastikkeet ja sen verran yli, että velat tulee pikkuhiljaa maksetuksi.

Vierailija
232/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi isäni oli työuransa palolaitoksella töissä, vajaa kuusikymppiseksi palomiehenä, sitten esimiestehtävissä, kun ei tuo ole enää niin vanhojen hommaa. Oli kyllä tosi kovassa kunnossa noin 67-68v ikään asti, sitten tuli valtava tiputus jaksamisessa, ja nyt 75-vuotiaana hänellä on alkavan dementian oireita. Eli pitäisikö tehdä duunia vaikka 69 ikävuoteen asti, sitten kun on jo voimat vähissä, eikö elämästä saisi nauttia 65v jälkeen - ilman työvelvoitetta

Vierailija
233/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani jäivät eläkkeelle 60-63v. 70-vuotiaina eivät todellakaan enää olleet työkuntoisia. Äiti liikkui jo rollalla, alkava alzheimer ja housuvaipat käytössä.

Vierailija
234/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petteri ja Riikka suorastaan tuhoavat Suomea sellaisena kuin sen olemme oppineet tuntemaan.

Minä tunsin Suomen, jossa kaikki pitivät itsestään selvänä, että jokaisen on oma elantonsa hankittava itse ( oli tietysti muutamia, jotka haikailivat hankkivansa "hullun paperit" elätiksi päästäkseen). Maksoimme itse opintomme ja asumiskulumme ja ponnistelimme eteen päin köyhässä Suomessa ja saatiinkin elintasomme ja Suomi nousuun. Ilman, että koura ojossa odottaisimme kaiken maailman tukia, tukia, tukia tekemättä mitään itse.

Tällaista Suomea minä kaipaan.

Vierailija
235/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä nostaa, mutta kukaan meistä ei tule elämään niin vanhaksi eli vähän hassua nostaa se yli toteutuvan eliniän. 

Vierailija
236/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtiolla on töissä jopa 66 - vuotiaita, asuvat kerrostalossa. Nuorten määräaikaisia töitä ei jatketa.

Jäävät eläkkeelle 68- vuotiaana, yli 40 vuoden työhistoria. Menettävät kohta omistusasuntonsa, kun nuoret jättävät yhtiölainat maksamatta. Ahne saa palkkansa.

Asuntokauppa on pysähtynyt.

Eläkeläiset katsovat suut auki, kun omistusasunto lähtee. Ainakin sait ahnehtia niitä töitä.

Melkein 50 vuotta töissä ja tuloksena vuokra-asunto.

On se kyllä harmi, että kerrostalossa olet riippuvainen muiden asukkaiden maksukyvystä, joilta hallitus leikkaa 300 - 500 euroa kuukaudessa p

Ei saa pääkaupunkiseudulla vuokralaista. 4000 vuokra-asuntoa tyhjänä Helsingissä, Vantaalla yli 2000 ja Espoossa yli 2000.

2400 brutto palkalla leikattu ansiosidonnainen 700 netto. Hallitus leikkaa asumistuen.

Maksamme jatkossa vuokraa maks. 500, pitää jäädä parturi rahaa.

60000 eläkeläistä kuolee vuodessa, asuntoja vapautuu.

Vierailija
237/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole mitään järkeä. Miten olisi tekoäly- ja robotisaatiovero? Siinä olisi järkeä.

Vierailija
238/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntovelkaa ja muitakaan velkoja ei muuten ole pakko maksaa, jos menee tuohon torille puliukkoilemaan muutamaksi vuodeksi ja juo itsensä hengiltä.

Velat jää silloin luottotappioksi.

Vierailija
239/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamme pois Helsingistä Kotkaan.

Vammainen on ilman avustajaa Helsingissä.

Vierailija
240/325 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petteri ja Riikka suorastaan tuhoavat Suomea sellaisena kuin sen olemme oppineet tuntemaan.

Minä tunsin Suomen, jossa kaikki pitivät itsestään selvänä, että jokaisen on oma elantonsa hankittava itse ( oli tietysti muutamia, jotka haikailivat hankkivansa "hullun paperit" elätiksi päästäkseen). Maksoimme itse opintomme ja asumiskulumme ja ponnistelimme eteen päin köyhässä Suomessa ja saatiinkin elintasomme ja Suomi nousuun. Ilman, että koura ojossa odottaisimme kaiken maailman tukia, tukia, tukia tekemättä mitään itse.

Tällaista Suomea minä kaipaan.

Mä haluan Suomen, jossa maksetaan asiallista palkkaa työstä niin, ettei tarvitse hakea tukia. Ei se ole lapsiperheen elämää, että äiti tekee kolmea työtä, kun rahat ei muuten riitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme