Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan alkaa elää kuten 80-luvulla, kaikki asiat ei onnistu mutta ne missä onnistuu, kaipaan vinkkejä

Vierailija
06.04.2024 |

Enää ei voi kävellä pankkiin maksamaan laskuja tai työpaikalle kysymään töitä (no minulla on työpaikka, joten tähän ei ole tarvettakaan ja töissä kalkkis pomo elää monessa asiassa kasaria nytkin, joten se puoli on kunnossa). mutta noin omassa elämässä

Perinteinen  herätyskello on varmaan hyvä mistä aloittaa, muita vinkkejä? Teen muistiinpanoja kynällä ja paperilla ja käytän paperikalenteria. 

Markkoihin ei voi siirtyä ja pankkikorttia käytettiin jo kasarilla. 

Tämä on helppo: käyn kaupassa vain arkisin enkä klo 20 jälkeen (kaupungeissa oli kaupat auki 20 saakka). 

Ravintolaksi käy vain kotimaisin voimin pyöritetty pizzeria - löytyy 1 kpl tästä kaupungista, oliko Rosso? olen käynyt Rossossa ainakin 1990, muistan tilanteen kun kaverin vauva oli mukana ja se oli syntynyt 1990 alkuvuodesta. 

Kommentit (522)

Vierailija
521/522 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudesta muistan, että viikonlopun ostokset ennakoitiin - ainakaan sunnuntaina ei ollut kaupat auki.

Kaikki, mitä nykyään on älypuhelimessa niin oli erikseen: puhelin, herätyskello, kamera, laskin, rannekello ajan näyttämiseen kulkiessa (neiti aika oli sellainen, mille soitettiin, kun haluttiin tarkistaa tarkka kellonaika ja puhelinluetteloakaan ei enää ole), televisio (vain pari kanavaa, joista mainostv lähetti ensin ohjelmaa vain 2 kanavalla), radio, sanomalehti (vrt. lehtien appit), kalenteri, maksupalvelukuoret laskun maksamiseen, paperikalenteri sekä erilaiset kivijalkakaupat mm. hankkiessa vaatteita, ruokaa, matka- ja tapahtumalippuja. 

Muistan myös lapsuudesta, kun karkit haettiin kioskilta erikseen irtokarkkeina (sitä saa vieläkin kaupan karkkilaareista) ja äänikirjojen sijasta käytettiin kirjastoa lukien fyysisiä kirjoja tai äänikasetteja (Tuhkimo oli paras!)

Olen siis 80-luvun alussa syntynyt nelikymppinen, joten o

ja jos kotona ei ollut vaikka keskiviikkona juustoa, niin vastaus saattoi olla vaikkapa, että "ostetaan lauantaina, kun käydään kaupassa". Siis vaikka olisi ollut rahaa käydä ostamassa juustoa kaupasta, niin ei sinne kauppaan pelkän juuston vuoksi menty.

Vierailija
522/522 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti, että tehtiin hopeateetä laittamalla teehen maitoa. Minä muistelen, että hopeatee tehtiin laittamalla kuumaan veteen maitoa ja sokeria tai hunajaa. Siinä ei siis ollut ollenkaan teetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä