Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita jotka inhoaa nykyaikaa?

Vierailija
05.04.2024 |

Heräsin tähän juuri äsken, kun lueskelin postausta siitä miten yksityisen ihmisen julkista valokuvaa oli muokattu kun se oli levitetty hiukan laajemmin. Hän ei edes tunnistanut itseään, koska kuva oli niin eri näköinen kuin hänen omansa samasta tilanteesta. Itse kasvoin aikana, jolloin voi luottaa siihen että jos jostain on kuva, se on fakta siitä hetkestä. Olen toki vanha, neljäkymppinen, mutta silti tuntuu surulliselta että näin yksinkertaiset asiat on muinaishistoriaa. Muita?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ehkä inhoa, mutta tunnen usein itseni ulkopuoliseksi etenkin siitä ihmiskuvasta mitä meille markkinoidaan. En millään muotoa samaistu siihen tai mihinkään mitä se edustaa. Olen viisikymppinen.

Sinä sen ehkä kuvasit paremmin kuin minä itse. Koko ajan media yrittää rummuttaa jotain sellaista mihin ei pysty samaistumaan, vaikka asia esitetään jonkinlaisena normina. Itse kuitenkin yhä kuvittelen että se väitetty ihmiskuva edustaa vähemmistöä josta en edes tunne ketään saati johon kuuluisin. -ap

en minäkään. Koko ihmiselämän tarkoitus pitäisi vain tuottaa rahaa jollekin toiselle eli amerikkalaisille osakkeenomistajille ja siinä sivussa pysyä leivän syrjässä kiinni. Kaikkea mitataan rahassa, peruskoulua, vanhusten hoivaa, lasten hoivaa. Kaikessa pyritään säästämään ja tuottamaan voittoa. Käytännössä mikään vanhusten hoivaaminen ei tuota kenellekään yhtään mitään, mutta konsultit niin uskottelevat. Taloustiede on uuskpakanallinen uskonto, joka määrittää ihmisarvon ja ei-omistava luokka maksaa kulut.

Vierailija
22/52 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että olen onnellinen kun sain elää parhaat vuoteni ysärillä 2000-luvun alussa. Ihan säälittävä nykynuoria missä maailmassa elävät

M41

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*ysärillä ja 2000-luvun alussa

Vierailija
24/52 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään nykyajasta. Ainoa asia elämässäni, johon haluaisin muutoksen, on tyttöystävän löytäminen. Etsin kyllä aktiivisesti, mutta Tinder ja muut sosiaaliset mediat ovat pilaneet pariutumisen aika tehokkaasti.

Vierailija
25/52 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaahan se.

Vierailija
26/52 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus on kaiken synnin alku ja juuri. 

Väärin. Se on vihervasemmisto.

Vierailija
27/52 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin juuri näin. Tämä tulee myös pahentumaan nyt todella nopeaa tahtia, me emme kohta enää tunnista ollenkaan mikä on aitoa ja mikä ei. 

Tai sitten irtisanoutuu kokonaan ns sivilisaatiosta ja muuttaa korpeen omavaraiseksi. Kirjat ja ehkä jokin elävä kumppani seuranaan. Harkitsen tuota vaihtoehtoa jossain vaiheessa vakavasti jos koetetaan katkaista kaikki luonnolliset yhteydet muihin ihmisiin ja historiaan. Sitten alkaa riittää. Ei kiinnosta enää sopeutua. Sopeutukoon ne jotka eivät muuhun kykene.

Tuollaisesta irtiotosta minäkin olen haaveillut. Jos olisin nuorempi, eikä olisi perhettä, niin lähtisin korpeen erakoksi.

Vierailija
28/52 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kyllä jo 20 vuotta sitten oli kuvankäsittelyohjelmat jo niin hyviä että ei ne kuvat enää välttämättä mitään totuutta edustaneet.

Näin juuri. Tein itsekin 25 vuotta sitten Adobe Photoshopilla kuvanmuokkauksia joista ei erottanut oikeasta. Ellei sitten ihan pikselitasolla alkanut tutkimaan.

Vierailija
29/52 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly ja sosiaalinen media tyhmentää ihmisiä vauhdilla. Surullista.

Vierailija
30/52 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan nykyajassa sitä, miten mitään ei ole tehty kestämään. Kaikki on rakennettu jatkuvan kulutuksen ympärille. Ostit sitten uuden puhelimen, jääkaapin, auton tai telkkarin, kaikella on valmistajan suunnittelema muutaman vuoden käyttöikä. Takuut ovat max. 2 vuotta. Tuo kertoo jo paljon siitä miten helppoa rahaa halutaan tuomalla markkinoilla sekundaa, joka heivataan kaatopaikalle ja uutta tilalle.

Mitä tämä tekee ympäristölle? Uusiin vehkeisiin louhitaan enemmän ja enemmän materiaaleja ja entisiä ei ehditä tarpeeksi nopeasti kierrättämään uusiokäyttöön. Jätettä kasaantuu jo nyt liikaa, joten totta hitossa sitä pitää saada kerrytettyä nopeammin. 

Vierailija
31/52 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Internetin ja Schengen-sopimuksen myötä koko maailma on muuttunut turvattomaksi. 

Vierailija
32/52 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin juuri näin. Tämä tulee myös pahentumaan nyt todella nopeaa tahtia, me emme kohta enää tunnista ollenkaan mikä on aitoa ja mikä ei. 

En ole ihan samaa mieltä. Mitä enemmän tekoälyllä tehdään asioita sitä valppaampia meistä tulee. Haluamme pitää entistäkin jääräpäisemmin kiinni esim kirjojen lukemisesta. Vaalia ns vanhaa klassista taidetta ja käsitystä taiteesta. Varmasti osa porukasta putoaa tekoälyn pauloihin ja etsii sen kautta uutta merkitystä.

Ainakin vanhemmissa sukupolvissa paljon heitä jotka kapinoivat, kääntyvät poispäin virtuaalisyötöstä silloin kuin voivat. Ja sinänsä toden ja valheen sotkeutuminen on aina ihmisen haaste. Jokin ilmiselvä keinotekoisuus, synteettisyyden ilmiselvyys saattaa jopa tehdä valintoja helpommaksi. Sitten eri juttu kumman valitsee eli onko sillä mitään väliä (kulttuurisesti, yksilötasolla). Pahinta jos maailma muuttuu sellaiseksi että vaihtoehdot viedään täysin.

Vierailija
33/52 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin menneisyyttä. 

Vierailija
34/52 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan. Kyllähän tämä ihan lopun ajan meiningiltä vaikuttaa ihan millä tahansa mittarilla mitattuna. Sekä maailmalla että myös täällä Suomessa: lasten ja nuorten väkivaltaisuus, hintojen kallistuminen, työttömyys ja yleinen pahoinvointi, naisten löyhä moraali ja järkyttävä ulkonäkö lisäosineen. Mm.

Vierailija
35/52 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan. Kyllähän tämä ihan lopun ajan meiningiltä vaikuttaa ihan millä tahansa mittarilla mitattuna. Sekä maailmalla että myös täällä Suomessa: lasten ja nuorten väkivaltaisuus, hintojen kallistuminen, työttömyys ja yleinen pahoinvointi, naisten löyhä moraali ja järkyttävä ulkonäkö lisäosineen. Mm.

Näin itsekin ajattelen. Koskaan ei tule enää sellaista sotaa, jossa aikoinaan taisteltiin. Nyt jos tulee sota niin se on pirullista. Voin tunnustaa, mietin mihin veisin lapseni turvaan. Olen jemmannut melko paljon käteistä, jos vaikka jossain vaiheessa ei saisikaan nostettua rahaa automaateilta.

Vierailija
36/52 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin itsekin ajattelen. Koskaan ei tule enää sellaista sotaa, jossa aikoinaan taisteltiin. Nyt jos tulee sota niin se on pirullista. Voin tunnustaa, mietin mihin veisin lapseni turvaan. Olen jemmannut melko paljon käteistä, jos vaikka jossain vaiheessa ei saisikaan nostettua rahaa automaateilta.

Mitä ihmettä oikein pelkäät?

Vierailija
37/52 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on ollut aina ennenkin. Maailmanloppua on turha odottaa, koska sitä ei tule - vieläkään.

Vierailija
38/52 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Internetin ja Schengen-sopimuksen myötä koko maailma on muuttunut turvattomaksi. 

Höpö höpö. Sinusta vain tuntuu siltä, mutta mikään piinkova totuus se ei ole.

Vierailija
39/52 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että olen onnellinen kun sain elää parhaat vuoteni ysärillä 2000-luvun alussa. Ihan säälittävä nykynuoria missä maailmassa elävät

M41

Emme me tee sinun säälilläsi yhtään mitään, joten pidä ihan hyvänäsi vaan. Kaiho muuten on ihan normaali tunne, mutta se kultaa muistot hyvin herkästi.

Vierailija
40/52 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä oikein pelkäät?

Mun on paha tätä selittää. En pysty puhumaan sen suulla, joka ei saa olla facessa eikä muissakaan someissa, mutta tietää paljon Suomen asioista.