Onko muita jotka inhoaa nykyaikaa?
Heräsin tähän juuri äsken, kun lueskelin postausta siitä miten yksityisen ihmisen julkista valokuvaa oli muokattu kun se oli levitetty hiukan laajemmin. Hän ei edes tunnistanut itseään, koska kuva oli niin eri näköinen kuin hänen omansa samasta tilanteesta. Itse kasvoin aikana, jolloin voi luottaa siihen että jos jostain on kuva, se on fakta siitä hetkestä. Olen toki vanha, neljäkymppinen, mutta silti tuntuu surulliselta että näin yksinkertaiset asiat on muinaishistoriaa. Muita?
Kommentit (52)
Nykyaika on parasta meille vapaaehtoisesti sinkuille miehille. M28
Vielä 80 luvullla melkein kaikki oli hyvin, nyt vain höööömöillään ja röööiskätöön naisia ja tyttöjä kokoajan ja oppilaat ampuu toisiaan ja vitsitkin on kielletty kun ne aina loukkaa jotain ja ihmiset kuljettaa lentokoneilla koronoita ja ebolaa joka maahan jne jne jne jne jne jne jne jne...........
Vierailija kirjoitti:
Niin, tuskin me elettäis tällaisia aikoja jos ihmiset itse ei tähän olis pyrkineet. Eli sillä perusteella suurin osa ihmisistä pitäisi olla yhtä onnessaan kuin sinä. Ja pienempi osa kärsii. Enemmistön mukaan mennään.
Kokoomus on kaiken synnin alku ja juuri.
Parasta nykyajassa on se että se tavallaan sisältää myös ne vanhat ajat. Huono puoli on se että on vaikeampi löytää samanmielistä seuraa joka eläisi menneissä. Periaatteessa sitä voisi elää millenium-huumaa, mutta kun kukaan muu ei halua käyttää GSM-verkkoa
Eiköhän tuo ole enemmän sääntö kuin poikkeus.
Valokuvia on muokattu ja feikattu 1800-luvulta lähtien.
Jatkuvasti tulee kauheita uutisia.
Pennut tappaa toisiaan. Vanhemmat tappaa pentujaan. Verot nousee tulot ei. Töihin ei pääse mutta työttömänä kuolee nälkään. Lapset on katujengeissä. Sairaat ei pääse hoitoon. Vanhukset heitetään veneen alle kuolemaan nälkään.
No, kyllä jo 20 vuotta sitten oli kuvankäsittelyohjelmat jo niin hyviä että ei ne kuvat enää välttämättä mitään totuutta edustaneet.
Mä olen muutamaa vuotta vaille 40 ja en ole kyllä lähellekään vanha.
Tavallaan... Mutta toisaalta yritän myös muistuttaa itseäni mikä nykyajassa on hyvää, tai parempaa kuin ennen.
Avioliiton ulkopuolella syntyminen ei ole enää häpeä, eikä erolapsena oleminen
Kaikki syöpähoidot yms terveydenhoito kehittynyt paljon, hiviin ei enää kuolla jne
Omalla kännykällä voi kätevästi maksaa laskut ja siirtää rahaa, ei tarvitse mennä pankkiin
Erilaisuus hyväksytään paremmin
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin juuri näin. Tämä tulee myös pahentumaan nyt todella nopeaa tahtia, me emme kohta enää tunnista ollenkaan mikä on aitoa ja mikä ei.
Tai sitten irtisanoutuu kokonaan ns sivilisaatiosta ja muuttaa korpeen omavaraiseksi. Kirjat ja ehkä jokin elävä kumppani seuranaan. Harkitsen tuota vaihtoehtoa jossain vaiheessa vakavasti jos koetetaan katkaista kaikki luonnolliset yhteydet muihin ihmisiin ja historiaan. Sitten alkaa riittää. Ei kiinnosta enää sopeutua. Sopeutukoon ne jotka eivät muuhun kykene.
En nyt ehkä inhoa, mutta tunnen usein itseni ulkopuoliseksi etenkin siitä ihmiskuvasta mitä meille markkinoidaan. En millään muotoa samaistu siihen tai mihinkään mitä se edustaa. Olen viisikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tuskin me elettäis tällaisia aikoja jos ihmiset itse ei tähän olis pyrkineet. Eli sillä perusteella suurin osa ihmisistä pitäisi olla yhtä onnessaan kuin sinä. Ja pienempi osa kärsii. Enemmistön mukaan mennään.
Valitettavasti ei, vaan mennään äänekkäimmän ja eniten valtaa ottavan kansanosan mukaan. Enemmistö kun on niitä jotka mukisee asiasta, mutta ei nouse minnekään barrikadeille.
Vierailija kirjoitti:
Parasta nykyajassa on se että se tavallaan sisältää myös ne vanhat ajat. Huono puoli on se että on vaikeampi löytää samanmielistä seuraa joka eläisi menneissä. Periaatteessa sitä voisi elää millenium-huumaa, mutta kun kukaan muu ei halua käyttää GSM-verkkoa
Ihan hillittömästi ainakin dokumenttejä, ajankuvaa, mainontaa jne you tubessa. Tänään katselin Usan ajankuvaa, 50-lukua ja onhan se nykyinen rappio aika karmaisevaa noihin taloudellisen ja jopa esteettisen loiston aikoihin, moraalista en niin tiedä. Mutta huumorinsa ovat kyllä osanneet. Jotenkin sellaisia superihmisiä ettei tuossa ehkä voinut kuin käydä huonosti. Silmiähiveleviä maisemia, autoja, vaatteita, kaikkea visuaalista suunnittelua. Nyt elämme massiivista rumuuden ja kaoottisuuden kulta-aikaa. Koen itse tärkeäksi hahmottaa että aina ei ole ollut näin, ole viisikymppinen. Ikäänkuin homma olisi jotenkin sössitty tahallisesti tälläiseksi nykysotkuksi. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
En nyt ehkä inhoa, mutta tunnen usein itseni ulkopuoliseksi etenkin siitä ihmiskuvasta mitä meille markkinoidaan. En millään muotoa samaistu siihen tai mihinkään mitä se edustaa. Olen viisikymppinen.
Sinä sen ehkä kuvasit paremmin kuin minä itse. Koko ajan media yrittää rummuttaa jotain sellaista mihin ei pysty samaistumaan, vaikka asia esitetään jonkinlaisena normina. Itse kuitenkin yhä kuvittelen että se väitetty ihmiskuva edustaa vähemmistöä josta en edes tunne ketään saati johon kuuluisin. -ap
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat inceleitä, naiset vapaaehtoisesti sinkkuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hillittömästi ainakin dokumenttejä, ajankuvaa, mainontaa jne you tubessa. Tänään katselin Usan ajankuvaa, 50-lukua ja onhan se nykyinen rappio aika karmaisevaa noihin taloudellisen ja jopa esteettisen loiston aikoihin, moraalista en niin tiedä. Mutta huumorinsa ovat kyllä osanneet. Jotenkin sellaisia superihmisiä ettei tuossa ehkä voinut kuin käydä huonosti. Silmiähiveleviä maisemia, autoja, vaatteita, kaikkea visuaalista suunnittelua. Nyt elämme massiivista rumuuden ja kaoottisuuden kulta-aikaa. Koen itse tärkeäksi hahmottaa että aina ei ole ollut näin, ole viisikymppinen. Ikäänkuin homma olisi jotenkin sössi
Meillä on tapana katsella mieheni kanssa musiikkivideoita 90-luvun raskaammasta rokista. Hehkuttaa sillä, miten jokainen muutaman minuutin video on ollut taideteos. Sekä musiikillisesti että visuaalisesti ja tarinallisesti. Ja ennen kaikkea miten suuria tunteita tuollainen pätkä voi nostattaa. Kappaleet joista on pitänyt monia monia vuosia sitten. Ei se tämänhetkinen pikakulttuuri vaan millään tavalla pysty siihen samaan. Ei niitä muista kukaan enää edes vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan... Mutta toisaalta yritän myös muistuttaa itseäni mikä nykyajassa on hyvää, tai parempaa kuin ennen.
Avioliiton ulkopuolella syntyminen ei ole enää häpeä, eikä erolapsena oleminen
Kaikki syöpähoidot yms terveydenhoito kehittynyt paljon, hiviin ei enää kuolla jne
Omalla kännykällä voi kätevästi maksaa laskut ja siirtää rahaa, ei tarvitse mennä pankkiin
Erilaisuus hyväksytään paremmin
Ei siltä vaikuta kun lukee täällä minkä tahansa ketjun persuttelijoiden kommentteja.
Juuri näin juuri näin. Tämä tulee myös pahentumaan nyt todella nopeaa tahtia, me emme kohta enää tunnista ollenkaan mikä on aitoa ja mikä ei.