Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuu jos syvästi sitoutumiskammoinen mies rakastuukin aidosti?

Vierailija
05.04.2024 |

Voittaako pelko vai rakkaus, teidän elämänkokemuksen mukaan? Onko silloin oikeasti ollutkaan rakastunut, jos sitoutumiskammo voittaa ja tunteistaan huolimatta sabotoi suhteen ja/tai työntää toisen pois? Vai onko niin, ettei mikään määrä rakkautta riitä jos ei ole ensin yksinään ns. kasvanut aikuiseksi ja omillaan kohdannut omia pelkojaan riittävän syvästi? Jos ajatellaan skenaariota jossa mies ei ole edes varsinaisesti etsinyt rakkautta ja on nauttinut siihen asti pinnallisista max. lyhyistä suhteista ja hauskanpidosta, mutta sitten ns. vahingossa rakastuu ja menee pasmat sekaisin. 

Yleistän nyt kysymyksen koskemaan miehiä, koska heissä olen kohdannut enemmän pelimiehiä jotka ovatkin pohjimmiltaan jotenkin pelkureita. Naisetkin varmasti juoksevat karkuun ja osaavat vältellä, joten saa toki vastata siitäkin kulmasta. Mutta tämä aikuisten ns. pelimiesten mysteeri kiinnostaa nyt eniten, ovatko he vain miehiä jotka eivät ole koskaan kohdanneet sitä oikeaa vai onko se oikea mennyt ohi koska sitoutuminen on toisille vaan niin mahdotonta? Huom. kaikkien ei myöskään tarvitse sitoutua ikinä, tietenkään, mutta jos mietitään nyt esimerkkinä tapauksia jotka itsekin jollain tasolla harmittelevat pelkoaan. Eli nyt on kyse sitoutumiskammosta eikä puhtaasta halusta olla yksin ja tyytyväisyydestä siihen.

Ajatuksia, kokemuksia? Ovatko nämä tällaiset aina vähän tyytymättömiä joka tapauksessa; suhteessa menojalka vipattaisi ja haikailtaisiin silti aina muualle mutta yksin jäädessä muka harmitellaan ja uskotellaan itselle että olisi oikeasti muka halunnut jos olisi uskaltanut/osannut? Onko näissä aina jotain traumoja taustalla vai joskus ihan silkkaa biologiaa? Hämmentää. 

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.S. Näitä on nähty monta. Parhaimmat soittaa jouluaattona 20 vuoden jälkeen, viimeisin pyysi mökille juhannukseksi  yhtäkkiä vuosien jälkeen, yksi ukkomies lähetti rasvaisia viestejä vuosia ennen kuin estin... Olin kiinnostunut heistä silloin, he halusivat olla vain ystäviä + seksiä ilman sitoutumista. Yritettiin olla ystäviä, sitten rakastuivat tai "rakastuivat", mutta eivät pystyneet sitoutumaan jne. 

Harmi että niin monet on niin pilalla. Joku vika varmaan itsensäkin, että näihin törmää vai onko muita enää vapaana ja liikkeellä? Löytäisipä joskus muutakin, ehdottomasti ei nää hankalat kiinnosta.

Vierailija
22/35 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä rakastuin sitoutumiskammoiseen mieheen. Hän oli kyllä myös mielestäni tunnekylmä. Hän ei tuntunut ymmärtävän mitä ihastuminen on eli millainen tunne. Parisuhdehistoria hyvin rikkonainen. Kymmeniä lyhyitä suhteita. Mekin erottiin. 

jäin kyllä miettimään että eikö vain ole kohdannut oikeaa. Väitti olevansa ihastunut muhun mutta ei ollut. 

Ihastuu varmasti, siitä ei ole epäilystä. Mutta nyt puhutaan rakastumisesta, eli ei yhtä nopeasti syttyvistä ja sammuvista ohimenevistä tunteista. Jotkut pystyvät pitkiin suhteisiinkin ilman että ovat ihan kunnolla rakastuneita, kun taas jotkut eivät halua suhdetta vaikka olisivat vuosia rakastaneet vain tiettyä ihmistä. Ihastua voi jatkuvasti ja vaikka moneen samaan aikaan, mutta rakastuminen on erityisempää. Itse ajattelen että silloin ei ole rakastunut keneenkään, jos on ihastunut moneen yhtä aikaa.

Olen ollut ihastunut ja rakastunut yhtä aikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoidance attachement. Älä lähde siihen leikkiin. Hän ei ikinä tule haluamaan sinua niinkuin sinä häntä, mutta ei myöskään halua päästää sinua vapaaksi. 

Aivan. En enää lähde muuta kuin sellaiseen suhteeseen, jossa mies välittää musta vähintään yhtä paljon kuin minä hänestä. Mieluummin enemmän. Pieleen voi mennä sittenkin, mutta silti. Näin siis kokemusten jälkeen, joita mulla on sitoutumiskammoisista miehistä ja itsekin vähän vaikeana sitoutumaan - ainakaan niihin, mistä nuo kokemukset sain. Seuraavaksi siis yksinäisyyttä tai mies, joka rakastaa enemmän eikä pelkää näyttää sitä. Sitoutumiskammoinen mies on huono kokemus, jota en suosittelisi pahimmalle vihollisellenikaan.

Yksi tai kaksi aiemmista vastaajista

Vierailija
24/35 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/35 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama. Sitoutumiskammoinen mies tunnusti parin vuoden ystävyyden jälkeen rakkauttaan ja pyysi mut parisuhteeseen kanssaan. Yritettiin. Kahden viikon päästä hän kertoi, ettei pysty, koska vieraat naiset kiinnostaa edelleen niin paljon, vaikka rakastaa minua. 

En tiedä etsikö parempaa (onko sitä?), muuttiko mielensä vai mikä oli, mutta siinä vaiheessa kieltäydyin jatkamasta suhdetta. Mies jäi roikkumaan vuosiksi minuun, varmaan koska olinkin sittenkin saavuttamaton. Välillä löysi jonkun vähäksi aikaa, kun se loppui, pyysi taas voidaanko nähdä. Nähtiin välillä, mutta en ollut enää kiinnostunut. Hän ottaa yhteyttä edelleen, ilmeisesti nyt jahtaa minua, saavuttamatonta niin kuin silloin kun oltiin yhdessä kuten hän halusi, halusi koko ajan jahdata vieraita. Olen lukenut vaareista,  jotka yrittävät iskeä tuosta tarjoilijaa,  kun ovat vaimonsa kanssa ravintolassa vaikka äitienpäivälounaalla, alkoi tuntua todelta ihan omall

Alkuun luulin että meillä olisi jotain mahdollisuuksia ystävyyteen kun mies pitkän ajan jäljeen otti yhteyttä. Tapasimme niin että ilmoitin heti etten etsi kuin hetken hupia ja tiesin miehen olevan samoilla linjolla. Siinä meni vuosi on/off miehen pitäessä yhteyttä ja sanoin että no thanks, jatka elämääsi. Sitten hän varmaan löysi jonkun ja kun se suhde loppui, otti taas yhteyttä. Näin meni vuosia.

Ystävyys ei onnistu, mies on vailla enemmän ja kokeiltiin parisuhdetta niin kyllästyi parissa viikossa. Kuten joku kirjoitti, myös minun oli helppo lähteä mukaan kun olin näennäisesti se turvallisempi osapuoli vaikka todellisuudessa ei näin ollut. Vähän pelotti jos vaikka kuitenkin olisi tosissan vaan kun tiesi historian, on/offeiluineen niin tiesin mitä odottaa.

Joku sanoisi elämämme menneen hukkaan vuosien ajan. Keillä on turvallinen tapa sitoutua, ovat onnekkaita.

Pari viikkoa sitten mies jälleen otti yhteyttä johon en ole vastannut. Koska kaikki alkaisi taas alusta eikä loppumista näy. Harmi. Ja tottakai alkoholilla on osuutta asiaan, rohkaistuu kun juo.

En luota häneen joten en voi olla yhteydessä. Kaikki mitä sieltä suusta tulee on pelkkää valhetta. Se ettei halua sitoutua ja se että kumpa se oikea löytyisi.

Vierailija
26/35 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama. Sitoutumiskammoinen mies tunnusti parin vuoden ystävyyden jälkeen rakkauttaan ja pyysi mut parisuhteeseen kanssaan. Yritettiin. Kahden viikon päästä hän kertoi, ettei pysty, koska vieraat naiset kiinnostaa edelleen niin paljon, vaikka rakastaa minua. 

En tiedä etsikö parempaa (onko sitä?), muuttiko mielensä vai mikä oli, mutta siinä vaiheessa kieltäydyin jatkamasta suhdetta. Mies jäi roikkumaan vuosiksi minuun, varmaan koska olinkin sittenkin saavuttamaton. Välillä löysi jonkun vähäksi aikaa, kun se loppui, pyysi taas voidaanko nähdä. Nähtiin välillä, mutta en ollut enää kiinnostunut. Hän ottaa yhteyttä edelleen, ilmeisesti nyt jahtaa minua, saavuttamatonta niin kuin silloin kun oltiin yhdessä kuten hän halusi, halusi koko ajan jahdata vieraita. Olen lukenut vaareista,  jotka yrittävät iskeä tuosta tarjoilijaa,  kun ovat vaimonsa kanssa ravintolassa vaikka äit

Tämä eri vastaaja kuin lainattu.

Vierailija
27/35 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoidance attachement. Älä lähde siihen leikkiin. Hän ei ikinä tule haluamaan sinua niinkuin sinä häntä, mutta ei myöskään halua päästää sinua vapaaksi. 

Se on avoidant attachment style eli suomeksi välttelevä kiintymyssuhdetyyli, joka on valtaosalla suomalaisista (ehkä nykyään vähenee koko ajan), ja kiintymyssuhdetyylistä riippumatta suomalaisetkin ovat aina pariutuneet jne, joten tuo amerikkalainen pseudopsykologia ei anna vastausta.

Vierailija
28/35 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista tapahdu mitä ap otsikossa kysyy.

Ellei ole tehnyt vuosia ja vuosia itsensä kanssa työtä ja selvittänyt mistä johtuu hänen tyytymättömyys elämään.

Ei saisi sekoittaa satunnaista hetken hurmaantumista patalogiseen kukasta kukkaan juoksemiseen.

Vierailija
29/35 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista olekaan kuin sitoutumiskammo. Se on vain sitä, että mies haluaa seikkailla eikä ole rakastunut. 

Lakatkaa psykologisoimasta miehiä tuolla asialla.

Sitoutumiskammo on kyllä ihan olemassa oleva asia, naisillakin.

Vierailija
30/35 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitoutumiskammoiselle sitä oikeaa ei koskaan osu kohdalle.

Vierailija
31/35 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
32/35 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vastaat hänen introjektiään sinusta täydellisesti, voi suhde jatkua vuosiakin. Vaikka todellisuudessahan narsisti ei rakastu sinuun (tai ylipäätään kehenkään) - ainoastaan hänen sinusta muodostamaansa introjektiin.

Vierailija
33/35 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista olekaan kuin sitoutumiskammo. Se on vain sitä, että mies haluaa seikkailla eikä ole rakastunut. 

Se on naistenlehtien pseudopsykologiaa. Sen sijaan kiintymyssuhdemallit ovat tiedettä.

Vierailija
34/35 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

P.S. Näitä on nähty monta. Parhaimmat soittaa jouluaattona 20 vuoden jälkeen, viimeisin pyysi mökille juhannukseksi  yhtäkkiä vuosien jälkeen, yksi ukkomies lähetti rasvaisia viestejä vuosia ennen kuin estin... Olin kiinnostunut heistä silloin, he halusivat olla vain ystäviä + seksiä ilman sitoutumista. Yritettiin olla ystäviä, sitten rakastuivat tai "rakastuivat", mutta eivät pystyneet sitoutumaan jne. 

Harmi että niin monet on niin pilalla. Joku vika varmaan itsensäkin, että näihin törmää vai onko muita enää vapaana ja liikkeellä? Löytäisipä joskus muutakin, ehdottomasti ei nää hankalat kiinnosta.

No niin, itsellä tapailusuhde 18 vuoden takaa otti yllättäen yhteyttä ja lähetti seksuaalissävytteisiä viestejä ja lopulta myös dickpickejä ja -videoita itsestään, vaikka olen naimisissa. Vaikea näitä on käsittää..

Vierailija
35/35 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on naistenlehtien pseudopsykologiaa. Sen sijaan kiintymyssuhdemallit ovat tiedettä.

Moni pyörittää mielessään varmaan samoja asioita, osaapa käyttää kumpaa ilmaisua tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän