Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Biseksuaalisuudesta - kysymyksiä ja keskustelua

Vierailija
05.04.2024 |

Täällä joku kyseli avauksessaan, että mistä tunnistaisi homosekaalin(miehen), jonka innoittamana aattelin avata keskustelua biseksuaaleista. - Koska itse olen biseksuaali mies, niin voin omalta osaltani vastata biseksualisuuteen liittyviin kysymyksiin ja siten viedä mahdollisesti yrittää viedä keskustelua eteenpäin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/14 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko paljon biseksuaalimiehiä? Itse tiedän vain yhden. Mutta homoseksuaaleja olen tavannut tasaisesti pitkin elämääni. Onko niin, että biseksuaalit miehet pitävät asian yleensä salassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko paljon biseksuaalimiehiä? Itse tiedän vain yhden. Mutta homoseksuaaleja olen tavannut tasaisesti pitkin elämääni. Onko niin, että biseksuaalit miehet pitävät asian yleensä salassa?

Kiitos kysymyksestäsi. En osaa sanoa pitävätkö biseksuaalit miehet biseksualisuutensa salassa. Itse olen tavannut kertoa asiasta kulloisellekin kumppanilleni, Mutta en muutoin tapaa huudella tai alleviivata omaa seksuaalista suuntautuneisuuttani; eiväthän heterotkaan tapaa alleviivata sitä. - Toisaalta ymmärrän monia heistä, jotka haluasiivat sen pitää, koska biseksuaalisuutta ei edelleenkkän kaikki miellä omaksi itsenäiseksi lokerokseen, vaan osa kokee sen, kuten joku on joskus kuvannut  täällä,  jonkinlaisena hautomisvaiheena, jossa biseksuaalista odotetaan aikaa myöten kuoriutuvan lopulta "täys-homo" tai "puhdas hetero" 

Luulen myös, että se (biseksuaalsiuus) jää usein pimentoon siksi, että henkilö täytynee tuntea/ teitää aika pitkään ennenkuin uskaltautisi sanomaan varmuudella, että hän (todennäköisesti) on biseksuaali, eikä esimerkiksi homoseksuaali. - Ellei sitten hän itse tule asiaa kertoneeksi ja maininneeksi. -  Jos edes aluksi itsekään tiedostaa mikä on tai on olematta.

Viitaan viimeisellä omaan kokemukseeni. En nuorempana tiennyt tai tuntenut ketään biseksuaalia ja aikanaan tuntui, että oma pääni räjähtää kun saatoin ihastua (myöhemmin myös rakastua) sekä naisiin että miehiin mutta kulttuurimme antoi ja tarjosi malliksi vain jompaa kumpaa suhteessa oli ehkä arviolta 99% heteroita (julkisesti vieläkin enemmän) 0.69% homoja ja loput jotain muuta. 

Vierailija
4/14 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kysymyksestäsi. En osaa sanoa pitävätkö biseksuaalit miehet biseksualisuutensa salassa. Itse olen tavannut kertoa asiasta kulloisellekin kumppanilleni, Mutta en muutoin tapaa huudella tai alleviivata omaa seksuaalista suuntautuneisuuttani; eiväthän heterotkaan tapaa alleviivata sitä. - Toisaalta ymmärrän monia heistä, jotka haluasiivat sen pitää, koska biseksuaalisuutta ei edelleenkkän kaikki miellä omaksi itsenäiseksi lokerokseen, vaan osa kokee sen, kuten joku on joskus kuvannut  täällä,  jonkinlaisena hautomisvaiheena, jossa biseksuaalista odotetaan aikaa myöten kuoriutuvan lopulta "täys-homo" tai "puhdas hetero" 

Luulen myös, että se (biseksuaalsiuus) jää usein piment

Ei monet homotkaan alleviivaa tai huutele homoudestaan, mutta silti se tulee usein ilmi jollain tavalla. Samoin kuin heterous. Biseksuaalisuus jää jotenkin helpommin piiloon. Sitähän on sanottu, että homot saattaa vähätellä biseksuaaleja. Jos se on totta, niin ehkä silläkin on vaikutusta. Ja sillä, että monetk naiset kuulemma ei oikein sulata sitä jos miehensä on bi.

Vierailija
5/14 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vastaa nyt sitten edes johonkin,

(vai oletko pelkkä otsikolla provoilija)? 

Vierailija
6/14 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tunnistat, että joku mies on bi? Jos siis on vaikka naimisissa tai siis selvästi naisiin päin, mutta on kuitenkin bi. Onko joku signaali?😅

Vierailija
7/14 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko parisuhteessa tällä hetkellä naisen vai miehen kanssa? Ja jos et ole, niin oliko ed kumpaa sukupuolta? Kumpi sukupuoli hyväksyy helpommin sen, että olet bi.

Vierailija
8/14 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut parisuhteessa naisen kanssa ja nainen tiennyt sinun olevan bi? Itselleni tuntuisi mahdottomalta hyväksyä, että mieheni olisi bi. Ei siis sinällään ole mitään homoja tai bi-ihmistä vastaan, mutta en halua mieheni olevan muuta kuin hetero. 

Vierailija
9/14 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muissakin maissa pärjättiin  ennen sähkölampun keksimistä. Katulampuissa oli kaasuvalo ja kotona öljylamput.

Ennen niitä taas oli vain joko kynttilät tai päreet 

Vierailija
10/14 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tunnistat, että joku mies on bi? Jos siis on vaikka naimisissa tai siis selvästi naisiin päin, mutta on kuitenkin bi. Onko joku signaali?😅

Hyvä kysymys. Valitettavasti ei ole mitään signaalia tai varmaa merkkiä, josta voisin tunnistaa... - Ja joskus olen erehtynytkin. Mutta huumorilla ja tahdikkuudella siitä selvisin. 

Ap

Vierailija
11/14 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen

Oman kokemuskeni mukaan miehet ovat olleet  huomattavasti ennakkoluuloisempia kuin naiset. - Johtuuko siitä, että homoilla on mutoinkin haastavampaa löytää lumppania ja sitten kun löytää niin kokevat, että toinen haluaa pettää tai jättää heidät ja elää mieluummin ainakin ulkoisesti hereronormatiivisempaa elämää...

Ap

Vierailija
12/14 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ollut parisuhteessa naisen kanssa ja nainen tiennyt sinun olevan bi? Itselleni tuntuisi mahdottomalta hyväksyä, että mieheni olisi bi. Ei siis sinällään ole mitään homoja tai bi-ihmistä vastaan, mutta en halua mieheni olevan muuta kuin hetero. 

Vastasinkin tähän "jo" osittain edellä. En ole parisuhteessa tällä hetkellä. Jokaiselle kumppanilleni olen kertonut itse olevani biseksuaali - Kokemukseni mukaan naisten on ollut helpompi ja mutkattomampi hyväksyä biseksualisuuteni kuin miesten.

- Oli aika, jolloin minäkin olisin halunnut ja olla hetero tai homo koska biseksualisuus tuntui itsellenikin niin vieraalta, joten tavallaan luulen ymmärtäväni, ainakin hieman heitä, jotka toivoisivat tai hakuavat jopa ehdottomasti, että kumppaninsa on heidän oman "suunatuksensa" mukainen.

Ap

Vierailija
13/14 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, vastaa nyt sitten edes johonkin,

(vai oletko pelkkä otsikolla provoilija)? 

Haluaistko sinä(kin) kysyä jotain sellaista, joka sopisi tähän keskusteluun?

Ap

Vierailija
14/14 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten muissakin maissa pärjättiin  ennen sähkölampun keksimistä. Katulampuissa oli kaasuvalo ja kotona öljylamput.

Ennen niitä taas oli vain joko kynttilät tai päreet 

Niin. Ajat muuttuu Ja on varmasti totta, että joissain yhteisöissä on saattanut olla "jo"  pelksätään oman turvallisuutensa vuoksi elää tai pyrkiä elämään biseksuaalina, ainakin ulkoisesti heteronormatiiviseen odotuksien mukaista elämää kuin samaa sukupuolta olevan kanssa avoimesti kimpassa....

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä