Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vallila, Finnlayson ja Makia selvitystilassa

Vierailija
05.04.2024 |

Sitä se wokeilu teettää

Kommentit (132)

Vierailija
101/132 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anne Berner on Manna-konsernin omistajia. Manna omistaa nämä kaikki tuotemerkit, Vallilan, Makian ja Finlaysonin.

Oli

Vierailija
102/132 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattiko myydä made in china PASKAA samalla hinnalla kuin Suomessa valmistettua?

Samalla vielä narrata kuluttajia että muka olisi Suomessa tehty, vaikka tuotantoa ei Suomessa ole ollut enää aika päiviin, vaan kiinan lapsityöläiset ja keskitysleirivangit hoitaa homman. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/132 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finlayson kun poliittisista syistä lopetti Kärkkäiselle myynnin, niin ei kauppa enää käy. Hyvä, että on selvitystilassa. Toivottavasti poistuu markkinoilta kokonaan.

Miksi lopetti Kärkkäiselle myynnin?

Vierailija
104/132 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anne Berner on Manna-konsernin omistajia. Manna omistaa nämä kaikki tuotemerkit, Vallilan, Makian ja Finlaysonin.

Oli

Kuinka niin oli? Bernerien holding-yhtiö omistaa Mannasta osan ja Anne Berner on yhtiön nimenkirjoitusoikeutettu. Ihan sama minulle koska en ole koskaan ostanut Vallilan sh ttiä ja Finlaysonin lakanatkin olen vaihtanut laadukkaampiin.

Vierailija
105/132 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin pari vuotta sitten Finlaysonin satiinipussilakanat popup-myynnistä. Ovat mielettömän ihanat, hyvin ommellut, eivät vedä tai kieroile mistään saumasta, siliävät kuivaushuoneessa sileiksi. Ei pääse moittimaan. 

Mulla on paljon Finlaysonin pussilakanoita eikä niitä kyllä saa nätisti mankeloitua. Vallila sen sijaan menee jahka mankeli ensin syö päätynapit.

Onpas kumma. Mulla on kolmet ja ne saa ihan hyvin mankeloitua. Ovatko satiinilakanoita? Minun ovat. 

Vierailija
106/132 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että Vallila on tuossa mukana, on hyvä uutinen.

Berner pilasi 

Vierailija
107/132 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2017:

Asiakkailtamme on tullut useita kyselyjä Berner Oy:n omistussuhteista ja yhteyksistä liikenne- ja viestintäministeri Anne Berneriin. Samasta sukunimestä huolimatta liikenne- ja viestintäministerillä ei ole yhteyksiä Berner Oy:n toimintaan tai omistajasukuun.

No se on ollut sitten turha boikotti. Entäs  XZ Berner, se on varmaan kuitenkin AB

Vierailija
108/132 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woke firmoja, menkööt konkurssiin mun puolesta. Syyttelevät lehdessä korkoja, Ukrainan sotaa ja ostovoiman heikentymistä huonoista näkemyksistä. Todellinen syy on wokeilu.

Vierailija
109/132 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persu hihittelee innoissaan jos suomalaisilla yrityksillä menee huonosti. 

Vierailija
110/132 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Iittalalta tullut jo osavuosikatsaus pevseilyn jälkeen?

En ole itse ostanut sieltä enää mitään romahduksen jälkeen, HM Homesta saa samanlaisia pastellikuppeja kolmasosahinnalla. Tänään kävelin Jumbossa liikkeen ohi ja ei tehnyt yhtään mieli mennä sisään, ennen tuhlasin niihin värilaseihin jne. Eipä näyttänyt asiakkaita olevan, Stockmannilla Iittala oli tunkastu takimmaiseen nurkkaan häpeämään. 

Vierailija
111/132 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finlaysonin laatu on tippunut paljon siitä, mitä se joskus ennen oli. Meillä on paljon vanhoja pyyhkeitä, mitkä ovat paljon parempia kuin uudet vastaavat.

Tom of Finland isot pyyheliinat olivat tosi laadukkaita, mutta en ostanut niitä kuvien takia. Yhdet muumipyyhkeet tekivät samaa paksua laatua (musta ja valkoinen) ja ovat meillä kovassa käytössä. Lakanatkaan eivät ole sitä samaa kuin ennen.

Vierailija
112/132 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin pari vuotta sitten Finlaysonin satiinipussilakanat popup-myynnistä. Ovat mielettömän ihanat, hyvin ommellut, eivät vedä tai kieroile mistään saumasta, siliävät kuivaushuoneessa sileiksi. Ei pääse moittimaan. 

Mulla on paljon Finlaysonin pussilakanoita eikä niitä kyllä saa nätisti mankeloitua. Vallila sen sijaan menee jahka mankeli ensin syö päätynapit.

Onpas kumma. Mulla on kolmet ja ne saa ihan hyvin mankeloitua. Ovatko satiinilakanoita? Minun ovat. 

Alkuperäiset Finlayssonit olikin hyviä. Nykyään Finlaysson suunnittele vain kuvion ja senkin tekee Freelance. Muu osa prosessista on halpatuotantoa. Yritys Finlaysson taitaa olla vain pöytälaatikossa, siellä ei ole ketään töissä, ei koneita tai kalustoa.

Vierailija
113/132 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Woke firmoja, menkööt konkurssiin mun puolesta. Syyttelevät lehdessä korkoja, Ukrainan sotaa ja ostovoiman heikentymistä huonoista näkemyksistä. Todellinen syy on wokeilu.

Eiköhän ne syyt ole ihan nuo mitä lueteltiin, jos wokeilu olisi ollut syynä niin Finlaysson olisi kaatunut jo vuosia sitten. Näin se tulee monelle muullekin yritykselle käymään, kun ei ole varaa ostaa ja raaka-aineiden ja korkojen hinnat nousee niin ei auta kuin lappu luukulle. Surullista, että Finlaysson on tuossa jamassa, mutta ei mitenkään yllättävää.

Vierailija
114/132 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Finlayson kun poliittisista syistä lopetti Kärkkäiselle myynnin, niin ei kauppa enää käy. Hyvä, että on selvitystilassa. Toivottavasti poistuu markkinoilta kokonaan.

Miksi lopetti Kärkkäiselle myynnin?

Herr Kärkkäisen takia

Kaikenlaista sekoilua, jotain salaliittoteorioita ja ns-sympatioita. Magneettimediaa rahoittaa. 

Vierailija
115/132 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäiset Finlayssonit olikin hyviä. Nykyään Finlaysson suunnittele vain kuvion ja senkin tekee Freelance. Muu osa prosessista on halpatuotantoa. Yritys Finlaysson taitaa olla vain pöytälaatikossa, siellä ei ole ketään töissä, ei koneita tai kalustoa.

Mulla oli yhdet lahjaksi saadut lakanat varmaan 30v. Oli kovassa käytössä kun olin opiskelija eikä mulla ollut kuin toiset vaihtolakanat. 

Vierailija
116/132 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Iittalalta tullut jo osavuosikatsaus pevseilyn jälkeen?

En ole itse ostanut sieltä enää mitään romahduksen jälkeen, HM Homesta saa samanlaisia pastellikuppeja kolmasosahinnalla. Tänään kävelin Jumbossa liikkeen ohi ja ei tehnyt yhtään mieli mennä sisään, ennen tuhlasin niihin värilaseihin jne. Eipä näyttänyt asiakkaita olevan, Stockmannilla Iittala oli tunkastu takimmaiseen nurkkaan häpeämään. 

Iittalan äkillinen tarve kiireapulaisiin herättikin huomiota. Käytännössä tarkoitti sitä, että oli saapunu kiinan kontti ja sieltä purettiin lasit, erästä valittiin ne jotka täytti vaatimukset ja niihin laitettiin i tarra ja pakattiin myyntiin suomalaisena lasina.

Vierailija
117/132 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

35v sitten valmistetut Finlaysonin lakanat kesti 30v. Ikean lakanat meni rikki kuudessa vuodessa.

Kuulemma puuvilla on kyllä heikompaa nykyään kuin ennen.

Vierailija
118/132 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. 

Viedään tehtaat Bangladeshiin, tehdään Temun tarjontaan verrattuna ylihintaista sekundaa ja aletaan vielä nupiksi wokeilemaan 😂

Enkä nyt kuseta, terv kaukomarkkinoita hoidellut ekonomi.

Vierailija
119/132 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2017:

Asiakkailtamme on tullut useita kyselyjä Berner Oy:n omistussuhteista ja yhteyksistä liikenne- ja viestintäministeri Anne Berneriin. Samasta sukunimestä huolimatta liikenne- ja viestintäministerillä ei ole yhteyksiä Berner Oy:n toimintaan tai omistajasukuun.

No se on ollut sitten turha boikotti. Entäs  XZ Berner, se on varmaan kuitenkin AB

Berner-yhtiöllä ei ole tekemistä Anne Bernerin kanssa. Eri yhtiö,vsitä ei tarvi boikotoida.

Vierailija
120/132 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla noista syistä meni meilläkin finlayssonin pyyheet ja vallilan lakanat polttouuniin.

Luhtaa ja Familonia löytyy nykyään.