Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskomatonta! Sain viiskymppisenä uuden duunin

Vierailija
05.04.2024 |

Wihuuuu

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua huvittaa tämä vinkuminen siitä, että et saa muka töitä jos olet yli 50. Kyllä saat jos taitoa on ja oikeaa asennetta. Itse sain uuden työn 53-vuotiaana ja en ole hetkeäkään sitä ihmetellyt. P

Sama juttu. En ole ikärasismia kokenut, päinvastoin. 

Vierailija
22/31 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

61v myyntipäällikön paikka, palkka 7000€/kk. Firman HR otti yhteyttä linkkarin kautta ja pyysi haastatteluun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vuosikausiin ensimmäisen vakituisen paikan lähes kuuskymppisenä.

Ironista, en viihdy tuolla. Ala on mieluinen kyllä mutta työyhteisössä tökkii pahasti. En oikein edes tiedä mikä tökkii, mutta etsin jo uutta paikkaa, koeaika menossa vielä nykyisessä.

Vierailija
24/31 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea ap. Itsekin sain 49v uuden työn. Sitä ennen 11kk työttömänä. Vuoden olen nyt ollut ja todennut ettei ole mun juttu tämä homma. Pakko vaan yrittää olla eläkeikään asti kun tiedän kuinka hankalaa uuden työn saaminen on tässä iässä.

VIitsit todellakin hukata ainoan elämäsi pas#ka hommassa eläkeikää odotellen?  Sellaset n.20 vuotta? 

Vierailija
25/31 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 61-vuotias. Työt loppui edellisessä paikassa 12/23. Sain uuden vakityön heti 1/24, eli en päivääkään työttömänä.

Tavallinen duunari vaan olen ja kyllä,  palkkaakin maksetaan.

Vierailija
26/31 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olennaista on miltä alalta sait töitä?

jos vaikka psykologi, lääkäri, sairaanhoitaja, joku erikoisasiantuntija alalla jossa pulaa tekijöistä niin ymmärrän että vaikka eläkeikäinen saattaa löytää helposti töitä.

itse tavallinen insinööri ja tosi hankala on ollut löytää töitä enää 45 täytettyä. Ainoastaan julkiselle puolelle olen päässyt haastatteluihin enää. No nyt pääsin 50 vuotiaana tekemään määräaikaisen sijaisuuden julkiselle. Mutta yksityiselle puolelle ei mitään mahdollisuuksia. Yksi paikka jota hain niin satuin kuulemaan siellä työskentelevältä tutulta että paikkaan oli valittu vastavalmistunut nais insinööri. Koska tj oli sitä mieltä että tuolla nuorella naisella oli niin isot rinnat että asiakkaat(usein miehiä) varmaan haluaa tehdä sen kanssa kauppaa. Eli minä 50v nainen jäin ilman haastattelukutsua mutta hyvä niin jos tjn asenne tuo.

Vierailija
27/31 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin sain viisikymppisenä työtarjouksen. Hyvä palkka, bonari, edut ja kaikki. Kieltäydyin kohteliaasti, koska haluan vapautta, jota saan vain omass firmassa hommia tehden. Mutta olisin siis tienannut enemmän.

Mutta on siis valhe, ettei viisikymppinen enää voi saada töitä!

Kun sulla onnistuu, onnistuu kaikilla muillakin. On ihan tilastoa siitä, että tietyn ikäisenä työllistyminen vaikeutuu. Tietty jos on jotain erikoisosaamista, iällä ei väliä. Lisäksi hoitoalalle varmaan pääsee, kun kova pula työntekijöistä.

Vierailija
28/31 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos olet tehnyt työsi hyvin, se muistetaan. Mut myytiin edellisen firman mukana ja olin rekrykiellossa kaksi vuotta. Lähdin sieltä vuoden päästä, 48 v ja vaihdoin toiseen firmaan, samantyyppisenä alalle, mutta ihan ilman suhteita. Kun kaksi vuotta tuli täyteen, edellisen firman omistajat alkoivat pitää yhteyttä. Ensimmäiseen tarjottuun paikkaan en tarttunut, mutta toiseen, jota tarjosivat, tartuin, jo täytettyäni 50 v. Eli mun ei tarvinnut edes hakea töitä, vaan mua pyydettiin töihin. Controllerin nimikkeellä, ja palkkaa saan sen verran mitä pyysinkin. 

Vierailija
29/31 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä vielä vanhempanakin työllistyy, esim. käy lyhyen taksikurssin ja sitten pirssillä ajelemaan. Taksikuskeille löytyy aina töitä!

Vierailija
30/31 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lähde kolme kertaa pienemmällä palkalla töihin.

Vierailija
31/31 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

totuus Suomessa on kuitenkin se että kun Suomen talous ja suomalaisten talous ja ostovoima ajettiin alas 2020-2023 niin sen jälkeen on yhä useampi yritys joutunut YT neuvotteluihin ja töitä on hyvin vaikea saada, hakijoita voi olla 1000 yhteen paikkaan helposti...