Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää :(

Vierailija
20.01.2007 |

Vauva vaan huutaa ja huutaa ja huutaa. Ei oo ikinä mihinkään tyytyväinen. Esikoista en jaksa huomioida enää yhtään kun tuo yksi on koko ajan vaatimassa ja jos joskus saa hetken hengähdystauon niin tahdon vain olla yksin. Olen jatkuvasti kiukkuinen, miehen kanssa tulee varmana kohta ero. Öitäkään ei saa nukkua rauhassa kun vauva on tunnin välein syömässä. Kaduttaa jo että tuli toinen lapsi tehtyä :(

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin vauvan ja esikoisen äiti siis, sama tilanne, eikä perhana enää lisää lapsia!

Vierailija
2/18 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ottaisin esikoisesi mieluusti tänne leikkimään oman lapseni kanssa, niin saisit vähän hengähtää. ollaan tytön kanssa kahdestaan päivästä toiseen, ja mä en jaksa tätä enää... tai no, jaksan, nyt vaan on taas huono ja ahdistava päivä menossa. muutettiin vähän aikaa sitten, enkä tunne täältä vielä ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vituttaa kun tää on niin helvetin vaikeeta tää elämä. Ei enää ikinä lapsia.

Vierailija
4/18 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsen hankkii, on siitä elinikäinen vastuu ja omat tarpeet tulevat vasta toissijaisena. Voimia jaksamiseesi.

Vierailija
5/18 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mulla on vasta yksi lapsi. Vauva on 6 kk ja tosi kitisevässä iässä ollut jo kohta 2 kk (joo, on tullut jo 2 hammastakin). Koko ajan pitäis vaan kantaa, kantaa, kantaa. Syöminen on kitinää parin lusikallisen jälkeen. Yöllä herää useamman kerran syömään.

Mies on melkein koko viikonlopun jossain riennoissaan, itse en ole päässyt koko 6 kk:n aikana Prismaa kauemmaksi ilman lasta.

Tai siis pointti oli: AP, et ole yksin. Tsemppiä ja jaksamista sinulle, jonain päivänä se helpottaa... itsekin haluan vielä toisen lapsen, vaikka nyt tulikin taas valitettua.

Vierailija
6/18 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, yritähän pärjätä ja käy sitten sterilisaatiossa....

Vierailija
7/18 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että lapsi on yksinkertaisesti vain nälkäinen jos ei hampailtaan saa syödyksi. Silloin kannattaa antaa velliä kun se menee helposti pullosta, ettei lapsi ihan kuihdu pois.

-toisen kitisijän äiti

Vierailija
8/18 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha vauva on? Jospa hormonit vielä vaikuttaa mielialaan? Ja tietty unenpuute...

Vierailija
9/18 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: yritä pinnistää voimia vaikka se on vaikeaa. Monet kaupungit tarjoavat perhetyöntekjän tai mikä nimike nyt onkaan avuksi just tällasiin tilanteisiin. On hyvä, että osaat sanoa ettet jaksa. Ei kaikkien tarvikaan jaksaa joka päivä. Kun vähän aikaa nukut ja jopa syöt rauhassa näyttää elämä valoisammalta. Kerro huolesi neuvolaan tai soita vaikka mannerheimin lastensuojeluliiton auttavaan puhelimeen. ET OLE YKSIN.

Pian jaloissasi pyörii kaksi iloista lasta joilla on iloiset vanhemmat. Ja huomenna tulee uusi päivä :). Yritän lähettää voimia sinulle. Ymmärrän sinua, minä olin vähän aikaa ihan samassa tilanteessa ja hengissä ollaan. :)

Vierailija
10/18 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 6 v ja 3.5 v. Lähde tuulettumaan.. hoitaja lapsille ja otat omaa aikaa!

Vierailija
11/18 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vauva olisi samanlainen kuin esikoinen, kiltti ja tyytyväinen tapaus. Tai korkeintaan vähän kitisevä, mutta että koko ajan itkee ja vaatii??? En toivo kenenkään saavan yhtä vaativaa vauvaa :(

Vierailija
12/18 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin hoitanut kahta pienellä ikäerolla olevaa lasta ja selvinnyt siitä yli. Mutta...

Yritä nyt ihminen suhteuttaa ongelmias. Mä hautasin just mun kolmannen lapseni ja vaikka tämä olis ollu millainen koliikkihuutaja tahanssa ja hermot varmaan oliskin ollu koetuksel ni silti se olis ollu miljoona kertaa helpompaa ku kantaa tätä tuskaa ja surua ikuisesti mukanaan.

Mieti..

Vierailija
13/18 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa itkettämään kun luen noita kannustavia viestejänne, kiitos, ette uskokaan miten paljon ne nyt merkitsee. Paljon muusta en pysty toivoa irti repimään :(

Vierailija
14/18 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tosi pahoillani, en voi kuvitellakaan miltä susta tuntuu.

Mutta miksei jos pahaa oloaan ja väsymystään saisi valittaa koska jollain toisella menee vielä huonommin??

ap

Vierailija
15/18 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat todellisia ja niitä ei saa toinen väheksyä. Toinen ihminen taas murehtii toista. Juttelin taannoin ystävän kanssa jonka lapsen kuolemasta oli kulunut vuosi ja itse valitin lastani jolla on korvatulehduskierre. Kaikkihan sen huomaa, miten toisen huoli on muka " isompi" . Molemmilla on hätä ja surku, mutta on typerää vertailla kumpi on hirveempä tms. Sanon tämän, koska olen huomannut että niin harva ajattelee näin. Jos sais jotain ajattelemista.

Vierailija
16/18 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena ihmisenä sinä tietysti tiedät tämän ja osaat hakea tarvittaessa apua itsellesi.

Vierailija
17/18 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päässä. Vauva aika on kovin ja lyhyt ja sitten se väsy helpottaa. Koska mulla helpottaa...

se jonka vauva kuoli.

Vierailija
18/18 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi selvinnyt selväjärkisenä ilman miestäni ja äitiäni. Meillä TODELLA vaativa " terve" esikoinen. Terve siinä mielessä, että koskaan ei saatu selville, miksi huusi ensimmäiset puoli vuotta yötä päivää ja tämänkin jälkeen nukkui huonosti kolme vuotiaaksi asti (vaikka olimme olleet sairaalassa tutkittavana 5 kertaa ennenkuin hän oli 8kk).

Meille kuitenkin ilmaantui toinenkin lapsi esikoisen ollessa 1,5 v. Esikoinen takertui minuun entistä enemmän ja kuopustakin olisi pitänyt imettää. En siinä stressissä sitten kolmea kuukautta enempää jaksanut. Olin aivan poikki vaikka mies valvoi välillä jopa enemmän kuin minä ja äitini oli usein päivisin apuna. Olisin oikeasti joutunut lataamoon ilman heitä. Sen verran heikko kai olin.

Mutta nyt elämä hymyilee :) Lapset ovat jo 5,5 ja 4 ja ovat toistensa parhaat kaverit. Ovat aurinkoisia, hyväkäytöksisiä ja reippaita lapsia. Vaikka kuinka väsytti, yritin olla todella johdonmukainen heidän kasvatuksessaan. Ja siitä saan nyt nostaa itselleni hattua ;-) Välillä tekee ihan hyvää kehuakin itseään.

Todella paljon voimia ja yritä saada apua lähipiiristä, jos mahdollista. Se ei ole heikkous vaan viisas teko! Näin minä ainakin sain kasvatettua kaksi ihanaa lasta vaikka oma jaksaminen olikin nollassa. Ilman tukea he varmaan olisivat näitä riiviöitä, joista täälläkin kuulee joskus valitettavan ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä