Voiko Ketipinoria unettomuuteen käyttää vain tarvittaessa?
Nyt on sellainen tilanne että uniongelmaani pitää saada apua tai muuten joudun jäämään pois työelämästä. Kokeiltu on kaikki muu paitsi se Ketipinor joka on psykoosilääke jota käytetään matalalla annoksella unettomuuteen. En halua ruveta käyttämään sitä jatkuvasti mutta voiko sitä käyttää vain tarvittaessa, esim. parina yönä viikossa? Miten on teillä pitänyt tehonsa ja miten lopettaminen sujui jos oot lopettanut sen joskus?
Kiitos.
Kommentit (27)
Mulle määrättiin ketopinor univaikeuksiin saatesanoilla ettei siihen jää koukkuun ja voi ottaa silloin kun ei saa unta. No eipä sitten voinutkaan nukkua ilman lääkettä. Vaihdettiin mirtazapiniin, sillä tuli pissat sänkyyn joka kerta. Ilmeisesti vei tajun kankaalle niin ettei herännyt vessahätään. Yritin olla juomatta nesteitä yms ennen nukkumaanmenoa muttei auttanut.
Kärsin sitten unettomuudesta kun muita lääkkeitä ei ole annettu. Ketipinor lihottaa, pistää suoliston tukkoon sekä on tietynlainen "aivojumi" jatkuvasti. Siihen ei tee mieli enää koskea. Yritän nyt saada nämä +10kg pois, on reilusti ylipainossa.
Välillä auttaa nukahtamaan hiilaripitoinen ateria illalla ja sitä ennen kunnon hikiliikunta. Mutta ei aina.
Ketipinorin lihottavuus ei ole mitään verrattuna tuon mirtazapiinin vastaavaan. Tuli tajuttomia ahmimiskohtauksia yöllä lääkkeen oton jälkeen. Muuten se lääke toimi tosi hyvin.
Oma läheinen käyttää ketipinoria minimiannoksella nyt neljättä vuotta. Ei ole ollut mitään negatiivisia vaikutuksia kun tuo pienin mahdollinen annos kyseessä. Normaalisti käy töissä, ei ole lihonut. Lopettamista ei ole harkinnut siitä syystä että käyttää tuota koska on kipuja ja ne herättelee yöllä, niin pitää pienempänä pahana että käyttää jatkuvasti että saa nukuttua.
Ei voi ottaa tarvittaessa vaan sen voi aloittaa ja lopettaa vain kerran. Se avaa jotain reseptoreita (en muista tarkemmin) ja se avaaminen ja sulkeminen on aivoille todella haitallista. Lisäksi se surkastuttaa aivoja. Sehän on psykoosilääke jonka tarkoitus on tehdä ihmisistä rauhallisia jotta heitä on helpompi hoitaa.
Voi kyllä käyttää vain tarvittaessa. Silloin hyvä, mutta vaativa puoli voi olla, että kun toleranssia ei kehity, varsin pienikin annos voi tuntua raskaana päiväväsymyksenä. 12.5 mg voi hyvin riittää.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi ottaa tarvittaessa vaan sen voi aloittaa ja lopettaa vain kerran. Se avaa jotain reseptoreita (en muista tarkemmin) ja se avaaminen ja sulkeminen on aivoille todella haitallista. Lisäksi se surkastuttaa aivoja. Sehän on psykoosilääke jonka tarkoitus on tehdä ihmisistä rauhallisia jotta heitä on helpompi hoitaa.
Voiko aivot enää palautua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin varma että oma muistamattomuus, huono reaktiokyky sekä asioiden hidas oppiminen johtuu ketipinorista. Mitään ongelmia ei ollut ennen tuota lääkitystä
Ketipinor ei auttanut minua nukahtamaan. Mirtazapin ja Olanzapin kyllä.
Kaiken varalta minulla on Tenox, mutta sitä tarvitsee harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Mulle määrättiin ketopinor univaikeuksiin saatesanoilla ettei siihen jää koukkuun ja voi ottaa silloin kun ei saa unta. No eipä sitten voinutkaan nukkua ilman lääkettä. Vaihdettiin mirtazapiniin, sillä tuli pissat sänkyyn joka kerta. Ilmeisesti vei tajun kankaalle niin ettei herännyt vessahätään. Yritin olla juomatta nesteitä yms ennen nukkumaanmenoa muttei auttanut.
Kärsin sitten unettomuudesta kun muita lääkkeitä ei ole annettu. Ketipinor lihottaa, pistää suoliston tukkoon sekä on tietynlainen "aivojumi" jatkuvasti. Siihen ei tee mieli enää koskea. Yritän nyt saada nämä +10kg pois, on reilusti ylipainossa.
Välillä auttaa nukahtamaan hiilaripitoinen ateria illalla ja sitä ennen kunnon hikiliikunta. Mutta ei aina.
Miksi alapeukut, tottahan tuo puhuu
Mä olen kokeillut ties mitkä unilääkkeet. Nyt ollut pari vuotta Levomepromazin. Ei tee ummetusta, painajaisia, painonnousua tai mitään muutakaan. Joudun vaan ottaa todella aikaisin illalla, että aamulla ei väsytä. Olen todella kiitollinen että tää löytyi.
Käytän tosi harvoin, ja puolikkaan otan silloinkin. 100 kpl sain yli vuosi sitten ja ehkä 10 kokonaista tablettia on mennyt.Olen pirteä herätessäni. Toi Mirta... oli ihan järkky. Olin zombie seuraavan päivän ja hirvee syömisen tarve koko ajan.
Lisää kokemuksia siitä että käyttää ketipinoria pienellä annoksella unettomuuteen esim. kerran tai kaksi viikossa? En halua ruveta käyttämään sitä jatkuvasti mm. siksi että tunnen ihmisen joka ei enää ketipinorin lopetettuaan pystynyt nukkumaan lähes ollenkaan. Hän käytti sitä jatkuvasti tai korkeintaan yksi yö aina välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höpö höpö
Kaikki muu kokeiltu paitsi ketipinor? En usko, että lääkäri on kirjoittanut esim diapamia ja opamoxia ennen ketipinoria unettomuuteen.
Olen käyttänyt jo pitkään. Minulle sopiva annos on 12.5mg. Eli puolitan tabletin leikkurilla. Ei mitään sivuvaikutuksia ja olen täysin työkykyinen ja jaksan harrastaa ym.
Edellinen jatkaa... ja olen välillä ollut ilmankin ja saanut nukuttua. Vaihtelevasti käytän siis...
Jooga on auttanut, siis ihan mikä tahansa mikä rentouttaa kehoa auttaa varmasti. Huonosta työstä irti sanoutuminen: kireä mieli kiristää kehoa ja se on noidankierre. Rentouta, rentouta, rentouta.
Ja tottakai kemikaaliset lihasrelaksantit rentouttavat mutta lääkkeillä on sivuvaikutukset. Tasapainoinen mieli ja keho yhdessä ei tarvitse kemiallisia cocktaileja. Ruokavalio; etsikääpä netistä tulhedusta lievittävä ruokavalio ja noudattakaa sitä. Hyvin voiva suolisto tuottaa kaikki aivojen hyvinvointikemikaalit.
Voi käyttää. Teho on pysynyt ja kun olen syönyt tuota pientä 25mg annosta, ei lopettamisesta ole tullut mitään oireita.
Monella lääkkeellä on sivuvaikutuksena väsymystä ja niitä käytetään unettomuuteen. Ei kannata pelästyä, että tämä lääke on isoilla annoksilla jotain muuta varten.