Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidatko sinakin luuserina lasta, joka kaden taitojen kartuttamiseksi kertaa eskarin. Mua ainakin havettaisi, jos oma tyttareni joutuisi kertaamaan.

Vierailija
20.01.2007 |

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdesti eskarin juuri noiden käden taitojen kömpelyyden takia. Nyt ihan normaalissa yleisopetuksessa ja pärjää hyvin ja erittäin lahjakas ainekirjoituksessa, vaikka tekstaus hieman vielä kömpelöä, mutta kuitenkin huimasti kädentaidot kehittyneet.

Vierailija
2/29 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hienoa että on mahdollisuus kartuttaa taitojaan sillä kolukypsyysikä vaihtelee paljonkin.

Meillä oltiin varhain valmiita kouluun ja ehdotettiin että vuotta aiemmin aloittaisi koulun, halusin kuitenkin että lapsi saa leikkiaikaa vuoden lisää kun se on niin tärkeää ja leikkii vielä kouluikäisenäkin paljon.

Niillä jotka menee kykyihinsä nähden liian aikaisin kouluun ongelmia riittää ja ehkä aina ovat vähän jäljessä muita. Niillä jotka saavat kerrata on jatko sitten helpompaa.

Mua hävettää alkuperäisen kaltaiset ihmiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuitenkin motorisesti kömpelö ja käy fysioterapeutilla. Ap:n tapauksessa luuserius löytyy neuvolasta, joka ei ole aikaisemmin puuttunut lapsen kehitykseen. Eskarivuoden aikana voidaan tehdä ihmeitä, jos tukitoimet ovat riittävät.

Vierailija
4/29 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä haluaisi olla ap:n tuttavapiiriä enkä oikeastaan missään tekemisissä hänen kanssaan, jos mielipiteet ja asenteet ovat tätä luokkaa. Onko omassa elämässäsi kaikki hyvin, vai oletko sellainen katkera pahantahtoinen akka?

Vierailija
5/29 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertaamaan eskarin EIKÄ OLE LUUSERI. Tuntuu tosi pahalta, että joku pystyy niin edes ajattelemaan. Omalla lapsellani on hankalaa oppia joitakin asioita. Pelottavaa ajatella, että elän samassa maailmassa noin mustavalkoisesti ja rumasti ajattelevan ihmisen kanssa kun ap.

Vierailija
6/29 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap 19. Tuli kuitenkin paha mieli sinun kirjoituksen takiasi. Siskoni lapsi on todella älykäs ja ollut jo pienestä asti verbaalisesti lahjakas, mutta käden taidot olivat lisääaikaa. Saivat toimintaterapiaan itsestään riipumattomien vehkailun takia vasta kuusivuotiaana.

Siskoni lasta tuettiin ja lisävuosi ei tehnyt hänestä vajaaälyistä, kuten kuvittelet.

Vierailija
7/29 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysymyksessä on aina kuitenkin lapsen parhaaksi tehtävä päätös. Nämä eivät ole koskaan helppoja juttuja varsinkaan vanhemmille, mutta nyt kertaamisesta aiheutuva pieni epämukavuus (lähinnä vanhempien alemmuuden tunne ja mietiskely siitä, mitä naapurit ja sukulaisetkin nyt ajattelevat) palkitaan myöhemmin moninkertaisesti, kun koulutaipale sujuu aikanaan paremmista lähtökohdista.

Yleensä kertaaminen parantaa loppujen lopuksi myös lapsen itsetuntoa, koska hän saa kokea olevansa eskarissa jo vanha tekijä ja omaavansa monia taitoja, mitä toisilla ei vielä välttämättä ole.

Vanhempien täytyy tehdä oma surutyönsä lasta kuormittamatta ja saada lapsikin ajattelemaan, että kertaaminen on ihan hieno juttu ja uusi mahdollisuus.

t. Äitiyslomalla oleva alakoulun ope

8/29 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska minulla on jo vaikeasti kehitysvammainen lapsi.

Vierailija
9/29 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaa kuitenkin lukea, laskea ja kirjoittaa niin sit ei oo niin luuseri. Ja jos vielä siteeraa tunnettuja henkilöitä ja lausuu ulkoa Ovidiusta, niinkuin meidän tyttö, niin sit ei ainakaan oo luuseri. Hän on ollut baletissa vähän jäljessä ryhmän keskiarvoa ja siksi olen joutunut miettimään näitä asioita.

Vierailija
10/29 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PELKÄSTÄÄN kädentaitojen kartuttamiseksi. T. Eskaritäti

Vierailija
11/29 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että epäilet siskoni lapsen älyä.

Vierailija
12/29 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän aikaa kuin muilta. Tuon tyypin ihmiset ärsyttää, jotka heti jonkun lapset puutteet tuomitsee tän heti sellaiseksi, jolla ei mahdollisuutta kehittyä, kuten sinä teet. Mä itse kuule parhaiten tiedän, että siskoni lapseni älyssä ei mitään vikaa. Opi hyväksymään ,myös cp-vammainen lapsi ja koita tajuta, että cp vamma ei välttämättä aiheuta älyllisten toimintojen heikoutta.

Vierailija
13/29 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joltain joudutaan amputoimaan jalka, onko hän yhtäkkiä kehitysvammainen? Niin, ei ole.

Vierailija
14/29 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunsi kirjaimet ja numerot ja tajusi pienistä kuvista montako kukkaa tai palloa siinä ole. Kirjainten tekeminen ja ympyröiden vain oli vaikeaa.

Miksi sinä esikoulu opettaja automaattisesti olet sitä mieltä, että tällainen lapsi ei koskaan tule oppimaan lukemaan ja kirjoittamaan, kuten rivien välistä annat ymmärtää.

Vierailija
15/29 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

provo, mutta voin vakuuttaa että näinkin ajattelevia ihmisiä on oikeasti. ja vastaus: ei, en pidä yhtäkään lasta " luuserina" , vain aikuisia, jotka arvostelevat ja sättivät vieraita tai omia lapsiaa. Se suorastaan kuvottaa. Erityisopettajana olen törmännyt valitettavan usein tällaisiin vanhempiin...

Vierailija
16/29 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ton asian huomiin, kun olen niin törmännyt erilaisiin opeihin, kun eskarissa kuitenkin leikittään ja ollaan paljon vapaammin kuin koulussa, kun koulussa lapsi sitten pääsisi erityisopetukseen ja näen sen paljon parempana vaihtoehtona

Vierailija
17/29 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääliö!

Vierailija
18/29 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suojätyöläisenä. Mun siskon lapsella tähtäimessä lukio ja uskon, että pärjää myös siellä.

Maailmassa vain löytyy opettajiakin, jotka eivät näe, että erityislapsikin voi kehittyä.

Vierailija
19/29 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. hahmottamisvaikeudet ovat tavallaan kaksi ihan eri asiaa. Sitä tarkoitin, enkä missään vaiheessa ole epäillyt kenenkään älyä. T: Eskaritäti

Vierailija
20/29 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvosanan kuin jos täysin saman tekstin olisi kirjoittanut tavisoppilas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi