Sopiiko mielestäsi vaakaraitakuosi muille kuin hyvin hoikille?
Minulle joku joskus sanoi ettei vartalomallilleni sovi tuo kuosi kun leventää enkä ole sen jälkeen sellaista päälleni laittanut.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Jos kantaja kyseisestä kuosista pitää, niin miksi pitäisi miettiä sen enempää sopivuutta? Eikö niiden vaatteiden pääasiallinen tarkoitus ole kuitenkin miellyttää kantajaansa, ei ulkopuolisia ja onko vaatteen jollain tavalla aina "pakko" hoikentaa/pidentää/luoda mielikuvaa tietystä vartalotyypistä tai muuten muokata kehoa mahdollisimman paljon jonkun tietyn subjektiivisen kauneusihanteen mukaiseksi?
No rehellisesti sanottuna minulle kyllä ihan ykköskriteerejä vaatteessa on se, että se saa minut näyttämään hyvältä. Tietysti mukavuuskin on tärkeää, mutta en ns ihmisten ilmoille lähtiessäni laita päälleni samoja pieruverkkareita tms kuin kotona löhöillessäni ihan sen vuoksi kun ne on ihan järkyttävän rumat eikä todellakaan imartele vartaloani :D Ap
2: Rikkinäiset ja/tai kulahtaneet vaatteet ovat hieman eri asia kuin siistit vaatteet pysty- tai vaakaraidoilla.
eri
Vierailija kirjoitti:
2: Rikkinäiset ja/tai kulahtaneet vaatteet ovat hieman eri asia kuin siistit vaatteet pysty- tai vaakaraidoilla.
eri
Juuri tämä. En minäkään liiku paskaisissa mökkiremppavaatteissa työpaikalla tai ravintola illalliselle lähtiessäni, mutta muuten tärkeintä on, että vaate miellyttää minua itseäni. Sen ei tarvitse tehdä enää yhtään pidemmän tai hoikemman näköiseksi kuin mitä jo olen, eikä sen tarvitse muokata teinipoika-y-kroppaani kurvikkaammaksi. Niillä asioilla ei ole merkitystä, jos vaatekappale itsessään ei miellytä itseäni tai ei tunnu omantyyliseltä.
Muistan vielä kun 90-luvulla joku mikä lie pukeutumisneuvoja antoi tv:saa ohjeita nauruolkain-toppien käyttöön ja sanoi mm etteivät ne sovi leveäharteisille, että pitää olla aika siro yläosa niitä käyttääkseen. Ai jessus mikä poru nousisi tänäpäivänä ko.kommentista! Nykyäänhän kaikki saavat pitää missä vain mitä huvittaa ja etenkin ylipainoiset pitävät kaikki lähtökohtaisesti pari numeroa liian pieniä sekä mahdollisimman paljastavia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
eri
Kotivaatteet minulla on pääasiassa ehjiä ja sinänsä ihan siistejä, mutta hyvin eri tyylisiä kuin ne siistimmät vaatteet. Risat ja kulahtaneet laitan roskiksen. Pieruverkkari-nimitys minulla ainakin tulee enemmän siitä tyylistä mikä niissä on: väljä ja rento ja kyllä, ovat myös mukavampia kuin ne mitä puen päälleni kodin ulkopuolelle. Se rumuus niihin tulee siitä kun eivät imartele vartalotyyppiäni. Ap
Ruutua raitaa kaikki käyttää, siinä on tyyliä, hyvältä näyttää.
Pue vaan vaakaraitoja, jos haluat. Itsekin käytän enkä ole hoikka.
On vanhanaikainen käsitys että vaakaraidat olisivat vain hoikalle. Nykyään kaikki kuviot sopivat jokaiselle. Muotia on omat valinnat, joista itse tykkää. Ihminen joka viihtyy vaatteissaan näyttää aina hyvältä.
Jos kantaja kyseisestä kuosista pitää, niin miksi pitäisi miettiä sen enempää sopivuutta? Eikö niiden vaatteiden pääasiallinen tarkoitus ole kuitenkin miellyttää kantajaansa, ei ulkopuolisia ja onko vaatteen jollain tavalla aina "pakko" hoikentaa/pidentää/luoda mielikuvaa tietystä vartalotyypistä tai muuten muokata kehoa mahdollisimman paljon jonkun tietyn subjektiivisen kauneusihanteen mukaiseksi?