Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Häiriökartta hohkaa punaisena - Venäjä kohdistaa ankaraa GPS-signaalihäirintää Suomeen

Vierailija
05.04.2024 |

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010336711.html

Miksei Venäjälle tule asiasta vahingonkorvausvelvollisuutta, kun lentoja joudutaan perumaan ja autojen sekä merialusten navigaatiojärjestelmät eivät toimi?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa niitä korvauksia vaatia tappioista, muttei tuo roistovaltio kuitenkaan mitään maksa.

Vierailija
2/14 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suunnistan Suomen Armeijan marssikompassilla. Häiritkööt gps:ää vaikka pää märkänä, ei vaikuta siihen.

terv: pystykorva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosvo on rosvo vaikka voissa 

Vierailija
4/14 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan nuo ovat kiusaa tehneet. Röyhkeä ja tyhmä kansa.

Vierailija
5/14 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuollaisen valtion pitää olla olemassa?

Vierailija
6/14 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoinen häiriölähetin on hyvin helppo paikallistaa ja rakentaa kohteeseen hakeutuva drone sopivalla "hyötykuormalla". Kuka tahansa radioinsinööri/droneharrastaja osaa semmoisen tehdä. Kannattaa lähettää se matkaan kansainväliseltä merialueelta tai jopa Venäjän puolelta. Osat kannattaa tilata samalta Iranilaiselta toimittajalta mitä Venäjä käyttää.

Vierailija
7/14 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä kun vapaan rahtiliikenteen estäminen katsotaan sotatoimeksi, mutta kun Venäjä tekee samaa GPS häirinnällä se on pikkujuttu.

Vierailija
8/14 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kartan mukaan Mikkelin lähialueella on venäjän häirintäasema jossain. 

Paikallisten pitäisi katsella millaisia antenneja on katoilla. Mitkä kiinteistöt on venäläisten vuokraamia tai omistamia?

Sieltä löytyy ongelmat.

Vierailija
9/14 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeiden rakennusten katoilla mahdollisesti asennettuja sateliitti lähettimiä ja operaattoreiden sekä Ylen lähetin torneja on mahdollisesti hakkeroitu lähettämään virheellistä aika signaalia jolla saadaan GPS laitteet ihan sekaisin.

Tietenkin on mahdollista että venäjän vakoilusateeliitteja käytetään tarkoitukseen mutta niiden vaikutus alue olisi huomattavan laaja (ei 30-40km säde ympärillä) vaan heti 150-250km alue.

Vierailija
10/14 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laser tykkiä kehiin ja tuhota anteenisto venäjän vakoilusateliiteista olisi selkeä ratkaisu. Englannissa kehitetty laser tykki soveltuisi siihen.

Vierailija
11/14 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airbnb välittäjille on tarjottu suomessakin väitettyjä tukiasemia rahaa vastaan, ovat käytännössä Venäjän signaalijammereita.

Vierailija
12/14 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkään ihmetellyt Venäjän touhuja. (Juu, tiedän, niin ovat muutkin.) Jos minä haluan jonkun ystäväkseni ja puolelleni, en uhkaile, solvaa enkä vaadi minulle kuulumatonta, vaan olen ystävällinen, autan pystyessäni ja kunnioitan toisen oikeuksia. Tällä tavalla olen saanut ystäviä, mutta minulla ei ole yhtään vihamiestä. Eikö tätä voi soveltaa valtioidenkin suhteisiin?

Itse asiassa epäilen, että Venäjän päättäjien juomavesi on myrkytettyä. Tai ehkä vain myrkyttynyttä saasteista, joista siellä ei huolehdita. En muuten ymmärrä tätä järjettömyyttä.

Vierailija
13/14 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kartan mukaan Mikkelin lähialueella on venäjän häirintäasema jossain. 

Paikallisten pitäisi katsella millaisia antenneja on katoilla. Mitkä kiinteistöt on venäläisten vuokraamia tai omistamia?

Sieltä löytyy ongelmat.

kyllä kotoperäinen innokas putinisti pystyy samaan

Vierailija
14/14 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluilla on hullujen huvit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän