Perussuomalaisten kannatus romahti, äänestäjät jättävät puolueen
Perussuomalaisten kannatus romahti, äänestäjät jättävät puolueen, on vain ajankysymys milloin puolue poistetaan puoluerekisteristä.
Se oli siinä!
Perussuomalaiset tunnettiin rajuista leikkauksista sekä kansalaisten eli äänestäjien elintason jyrkästä laskemisesta.
Puolueen ankanlento päättyi pakkolaskuun, täydelliseen romahdukseen!
https://yle.fi/a/74-20082091
Ylen kannatusmittaus: SDP nousi ykköseksi naiset liikkuivat pois kokoomuksen ja perussuomalaisten takaa
Kokoomus menetti pitkäaikaisen ykköspaikkansa ja perussuomalaisten suosio putosi hivenen. Perussuomalaiset ja kokoomus menettivät etenkin naiskannattajiaan
Leikkaukset kirpaisevat naisia ja nuoria aikuisia
Taloustutkimuksen kysely tehtiin 11.3.2.4. Tutkimusviikoilla julkisuutta hallitsi keskustelu poliittisista lakoista ja hallituksen leikkauksista. Huhtikuun alussa astuivat voimaan esimerkiksi asumistuen leikkaukset.
Saattaa olla, että tässä [puoluekantaansa muuttaneissa] on mukana ryhmiä, joita nämä leikkaukset erityisesti koskevat, Turja sanoo.
Kommentit (570)
Vierailija kirjoitti:
Persut on osoittanut olevansa pelkkä kumileimasin puolue. Olen äänestänyt persuja nyt kolmatta kertaa eduskuntavaaleissa. Toisin kuin täällä öyhöttäjät väittää, ei persut ole missään vaiheessa ajaneet kapitalistista rikkaitten politiikkaa, vaan nimenomaan keskituloisille, suomalaista työtä ja Suomea arvostaville ihmisille.
Persujen agenda on hajoamisen jälkeen ollut tuoda tehdastyötä takaisin Suomeen, madaltaa kokonaisverotusta, laittaa rajat kiinni ja rajoittaa ulkomaille heitettävän rahan määrää.
Mitään näistä ei ole ajettu, vaan Kokoomus jyrää ja persut nyökyttää. Huvittavaa kyllä, että persuja syytetään Kokoomuksen politiikasta, en käsitä miten kokkarit osaa aina välttää syypään leiman mediassa, mutta niin ne vaan tekee.
En enää äänestä persuja. Kaikki vaalilupaukset on petetty ja päinvastaista tilalla.
En muista yhtä ainutta kertaa, että persut olisivat oikeasti politiikassa ajaneet niitä asioita, mitä ovat kertoneet ajavansa.
Sanovat vastustavansa ma muja, ja Sipilän hallituksen aikaan niitä tuli eniten. Puhuvat pienestä ihmisestä, mutta ne taitaa niille tarkoittaa vain sikiöitä, kun vastustavat abortteja kristillisenä puolueena, ja äänestävät aina naisten oikeuksien lisäämistä vastaan.
Väittävät olevansa köyhien asialla, mutta kummasti juuri oikeistopuolueet valitsee ne hallituskumppaneikseen. Miksiköhän luulette? Muut poliitikot on tainneet olla ainoat, jotka ovat tajunneet persut äärioikeistoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupunginvaltuustossa perussuomalainen unelmoi kansanedustaja paikasta, mitä ei tule koskaan saamaan kiitos nykyhallituksen.
Unelma kansanedustajan paikasta ei toteudu ensi vaaleissakaan. Eikä seuraavissa.
Ei ole tullut perussuomalaisten kentältä kommentteja eli ovat kaikki samaa mieltä kuin Riikka.
Ensi vaaleissa jää taas perussuomalaisilta unelma kansanedustajan paikasta toteutumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupunginvaltuustossa perussuomalainen unelmoi kansanedustaja paikasta, mitä ei tule koskaan saamaan kiitos nykyhallituksen.
Unelma kansanedustajan paikasta ei toteudu ensi vaaleissakaan. Eikä seuraavissa.
Ei ole tullut perussuomalaisten kentältä kommentteja eli ovat kaikki samaa mieltä kuin Riikka.
Ensi vaaleissa jää taas perussuomalaisilta unelma kansanedustajan paikasta toteutumatta.
Ahkeroikaa nyt niissä kaupunginvaltuustoissa. Korkeammalle ette pääse.
Kiitos nyky hallitus.
Monen kansanedustaja unelma meni viemäristä alas.
Ei koskaan pääse kansanedustajaksi.
Viher vasemmisto on apinan raivolla komennettu tänne palstailemaan.
Minä olen Perussuomalaisten kannattaja, kuten moni muukin, enkä ole pettynyt puolueen toimintaan. Köyhemmiltä ei viety Toimeentulotukea ja muutenkin ajavat sitä linjaa, mitä tällainen keskituloinen, työssäkäyvä, autoileva, perheellinen tarvitsee.
Suomella ei ole varaa jaella tukia entiseen malliin, eikä olla rajat auki tällaisessa maailman tilanteessa. Nämä ovat faktoja ja minulle olisi kauhistus jos demarit ja muu vihervasemmisto olisi vallassa tässä maailman tilanteessa. Jotkut päätökset kosahtavat omaankin nilkkaan, mutta pitää osata katsoa kokonaisuutta, eikä vaan omaa napaa.
Demarit nauttivat, kun persut joutuvat tekemään kipeät päätökset, joihin heistä ei koskaan ollut. Odottavat, että pääsevät seuraavaan hallitukseen, kun persujen kannatus kovien, mutta välttämättömien päätösten myötä laskee.
Minä jatkan Perussuomalaisten äänestämistä, mitäpä muutkaan. Kokoomukseen ei palkkani riitä ja vihervasemmiston tuhlaaminen oli karseaa katseltavaa. Ihan vierestä seurasin millaisia varoja ja MITEN julkisella puolella, mm. aikuiskoulutuksessa tuhlattiin. Aivan holtitonta meidän veroeurojen tuhlailua, kun samaan aikaan en saa julkiselta puolelta lääkärin tai hammaslääkärin aikaa, eikä mummoni pääse palvelutaloon, halustaan huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen Perussuomalaisten kannattaja, kuten moni muukin, enkä ole pettynyt puolueen toimintaan. Köyhemmiltä ei viety Toimeentulotukea ja muutenkin ajavat sitä linjaa, mitä tällainen keskituloinen, työssäkäyvä, autoileva, perheellinen tarvitsee.
Suomella ei ole varaa jaella tukia entiseen malliin, eikä olla rajat auki tällaisessa maailman tilanteessa. Nämä ovat faktoja ja minulle olisi kauhistus jos demarit ja muu vihervasemmisto olisi vallassa tässä maailman tilanteessa. Jotkut päätökset kosahtavat omaankin nilkkaan, mutta pitää osata katsoa kokonaisuutta, eikä vaan omaa napaa.
Demarit nauttivat, kun persut joutuvat tekemään kipeät päätökset, joihin heistä ei koskaan ollut. Odottavat, että pääsevät seuraavaan hallitukseen, kun persujen kannatus kovien, mutta välttämättömien päätösten myötä laskee.
Minä jatkan Perussuomalaist
"Yle: Irtisanominen on kohta todella helppoa."
Irtisanomissuojan heikentäminen koskee myös valtion ja kaupungin työpaikkoja.
Kohta voi helposti irtisanoa raskaana olevan. Ei tarvita enää painavaa syytä, riittää että olet hitaampi töissä kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Minä jatkan Perussuomalaist
Jatka vain harhoissa elämistä, jos se tekee onnelliseksi. Persuja yhdistävä tekijä tuntuu olevan se ajatus, että muilla ei saa olla mitään. "Jos minulla on kaikki hyvin, muiden elämällä ei ole väliä."
Vihaisten ihmisten puolue.
Alle 50 hengen työpaikoilla ei ole enää kohta takaisinottovelvoitetta.
Voi irtisanoa 40 - 50 - vuotiaat joille on kertynyt ikälisiä.
En ymmärrä tätä hallituksen asiantuntija vastaisuutta ja sitten toisaaltaan riemulla otetaan vastaan joltain EK:ltä ja Evalta täysin ihmistuhoisia näkemyksiä ja ajatuksia jotka ajavat kansantalouden alas. Ihmiset ei ole numeroita eikä laskelmia eikä me olla täällä elättämässä yrityksiä vaan ne yritykset on elättämässä meitä.
Hallitus leikkaa 800 miljoonaa yritysten myynneistä.
Onneksi voi kohta helposti irtisanoa ja ottaa uusia tilalle heti, kun taloustilanne paranee. Alle 50 hengen työpaikoilla ei ole enää takaisinottovelvoitetta.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä hallituksen asiantuntija vastaisuutta ja sitten toisaaltaan riemulla otetaan vastaan joltain EK:ltä ja Evalta täysin ihmistuhoisia näkemyksiä ja ajatuksia jotka ajavat kansantalouden alas. Ihmiset ei ole numeroita eikä laskelmia eikä me olla täällä elättämässä yrityksiä vaan ne yritykset on elättämässä meitä.
Kerrostalossa olet vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista. Asuntokauppa on pysähtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa olet vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista. Asuntokauppa on pysähtynyt.
Ei ole minun ongelmani kun en ole ikinä omistanut mitään. Ei täällä saa tyhjääkään jos ei pyydä.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkaa 800 miljoonaa yritysten myynneistä.
Onneksi voi kohta helposti irtisanoa ja ottaa uusia tilalle heti, kun taloustilanne paranee. Alle 50 hengen työpaikoilla ei ole enää takaisinottovelvoitetta.
2400 bruttopalkalla leikattu ansiosidonnainen on 700 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää tammikuussa.
Lainat ei ole asumismenoja toimeentulotuessa eikä saa omistaa kesämökkiä, puolison tulot vaikuttavat.
Kerrostalon konkurssissa menetät asunnon, mutta asuntovelka jää.
400000 tekee osa-aikatyötä ja hallitus leikkaa sovitellut päivärahat ja asumistuet noin 300 - 500 kuukaudessa.
Tulemme nauttimaan kerrostalojen konkursseista.
Entinen evan tilastoija kertoi hyvin ylellä miten tilastoja vääristellään ek:n hyödyksi. Esin murisia pöydältä ei pidä mitenkään paikkaansa. Pienituloinen ei hyödy rikkaista. Rikas vaan rikastuu. Mutta tätä shaibaa riikka vieläkin viljelee. Kuka sille on maksanut ja mitä?
Vierailija kirjoitti:
Irtisanomissuojan heikentäminen koskee myös valtion ja kaupungin työpaikkoja.
Ja persuja.
Menetät konkurssissa asuntosi kerrostalossa ja sinulle jää 200 000 asuntovelkaa.
Miksi, hallitus leikkasi naapureiltasi rahat ja asuntokauppa on pysähtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Menetät konkurssissa asuntosi kerrostalossa ja sinulle jää 200 000 asuntovelkaa.
Miksi, hallitus leikkasi naapureiltasi rahat ja asuntokauppa on pysähtynyt.
Eli maksat vuokraa + 200 000 asuntovelkaa ja käyt iloisena töissä.