Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomessa vihataan rikkaita ja hyväosaisia niin paljon?

Vierailija
04.04.2024 |

Mitä pahaa he ovat kenellekään tehneet?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietaritrolli on tässä väärässä, teille on siellä valehdeltu paljon muutakin.

Vierailija
2/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhiä vihataan vielä enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minå rakastan Jyri Häkämiestä ja kuolaavaa syöttöporsasta.

Vierailija
4/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska rikkaat kekevät töitä ja köyhät vihaavat myös työntekoa. Heille ei ole ihan selvinnyt, mikä yhteys työllä ja toimeentulolla on, hehän saavat rahansa taikaseinästä.

Vierailija
5/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska rikkaat kekevät töitä ja köyhät vihaavat myös työntekoa. Heille ei ole ihan selvinnyt, mikä yhteys työllä ja toimeentulolla on, hehän saavat rahansa taikaseinästä.

Petteri Orpo on tehnyt ikänsä ahkerasti töitä ja käy malliksi jokaiselle köyhälle. 

Vierailija
6/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän tuo viha rikkaita ja hyväosaisia kohtaan näkyy käytännössä? Verojen alennuksena? Pienituloisten kiusaamisena?

Vierailija
7/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta sen nyt ymmärtääkin, se on ihan perusteltua.

Molemmat ihan omilla valinnoillaan ovat omissa tilanteissaan.

Rikas on halunnut menestyä ja vaurastua, köyhä on valinnut elää muiden siivellä.

Vierailija
8/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut näin. Vain tyhmiä, itseään täynnä olevia ja ajattelemattomia "vihataan". Kuten esimerkiksi se entinen mehubaarivosu.

Vierailija
9/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen koko ikäni miettinyt. Nuorena en edes tajunnut miksi minua vihataan. Viikkorahaa tai uusia tavaroita en saanut sen enempää kuin muutkaan. Äiti ompeli vaatteet ja suurin osa oli sisarusten vanhoja. Mutta koska isäni oli yrittäjä ja politiikassa mukana, niin minua pidettiin etuoikeutettuna ja jopa opettajien taholta minuun kohdistui syrjintää.

Opin tuosta olemaan sinnikäs sekä olemaan hiljaa taustoistani. Ihan itse olen opintoni suorittanut ja urapolkuni raivannut ilman yhtäkään avuntapaista.

Vierailija
10/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan rikkaita vihaa. Mutta siitä tuskin kukaan tykkää, että rikas rikastuu siipeilemällä yhteisillä verorahoilla ja tuilla ja välttelemällä veronmaksua ja työntekoa. Jos joku rikastuu ahkeruuttaan, niin tuskin kukaan sellaista vihaa. Tosiasiallisesti hyvin harva on rikastunut omilla ansioillaan.

Vierailija
11/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän tuo viha rikkaita ja hyväosaisia kohtaan näkyy käytännössä? Verojen alennuksena? Pienituloisten kiusaamisena?

Ap, voisitko vastata? Esitin kysymyksiä.

Vierailija
12/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on hieman vähemmän mustavalkoista. Minulla on lähes 30 v. työura takana ja nyt työsuhteeni on irtisanottu. Olen tehnyt myös kaksi lasta tähän maahan.

Mielestäni ansiosidonnainen on hyvä säilyttää nykyisellään. Koskaan ei tiedä, koska on oma vuoro. Hyviltä tuloista voi todella nopeasti tipahtaa pois ja asuntolaina pysyy kuitenkin ennallaan.

Olen myös saanut aikanaan äitiysrahaa ja ollut vuoden hoitovapaalla. Opiskelijana sain opintotukea ja soluasuntooni asumislisää. Köyhiä olimme silloin, kun opintovelkaa ei otettu.

En usko olevani pitkään työttömänä, mutta joku turvaverkko pitää olla. Suomessa maksetaan kuitenkin valtavasti veroa ja joskus voi itse olla saamapuolella.

Miettikää vähän, ennenkuin leimaatte ihmiset rikkaiksi ja köyhiksi. Järjestelmä on meitä ihmisiä varten.

Vierailija
13/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan pelkkä ylivertaisuusharha. Ei rikkaita ja hyväosaisia kukaan vihaa. Se on vain heidän oma ylivertaisuusharhasta johtuva illuusio, josta pidetään kynsin hampain kiinni, jotta voidaan hyvällä omallatunnolla päästä syyttämään (ja vihaamaan) huono-osaisia ja köyhiä.

Vierailija
14/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhiähän Suomessa vihataan. Köyhät ja työttömät ovat Suomessa ne vihatuimmat ryhmät.

Vierailija
15/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat vihaavat köyhiä ja ovat tehneet konkreettisia, pahoja tekoja köyhiä vastaan tämän paholaishallituksen myötä. Sitä niittää mitä kylvää...

Vierailija
16/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Jos ensin repii rikkautensa toisten selkänahasta ja sitten vielä ylimielisesti vittuilee päälle, niin onko ihme ettei ole palvonnan kohde.

Vierailija
17/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta sen nyt ymmärtääkin, se on ihan perusteltua.

Molemmat ihan omilla valinnoillaan ovat omissa tilanteissaan.

Rikas on halunnut menestyä ja vaurastua, köyhä on valinnut elää muiden siivellä.

Jaa... olin itsekin aika köyhä kunnes sain hyvän perinnön. Menihän siitä veroa mutta myin kaiken arvokkaan, kiinteistöt ja asunnot, autot ym. Lopulta sain veroa takaisin koska myin halvalla. Ostin mökin mukavalta paikalta, vuokralla muuten asutaan. Rahaa on, sijoituksia on mutta ei haluta elää ns. rikkaiden elämää. On vanha auto, vanha mukava asunto, mökki, jotain harrastuslaitteita, ei mitään erikoista. Olenkin sitä mieltä että rikastuminen ja varsinkin köyhän elämä ei ole oma valinta. Ihan tuurin peliä. Varakkaaseen perheeseen syntyneellä on aina paremmat lähtökohdat. Tosin voihan sitä sössiä kaiken vaikka olisi syntynyt kultalusikka suussa. Serkkuni sai tärvättyä miljoonaperintönsä muutamassa vuodessa leikkimällä liikemiestä. Setäni perustama firma toimii yhä mutta suvun ulkopuolella nykyään. Serkku makoilee sohvalla ja kiukuttelee :)

Vierailija
18/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan rikkaita vihaa. Mutta siitä tuskin kukaan tykkää, että rikas rikastuu siipeilemällä yhteisillä verorahoilla ja tuilla ja välttelemällä veronmaksua ja työntekoa. Jos joku rikastuu ahkeruuttaan, niin tuskin kukaan sellaista vihaa. Tosiasiallisesti hyvin harva on rikastunut omilla ansioillaan.

Aika lailla ainoa tapa jolla Suomessa saa hyväksytysti rikastua on lottovoitto. Siis se ainoa, jossa ei tosiaan rikastu mitenkään omilla ansioillaan vaan tuurilla.

Vierailija
19/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petteri Orpo on tehnyt ikänsä ahkerasti töitä ja käy malliksi jokaiselle köyhälle. 

Samoin miljoonaperijä satonen, työläisten kuningas Harkimo ja vanha duunari Zyskovits.

Ei kukaan päivääkään töissä. Ja sen tunnistaa siitä että nämä pitää kaikista suurinta meteliä työmarkkinoista.

Onkohan se joku geenivirhe eliitin kakaroissa?

Vierailija
20/37 |
05.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuolla työhistoriaa ennen kansanedustajan ja ministerin "töitä"...Eli kyllä käy malliksi. Ja jos pidätte Orpoa urpona niin käy vielä paremmin malliksi. Todistaa vaan sen että kuka tahansa voi menestyä, jos edes vähän vaivautuu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi