Mistä joidenkin ihmisten fobia lihavia ihmisiä johtuu?
Kenenkään ei tarvitse kiinnostua ihmisestä, joka on ylipainoinen. On myös aivan ok haluta hoikka/normaalipainoinen ihminen kumppaniksi. Mutta sitä en ymmärrä miksi joidenkin aikuisten ihmisten pitää haukkua lihavia ihmisiä netissä ja myös livenä.
Voisiko joku, joka haukkuu ylipainoisia, kertoa mitä te saatte jos haukutte ylipainoista ihmistä esimerkiksi valaaksi tms?
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi saada "läskivero". Suurin terveyskulu mutta lihavat eivät maksa veroja ylipainostaan.
Lihavat ostaa paljon enemmän ruokaa kuin hoikemmat. Siten he maksaa kyllä ihan tarpeeksi.
Huutelijoilla on älykkyysosamäärä heikko. Tyhmiä vain ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fobiaako? Ai niinku pitäisikö pelottaa? Koska ei. En vaan yksinkertaisesti pidä heistä. Ruumis on todella heijastus sielusta ja elämäntyylistä jos et ole neliraajahalvaantunut.
Lihavalla on henk.koht rajat ja itsekuri kuin lapselta. Ei osata lopettaa, ei voi hillitä, halut vie mukanaan, mitään kontrollia. Nykyaikana Suomessa pe rk e le jossa on kaikki koulutukset, ravitsemustieteet, ja kuntoilumahdollisuudet ja julkinen terveydenhoito, mutta silti vaan päädytään lihavuuteen. Se olisi ihmeellistä jos ei olisi niin surullista.
Ja säästäkää kaikki "kamala lapsuus vaikea elämä, cope metodit" suht kenelläkään tässä ollut helppoa elämää tavalla tai toisella. Asioista päästään yli ilman että pilataan elämä samalla.
Ai niin ja siis suoranainen vastuu pitää itsestään huolta. Jotta eläisit pidempään toteuttaaksesi elämän täysillä. Jotta esim. olet
Tuon kirjoittaja tässä, tuomitsen mainitut. Addiktiosta toiseen aikuinen ihminen get a grip
Lihavat voivat ja saavat olla onnellisiaan kehossaan ihan siinä missä muutkin. Mutta en ole koskaan kuullut yhdenkään lihavan reilusti painoa pudotettuaan jääneen kaipaamaan hävinneitä kilojaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse en hauku enkä mollaa lihavia, mutta en myöskään pidä heitä minään. Perus asioita pitäs ymmärtää sen verran, että ensi vaikutelma on aina tärkeä missä tahansa yhteydessä. Ihmisen fysiikka kertoo yksilöstä jo ensivaikutelmalla niin paljon. Siitä näkee, kuinka paljon ihminen kunnioittaa ja pitää huolta itsestään. Lihavan ensivaikutelma on kaikkea muuta kuin hyvä, jos ihminen ei ota edes itseään tosissaan, niin en ota minäkään tietenkään.
Koskeeko suhtautumisesi myös muita päällepäin näkyviä ongelmia, vaikkapa iho-ongelmia? Jos ihmisellä on aknea niin et pidä häntä minään? Sehän vaikuttaa ensivaikutelmaan ja hyvällä ihonhoidolla akne pitäisi saada kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi saada "läskivero". Suurin terveyskulu mutta lihavat eivät maksa veroja ylipainostaan.
Lihavat ostaa paljon enemmän ruokaa kuin hoikemmat. Siten he maksaa kyllä ihan tarpeeksi.
Lihavat ostavat enemmän epäterveellistä ruokaa joko herkuille kovempi vero ja osa on lihavia terveyspommeja myös liikunnan puuttumisen takia. Joko "läskivero" tai sit lihavat ihmiset maksavat itse aiheuttamansa sairautensa.
Läskifoobikot taitavat uskoa ainakin stereotypioihin siitä että lihavat ovat laiskoja eikä heillä ole itsekuria. Nämä stereotypiat on tässä ketjussa jo mainittu.
Toki noita asioita on jo tutkittu ja siitä selvisi että eivät lihavat ole sen laiskempia tai omaa vähemmän itsekuria kuin normaalipainoisetkaan.
Veikkaan että se on nimenomaan tuo, että lihava ihminenkin voi olla onnellinen joka joitakin nyppii aivan älyttömästi. Se on suorastaan surkuhupaisaa :D Pitäähän ylipainoisen ihmisen olla ennen kaikkea nöyrä ja tajuta hävetä kilojaan.
Jos joku ärsyyntyy minun ja kilojeni olemassaolosta, se on hänen ongelmansa - ei minun. Ihan ajattelin surutta kiloineni kulkea tuolla julkisilla paikoilla jatkossakin :D
Vierailija kirjoitti:
Pelkäähän jotkut juoppoja ja narkkareita. Riippuvuus ruokaa kohtaan kertoo paljon kyseisen henkilön itsehillinnästä, joten on syytäkin pelätä.
Juopot ja narkkarit ovat usein hyvin arvaamattomia, lihavat ei niinkään.
Lihavuus nyt yksinkertaisesti on ruman näköistä. Ihminen tunnetusti on onnellisempi kauniissa ympäristössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkäähän jotkut juoppoja ja narkkareita. Riippuvuus ruokaa kohtaan kertoo paljon kyseisen henkilön itsehillinnästä, joten on syytäkin pelätä.
Juopot ja narkkarit ovat usein hyvin arvaamattomia, lihavat ei niinkään.
Höpsistä - me lihavathan hyökätään viattomien kadullakävelijöiden kimppuu ruoan toivossa ja ryöstetään ruokakassitkin käsistä :D
En pelkää lihavia. Fobiahan tarkoittaa pelkoa.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että se on nimenomaan tuo, että lihava ihminenkin voi olla onnellinen joka joitakin nyppii aivan älyttömästi. Se on suorastaan surkuhupaisaa :D Pitäähän ylipainoisen ihmisen olla ennen kaikkea nöyrä ja tajuta hävetä kilojaan.
Jos joku ärsyyntyy minun ja kilojeni olemassaolosta, se on hänen ongelmansa - ei minun. Ihan ajattelin surutta kiloineni kulkea tuolla julkisilla paikoilla jatkossakin :D
Tuskin kovin useaa kiinnostaa mitä siellä lihavan päässä liikkuu. Heitä vain on ikävä katsella, ei mitään sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on liikaa lihavia ihmisiä. Lihavuus on rumaa ja sairasta. Laihuus on terveyttä ja kauneutta.
Sinä et ainakaan tee työtä sairaanhoidossa ja sen huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on liikaa lihavia ihmisiä. Lihavuus on rumaa ja sairasta. Laihuus on terveyttä ja kauneutta.
Laihuus ei ole kaunista vaan rumaa kuten lihavuuskin. Hoikka ja terveen näköinen keho on kaunis.
Lentolipun hinnasta, kun pitää maksaa lihavan vieruskaverin läskien rahti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kovin useaa kiinnostaa mitä siellä lihavan päässä liikkuu. Heitä vain on ikävä katsella, ei mitään sen kummempaa.
No siinä on meissä eroja. Minua puistattaa paljon enemmän katsella ilkeitä ihmisiä kuin lihavia.
Taitaa olla ohjelmoitu geeneihin. Miksi sitä ei voisi hyväksyä?
Turhautuminen voi olla myös syynä. Suurin osa ihmisistä on ylipainoisia nykyään. Laihoja kumppaniehdokkaita on vähän.
Joo joo, ei ole sairautta eikä tule.
50+