Voiko suonikohjuille tehdä kotikonstein itse mitään?
Minulla tuli raskaudesta toiseen jalkaani suonikohju (aika suuri ja kuhmurainen), joka välillä särkeekin. Voinko kotikonstein kuinkaan " siloittaa" sitä ja parannella. Minulla ei ole varaa leikkaukseen.
Kommentit (14)
mulla leikattiin terveysaseman kautta ja sain ajankin toi nopeaan, kun mulle kävi peruustusajatkin. päiväkirurgisena hoidettiin, eikä maksanut paljon, jos mullakin oli siihen rahaa - oltiin sika köyhiä siihen aikaan.
oo kuullu et kunnallisessa hoidossa hoidetaan vaan suonikohjut, arvista välittämättä. Hoidosta voi jäädä pahat arvet. Itse kävin yksityisellä, arpia ei tullu yhtään.
eikä jäänyt mitään arpia - samat kirurgit leikkaa, kun yksityisellä puolella
jostain instrusta varmaan saa jotain erityissukkiksia, ja ne auttavat kai jonkin verran tai niitä ainakin käytetään leikkauksen jälkeen. luulisi, että se olisi hyödyksi ennenkin kirurgin veistä.
Minä en kertakaikkiaan kehtaa mennä lääkäriin ruikuttamaan särkevistä suonikohjuista. Sehän on mummojen tauti.
Anteeksi.
Itsellä vain järkyttävä kynnys myöntää, että olen niin ruma.
ap
eli ymmärrän. mutta nyt on nätit =)
t. mummo
Ei muhkuroita ym.? Olisipa se mahtavaa.
ap
ihan pieniä pisteitä eli ns. arpia on, mutta niitä ei huomaa, mulla siis kiskottiin koukulla ei liuotettu, kun oli niin pahat
On yksi ja sama suoni joka lähtee nilkasta ja nivuseen saakka, koko matkalla on isoja pahkuroita ja todella kamalan näköinen. Jalassa näkyy siis oikein että missä kohtaa tuo suoni menee. Lääkäri ei puhunut mitään leikkauksesta. Auttaako jotkut voiteet? Leikkaukseen en tod halua kun arpia tulisi nilkasta puoleen väliin reittä
Sanoivat, että niitä ei enää leikata nykyään. Säästävät niitä suonia mahdollisiin ohitusleikkauksiin myöhemmin. Kavin kahdesti kysymässä. Tukisukat käskivät hankkia. 1500 euroa maksaa yksityisellä, eli mulla ei ainkaan ole varaa!
suonikohjusuonia EI tosiaan säästetä mahdollisia ohitusleikkauksia varten. Huh mikä väite. Mistä ihmeestä tuollainen väite nyt tuli.
Jos toisaalta ei kehtaa mennä lääkärille näyttämään suonikohjuja, joita vielä särkee niin sitten en voi kuin tylysti sanoa, että voi voi.
pääsee myös kunnaliselle, joten miten nii ei ole varaa hoitaa? Kunnon tukisukatkin maksavat yli 60 euroa, siis kunnon hoitosukat, jotenkyllä siiä yksi 75 euroa päikimaksua ei tunnu missään.