Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auringon häikäisemä autoilija ajoi polkupyöräilijän kuoliaaksi Lappeenrannassa

Vierailija
04.04.2024 |

Polkupyöräilijä kuoli henkilöauton ja pyöräilijän törmäyksen seurauksena Lappeenrannassa.
Onnettomuus tapahtui Toikkalantiellä torstaiaamuna kello 7.54, Kaakkois-Suomen poliisilaitos kertoo tiedotteessa.
Poliisin mukaan henkilöauton kuljettaja kertoi ajaneensa autolla hiljaista vauhtia, koska matalalta paistanut aurinko oli häirinnyt näkyvyyttä. Kuljettaja ei havainnut tien reunassa ajanutta polkupyöräilijää ja törmäsi pyöräilijään.
https://hs.fi/kotimaa/art-2000010337068.html

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa nämä autoilijat, jotka eivät tarkastuta silmälääkärillä näköään säännöllisesti (kaihi), eivätkä raaski ostaa laadukkaita aurinkolaseja. Autolla saa ottaa ihmisiä hengiltä ihan vain omaa hölmöyttään.

Vierailija
2/44 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ilmenee, että kuljettaja on laiminlyönyt näkötarkastukset silmälääkärissä, tuosta kuuluisi antaa rangaistus.

Ajoiko pyöräilijä liian keskellä ajorataa? Jos näin, niin he tekevät sitä oman henkensä uhalla.

Ratissa on ikäihmisiä, joiden näkökyky on alentunut huomattavasti, koska kaihileikkauksiin on vuosien jonot julkisella! Näkökyky voi muutamassa kuukaudessa heikentyä ja ajokortista ei luovuta, ennenkuin on pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ilmenee, että kuljettaja on laiminlyönyt näkötarkastukset silmälääkärissä, tuosta kuuluisi antaa rangaistus.

Ajoiko pyöräilijä liian keskellä ajorataa? Jos näin, niin he tekevät sitä oman henkensä uhalla.

Ratissa on ikäihmisiä, joiden näkökyky on alentunut huomattavasti, koska kaihileikkauksiin on vuosien jonot julkisella! Näkökyky voi muutamassa kuukaudessa heikentyä ja ajokortista ei luovuta, ennenkuin on pakko.

Jokainen on liikenteessä oman henkensä uhalla. Autoilijat tappvat tuhansia ihmisiä joka vuosi.

Vierailija
4/44 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringolle siis syyte kuolemantuottamuksesta.

Vierailija
5/44 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa nämä autoilijat, jotka eivät tarkastuta silmälääkärillä näköään säännöllisesti (kaihi), eivätkä raaski ostaa laadukkaita aurinkolaseja. Autolla saa ottaa ihmisiä hengiltä ihan vain omaa hölmöyttään.

Myös sekopäiset pyöräilijät ovat vakava riski maanteillä.

Vierailija
6/44 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein myös mummot juoksee suojatielle auton alle.

Vierailija
7/44 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämmöisistä uutisoidaan? Joka päivä tapahtuu onnettomuuksia, eikä tuossa artikkelissa ollut yhtään mitään sanottavaa. Turha uutinen vaikkakin henkilöille itselleen hyvin traaginen.

Vierailija
8/44 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitseeko noi toimittajat itse mistä kirjoittavat juttujaan? Hanna (Piia) kirjoittaa vähän tylsiä.

Vierailija
9/44 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavaa jos autoilijat seilailee siellä polkupyöräilijän kaistan puolella.

Vierailija
10/44 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pyöräilijän pitäis vielä polkea oikeaa puolta samansuuntaisesti autojen kanssa niin ettei näe kun joku sokea törttö jyrää autolla takaa päin. Kyllä itse pyöräilisin vastapalloon niin on edes joku mahis havaita sokeat autoilijat ja sukeltaa pois tieltä.

Vierailija
11/44 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pyöräilijän pitäis vielä polkea oikeaa puolta samansuuntaisesti autojen kanssa niin ettei näe kun joku sokea törttö jyrää autolla takaa päin. Kyllä itse pyöräilisin vastapalloon niin on edes joku mahis havaita sokeat autoilijat ja sukeltaa pois tieltä.

Joo jos on pakko pyöräillä maantien reunaa niin itse poljen ns. väärällä puolella, saanpahan ainakin itse ennakoitua.

Vierailija
12/44 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaat, että osalle ajoneuvoista pitäisi ottaa käyttöön vasemmanpuoleinen liikenne, kun taas osa jatkaisi oikeanpuoleisella liikenteellä? Siitä vasta sotku syntyisi.

Vierailija
13/44 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi veneilijä rupesi kerran raivomaan MINULLE, kun olin melomassa ja hän painoi menemään täysillä jollain pikaveneellä vasten aurinkoa ja meinasi törmätä minuun, kun ei nähnyt mitään! Ja minä en siis ollut väylällä. Niin, kyllähän sääntö menee niin, että jos ei näe mitään, silloin hidastetaan vauhtia niin paljon, että pystyy pysähtymään sillä matkalla, jonka edessään pystyy näkemään.

Vierailija
14/44 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tiedä että pyöräilijät ovat kunkkuja. He ovat hölmöjäkin, silloin kun ajavat ajoradalla, väistämättä reunaan kun auto ohittaa. Kuski voi olla puolisokea, eikä tosiaan näe edes pyöräilijää. Hyvinvointialueiden ansiosta sokeiden autoilijoiden määrä on kasvussa ja niin myös kuurojen pyöräilijöiden.

Vierailija
15/44 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein myös mummot juoksee suojatielle auton alle.

Kun jalankulkija on aikeissa ylittää suojatie, autoilija on VELVOLLINEN antamaan tietä. 

Tätä ei nykyään autokoulussa kaikki millään opi.

Vierailija
16/44 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttavaa jos autoilijat seilailee siellä polkupyöräilijän kaistan puolella.

Missä kohtaa uutisesta luit, että kyseisessä kohtaa oli pyöräkaista?

Eiköhän pyöräilijä ajanut ajoradalla ja sen verran kaukana tienreunasta, että jäi sokean kuskin alle.

Vierailija
17/44 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten näkötarkastukset auttaa auringon häikäisyyn?

Vierailija
18/44 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo jos on pakko pyöräillä maantien reunaa niin itse poljen ns. väärällä puolella, saanpahan ainakin itse ennakoitua.

Itse ajan oikeaa reunaa valkoisen viivan pientareen puolta. Vauhti pitää mitoittaa niin, että pysyy tuolla 5 -20 cm levyisellä kaistalla. Lujempaa voi sitten ajella kun liikenne on vähäistä tai pääsee kevyenliikenteen väylälle/ pyöräkaistalle.

Vierailija
19/44 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten näkötarkastukset auttaa auringon häikäisyyn?

Siten että jos silmissä kasvaa kaihi = mykiön samentuma, auringon häikäisy vie hetkellisesti kokonaan näkökyvyn. Terveelle silmälle ei näin dramaattisesti käy.

Vierailija
20/44 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa kiinnostava seikka asiassa on se, kummalla oli väistämisvelvollisuus.