Ansaitseeko ilkeä asiakas hyvää palvelua?
Ei todellakaan. Ajat ovat muuttuneet. Nykyaikana kauppiaat jopa ohjeistavat työntekijöitä ettei heidän tarvitse kaikkea sietää. Kannattaa pysyä kotona jos asiallinen käytös on niin vaikeaa.
Kommentit (24)
Olen vuosien varrella monta krt mennyt väliin, kun asiakas on räyhännyt kassalle, kun joku tuote on ollut loppu.
Oon sanonut lopeta huutaminen ja pyytänyt kassaa soittamaan vartijat. Etenkin nuoret liikaa kuuntelevat, eikä uskalla laittaa peliä poikki.
Minä uskallan.
Olen hoitaja ja kohtaan epäasiallista käyttäytymistä. En voi tämän vuoksi jättää sairasta ihmistä hoitamatta. Onko sitten sympatiaa vaiko empatiaa, hän nyt vaan ei voi sairauden tuomalle oireelle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olisi oikeastaan ihan toivottavaa, että tilanteessa, jossa asiakas (oikeasti) käyttäytyy asiattomasti, palvelu päättyy siihen. Ehkä olisi hyvä, että joku laki takaisi myös oikeuden julkaista vaikkapa myymälävarkauden paljastavat videot. Onhan näitäkin ollut, että kauppias saa syytteet niskaansa tuotuaan julki jonkun asiakkaan per*eilyn.
Kyllä se todellakin ainakin meillä päättyy. Teen asiakaspalvelua puhelimitse, ja jos ei siellä toisessa päässä osata käyttäytyä, niin totean vaan, että palataan asiaan kun olet valmis keskustelemaan asiallisesti, kiitti moi.
Kaikkia pitää kohdella hyvin vaikka eivät sitä ansaitsisikaan. Hyveellinen pyrkii käyttäytymään aina hyvin toisia kohtaan. Mikä sinä olet? Raatelevainen susi vai rakkauden lähettiläs?