Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elinkeinoelämän valtuuskunta: Kaikille avoin terveydenhuolto pois, tilalle USA:n maksullinen terveysvakuutusmalli

Vierailija
04.04.2024 |

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010334427.html

Et pysty maksamaan sairasvakuutuksen kuukausierää? Et saa hoitoakaan ja vartijat heittävät sairaalasta tai ensihoidosta ulos.

Kokoomusdystopian laajeneminen etenee yhä nopeammin.

Kommentit (507)

Vierailija
181/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa nyt vahan edes selvaa siita mista noin kiihdytte. Amerikkalainen ottaa itselleen raataloidyn vakuutuksen ja useimmiten osan siita maksaa tyonantaja.

Kaksikymppisen miehen olisi ihan jarjetonta maksaa vakuutuksesta joka kattaa synnytyksen. Vai mita, suomalaiset?

Eilen illalla TV:ssa mainostettiin $500,000 henkivakuutusta, maksaa $21.00/kk.

Sä kokoajan oletat et me ei oteta selvää, ongelma on se et me ihan oikeasti tehdään niin, ollaan koulutettu kansa, sinä olet tasan ainoita täällä joiden kognitiivinen kyvykkyys on kyseenalainen.

Mistä sä otat jotain selvää? Tuuppa kuule FB ryhmään USAn suomalaiset niin saadaan siellä nauraa sulle. 

Hmm, virkistävää, uus argumentointivirhe.

https://bookofbadarguments.com/

Kuinka monta kertaa sä meinaat nolata itses ennen kun sä oikeasti opettelet olemaan ihmisiks?

Vierailija
182/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa nyt vahan edes selvaa siita mista noin kiihdytte. Amerikkalainen ottaa itselleen raataloidyn vakuutuksen ja useimmiten osan siita maksaa tyonantaja.

Kaksikymppisen miehen olisi ihan jarjetonta maksaa vakuutuksesta joka kattaa synnytyksen. Vai mita, suomalaiset?

Sä kokoajan oletat et me ei oteta selvää, ongelma on se et me ihan oikeasti tehdään niin, ollaan koulutettu kansa, sinä olet tasan ainoita täällä joiden kognitiivinen kyvykkyys on kyseenalainen.

Mistä sä otat jotain selvää? Tuuppa kuule FB ryhmään USAn suomalaiset niin saadaan siellä nauraa sulle. 

https://bookofbadargu

Niimpä! Persulle tiedoks siellä on suomen lippu, paina sitä jos englanti käy koville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku jaa se onkin "suomeksi" nappi eikä lippu, tarvi korjata virhe heti ettei persu löydä siitä syytä ämpyillä.

Vierailija
184/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina äänestänyt Kokoomusta, mutta jos tuo ehdotus vakuutuspohjaisesta terveydenhoidosta menisi läpi, alkaisin äänestämään demareita. Jenkkimallinen terveydenhoito on maailman surkein keksintö.

Vierailija
185/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://bookofbadargu

Tyhmät suomalaiset ei osaa edes ymmärtää reikäistä ja päin sviidua perusteltua logiikkaa kun mä käsken niitä, varmaan jotain köyhiä ja laiskoja kaikki.

Vierailija
186/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvallat oli tutkimuksen ainoa maa, jossa sairausvakuutus ei takaa pääsyä hoitoon eikä taloudellista turvaa silloin, kun on sairas.

Vierailija
187/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit tää sama sankari suuttuu kerta toisensa jälkeen kun sitä kutsutaa valehtelijaks ilman että sillä käy ikinä mielessä et hei osaiskohan noi tarkistaa mun väittämät.

Se ihan oikeasti kuvittelee et me ollaan jotain kyvyttömiä mielikuvitusvihollis

Minä voin kyllä vahvistaa nämä toisen väitteet. Mikään pakko ei ole uskoa. Voitte ihan loppuun asti uskoa, että Suomen valtio on hyvä ja erehtymätön, kaikille hyvää tarkoittava, lempeä, aurinkoinen suorastaan. 

Tulee mieleen solzenitzyn sanat: Meiltä puuttui vapaudenrakkautta sekä ennen kaikkea todellisen tilanteen taju..

Suosittelisin, etä harkitsisit muitakin tietolähteitä kuin Googlen suomiosaston.

Vierailija
188/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvallat oli tutkimuksen ainoa maa, jossa sairausvakuutus ei takaa pääsyä hoitoon eikä taloudellista turvaa silloin, kun on sairas.

Kenen mukaan. Käytäntö on ihan eri. Normaaleilla amerikkalaisilla luonnollisesti. Miten toi hoitoonpääsy Suomessa? Tiedän, että on heitteillejättöjä. Olisko taas vähän kulttuurieroja huomioimatta ynnä muuta. 

Tosin eihän siinä mitään, jos on valmis pomppimaan koko elämänsä jonkun tilaston mukaan. Itse en pidä sellaisesta.

Vierailija
189/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina äänestänyt Kokoomusta, mutta jos tuo ehdotus vakuutuspohjaisesta terveydenhoidosta menisi läpi, alkaisin äänestämään demareita. Jenkkimallinen terveydenhoito on maailman surkein keksintö.

Tää systeemihän on ihan perseestä maksaa 30mrd vuodessa veroja ja sitten maksaa päälle että saa hoitoa yksityiseltä kun julkisella on vuoden jono.

Vierailija
190/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä muista vielä terveydenhuollon ennen kun se pilattiin päästämällä yksityisten jalka ovenväliin näiden samojen koijarien toimesta jotka yrittää nyt myydä tätä teille.

Kaikki uhkakuvat toteutu ja ensimmäinenkään oikeiston lupaus ei pitäny, kaikki tän hetken terveydenhuollon ongelmat on linkitettävissä siihen kun viimeks annettiin periks lahtareille aiheen suhteen.

Avaappa lisää. Minä muistan ihan toisenlaisen syyn, mistä alkoi alamäki Suomen osalta. 

Anna kun arvaan? sAnNa mArIN?

En minä tiedä miten tää on mun työ avata sulle meidän oman maan historiaa, mun tarvis kirjottaa tähän pieni novelli jos haluaisin käydä sen sen aikasen keskustelun ja historian läpi ja ne kirjat on jo kirjotettu.

Puhutaan 90 luvun jutuista, jos et ole persu ja allerginen kirjas

Ei tarvitse. Mielipiteitähän nämä taitaa olla. ;) 

Vierailija
191/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä voin kyllä vahvistaa nämä toisen väitteet. Mikään pakko ei ole uskoa. Voitte ihan loppuun asti uskoa, että Suomen valtio on hyvä ja erehtymätön, kaikille hyvää tarkoittava, lempeä, aurinkoinen suorastaan. 

Tulee mieleen solzenitzyn sanat: Meiltä puuttui vapaudenrakkautta sekä ennen kaikkea todellisen tilanteen taju..

Suosittelisin, etä harkitsisit muitakin tietolähteitä kuin Googlen suomiosaston."

Minkähän maan hybridivaikuttamista tää nyt on kun se vaikuttaa jenkki myönteiseltä mut ilman et ymmärretään suomen sisäpolitiikasta ja tän hetken retoriikasta edes alkeita tai yleiskuvaa.

Vierailija
192/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja henkilokohtainen kokemuksesi siita on?

Mina kuulun nyt USAn Medicaren piiriin. On omalaakari joka hoitaa myos mieheni, tietaa perheolot ja lasteni ammatit. Klinikalle on alle 2km. matka. Soittamalla saan sinne ajan tai voin myos katsoa vapaana olevat ajat netissa. Klinikan alakerrassa on Urgent Care joka on kuin ensiapu. Jos vuodat verta paaset heti sisaan mutta siella voi myos teettaa kaikki labrakokeet.

Omalaakari hoitaa flussat ja VTIt, jos huomaa jotain kummempaa niin lahettaa heti spesialistille. Miehellani oli kerran niin korkea verenpaine etta sai lapun kateen ja komennon menna sairaalaan niilta sijoiltaan.

Omalaakarilla on pakko kayda 2 kertaa vuodessa tai rupeavat soittelemaan peraan. Otetaan laaja verenkuva ja tarkka terveystarkastus. Useimmiten sen paalle myos jutellaan vaan joten laakari on selvilla myos kotioloista.

Meilla on myos vakuutus joka paikkaa Medicareen jaaneet reiat. Se on tullut hyvaan tarpeeseen kun aloin saamaan hoitoa joka oli viela niin uusi etta Medicare ei sita kattanut.

terveisin, usalainen

Vierailija
193/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"terveisin, usalainen"

Meillä täälä suomessa on sanonta siitä kun joku vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, jännästi jätit matikkas näyttämättä ja keskityit tunteisiin ja mielikuviin.

Te jenkit oikeasti pidätte suomalaisia näin tyhminä?

Vierailija
194/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus, Persut, RKP ja kristillisdemokraatit ei ansaitse ääniä enää ikinä keneltäkään. 

Myös muut puolueet tarkkailussa!

Vierailija
195/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä voin kyllä vahvistaa nämä toisen väitteet. Mikään pakko ei ole uskoa. Voitte ihan loppuun asti uskoa, että Suomen valtio on hyvä ja erehtymätön, kaikille hyvää tarkoittava, lempeä, aurinkoinen suorastaan. 

Suosittelisin, etä harkitsisit muitakin tietolähteitä kuin Googlen suomiosaston."

Minkähän maan hybridivaikuttamista tää nyt on kun se vaikuttaa jenkki myönteiseltä mut ilman et ymmärretään suomen sisäpolitiikasta ja tän hetken retoriikasta edes alkeita tai yleiskuvaa.

No sitä voit miettiä. Tai sitten voisit avata ihan vaikka silmät. Käyttää vaikka omia aivoja ja aisteja. 

Vierailija
196/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus, Persut, RKP ja kristillisdemokraatit ei ansaitse ääniä enää ikinä keneltäkään. 

Myös muut puolueet tarkkailussa!

Paljo se sun ääni siinä vaikuttaa, ne varmaan pyytää sulta henkilökohtaisesti anteeksi että saavat sen yhden äänen porukalla

Vierailija
197/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä Saksassa vakuutuspohjainen terveydenhuolto toimii. Paremmin kuin suomalainen...

Saksan malli toimii hyvin, jenkkien ei. 

Jenkkien malleista en tiä mitään mutta Saksan terveysvakuutuksen piirissä olen ollut vuodesta 1971 ja olen edelleenkin. Toimii erinomaisen hyvin. Saksassa ovat sairaskassat, kukaan töissäkäyvä ei maksa koko vakuutusmaksuaan kuukaudessa itse, myös työnantaja maksaa. Suoraan palkasta se vähennetään, ei niitä vakuutusmaksuja kukaan erikseen maksa. 

Kannattaisiko jättää vouhotus kun ette tiedä sen paremmin Saksan, Sveitsin kuin amerikkalaisten vakuutuksista oikein mitään. Suomen systeemi ei ole toimiva se on moneen kertaan todettu vaikka kuinka edelleenkin hehkutetaan maailman parhaaksi. 

Vierailija
198/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä, että muakin koko ajan haukutaan persuksi ihan missä vaan, vaikka persut on sosialisteja siinä missä muutkin Suomen puolueet. 

Jos olen perussuomalaisia joskus äänestänyt niin vakuutan, etten ainakaan talouspolitiikan takia. 

Huomaa hyvin miten Suomi on umpivasemmistolainen. Jos ei ole vasemmistolainen, täytyy olla persu. 

Olen minä toki vähän tyytyväinen esim. Purraan. Paremmin se vetää kuin päälapanen.

Vierailija
199/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä tämä jenkkimallin ihannointi on tullut? Luullaanko tässä että jos asiat tehdään jenkkityyliin, niin talous lähtee nousuun? Aika lapsellista niin luulla. Tai että jenkit alkaisi näkemään suomen parempana sijoitus kohteena? No yhtä tyhmää. Suomi kehitettiin hyvinvointi maaksi sdp:n ja vasemmiston voimalla. Tätä vastaan on ollut äänekäs oppositio. Itselle se on vierasta, koska olen empaattinen ihminen ja toivon kaikille hyvää. Myös työttömien tulee saada nauttia elämästä. Hyvähän se on huudella kaiken näköistä jos itsellä on asiat hyvin, mutta kuinka kauan? Ja jossain vaiheessa sitä ollaan kaikki eläkkeellä jos hyvin käy. Kannattaisi rakentaa sitä hyvinvointivaltiota eikä eripuraa.

Vierailija
200/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä Saksassa vakuutuspohjainen terveydenhuolto toimii. Paremmin kuin suomalainen...

Saksan malli toimii hyvin, jenkkien ei. 

Laitan tähän esimerkin kun olen Saksan terveydenhuollossa eli sairaskassassa. Kävin hammaslääkärillä joka teki kustannusarvion kaikesta mitä tehdään. Hinnaksi tuli 6.400 euroa. Sairaskassalle lähetin arvion ja hyväksyntä tuli. Hammaslääkäri teki hommansa ja lähetti laskun maksuaika on yleensä 30 päivää. Lähetin laskun sairaskaassan ja kahden viikon kuluessa tuli tililleni 5.900,-- euroa korvausta. Oma osuus oli siis 500 euroa koko hommasta. Maksoin sitten hammaslääkärille tuon 6.400,-- euroa jo ennen eräpäivää. Eli paljonko saatte Suomessa korvausta hammaslääkärillä käynneistä?? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän