Elinkeinoelämän valtuuskunta: Kaikille avoin terveydenhuolto pois, tilalle USA:n maksullinen terveysvakuutusmalli
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010334427.html
Et pysty maksamaan sairasvakuutuksen kuukausierää? Et saa hoitoakaan ja vartijat heittävät sairaalasta tai ensihoidosta ulos.
Kokoomusdystopian laajeneminen etenee yhä nopeammin.
Kommentit (507)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nimenomaan. Sinä sen myönsit. Julkinen on veronmaksajalle kallis. Kallis ja huono. "
Paitsi sillon kun se tavis joutuu oikeasti käyttään noita palveluja, mielikuvat ja todellisuus ei mätsää, me ei haluta mitä sä olet myymässä, me tiedetään että olet huijari.
No loppujen lopuksi ihan sama mitä te haluatte, olen valinnanvapauden kannalla. Mutta jos ette pysty rahoitusta itse järjestämään..
Sinäkään et pystyisi. Et taida tajuta, kuinka tolkuttoman kallista se terveydenhuolto esim. USA:ssa on.
Miten en pystyisi? Eiköhän normaali työkykyinen ihminen pysty elättämään itsensä ja perheensä vapaassa maassa. Miksi kansa suostuisi missään muuhun?
Olen maksanut puoli miljoonaa lasteni kouluistakin. Suomessa ulistaan Usan koulumaksuistakin, vaikka saman verran se kouluvuosi Suomessakin maksaa. Se vaan maksetaan veroissa, jotka tietysti asettaa ihmiset täysin eriarvoiseen asemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut taaskaan mitään vastaväitteitä, kun muistutin Usan olevan maailman menestynein valtio.
Miksi sitten kysellään, miksi Usaa ihaillaan? Eikö parasta järjestelmää kannata ihailla? Vähän miettiä miten ne sen tekee?USA:ssa asuu miljoonia ihmisiä kaduilla. Länsimaista se ei todellakaan ole paras valtio, siellä on varsin korkea kuolleisuus synnytyksissäkin verrattuna muihin länsimaihin. Terveydenhuolto yksi kalleimmista ja silti tehottomimmista.
Parhain terveydenhuolto on kansainvälisissä vertailuissa ollut mm. Kanadassa, Saksassa, Ruotsissa, Britanniassa ym. maissa joissa on universal healtcare systeemi.
Kanadalaiset maksavat enemmän veroja kuin amerikkalaiset. Moni sieltäkin haluaa toiselle puolelle rajaa.
Vierailija kirjoitti:
"Eli näitä tilastoja vääristää vapaan maan nar ko maanit kaduilla. Miksi pitää ottaa mukaan tilastoon ihmiset, jotka eivät edes halua olla yhteiskunnassa mukana? Ideologista tilastointia."
Väitteesi ei pidä paikkaansa. USA:ssa ihan keskiluokkaisilla on vaikeuksia maksaa kalliit terveysvakuutuksensa.
Keskiluokkaiset ja pienituloiset maksavat kyllä vakuutuksensa. Jos on jotain vaikeuksia, niin ei mitään semmoista mistä ei selvitä normaalilla järjellä ja positiivisuudella. Se on vaan elämää, jokainen tekee parhaansa ja auttaa myös muita. Eivät he valita -koskaan- eivät koskaan, vaikka kaikki sattumukset ja murheet on jaettu jo vuosikymmeniä.
Miten sinä täällä tiedät paremmin heidän vaikeutensa?
Vierailija kirjoitti:
"Eli näitä tilastoja vääristää vapaan maan nar ko maanit kaduilla. Miksi pitää ottaa mukaan tilastoon ihmiset, jotka eivät edes halua olla yhteiskunnassa mukana? Ideologista tilastointia."
Väitteesi ei pidä paikkaansa. USA:ssa ihan keskiluokkaisilla on vaikeuksia maksaa kalliit terveysvakuutuksensa.
Älä viitsi! Jos noin on niin sitten pitää katsoa mihin se raha häviää.
Maailmassa on aina ihmisiä jotka eivät osaa käyttää rahojaan ja ovat aina itkemässä apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi eivät oikeasti kehitä Suomeen sopivaa systeemiä, vaan yritetään kopioida Amerikasta vakuutukseen perustuva järjestelmä, mutta ei käsitetä yhtään miten se Amerikassa on järjestetty ja miten se käytännössä toimii. Sen voi sanoa, että ihan yksinkertaista se ei ole. Suomessa ajatellaan, että vakuutus, sehän kuulostaa hyvältä, että jokainen ottaa sen, mutta mitä sitten tapahtuu? Suomessahan vakuutukset eivät mielellään korvaa mitään ;, joten miksi tämä terveysvakuutus olisi sitten erilainen ja toimiva? Joko vakuutusyhtiöt hierovat käsiään yhteen rahankiilto silmissä, miten ihanaa, että kaikki pakotetaan ottamaan vakuutus.
itse sanot. että järjestelmä on monimutkainen ja sitten vedät mutkat suoriksi sanomalla, että Suomessa vakuutukset eivät korvaa mitään. Toki ehtojen kanssa on oltava aina tarkkana, mutta lähtökohtaisesti sairasvakuutukset ovat kattavia.<
Puhun nyt Yhdysvaltojen systeemistä, jossa olen ollut jo 30 vuotta. Meillä on aina ollut työnantajan järjestämä vakuutus ja maksamme siitä oman osuutemme, joka on n. 800 dollaria kuukaudessa. Miten Suomessa toimittaisi? Olisiko järjestelmä "valtiovetoinen" kaikille kansalaisille? Vai ostaisiko jokainen kansalainen itse vakuutuksen vakuutusyhtiöiltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi eivät oikeasti kehitä Suomeen sopivaa systeemiä, vaan yritetään kopioida Amerikasta vakuutukseen perustuva järjestelmä, mutta ei käsitetä yhtään miten se Amerikassa on järjestetty ja miten se käytännössä toimii. Sen voi sanoa, että ihan yksinkertaista se ei ole. Suomessa ajatellaan, että vakuutus, sehän kuulostaa hyvältä, että jokainen ottaa sen, mutta mitä sitten tapahtuu? Suomessahan vakuutukset eivät mielellään korvaa mitään ;, joten miksi tämä terveysvakuutus olisi sitten erilainen ja toimiva? Joko vakuutusyhtiöt hierovat käsiään yhteen rahankiilto silmissä, miten ihanaa, että kaikki pakotetaan ottamaan vakuutus.
itse sanot. että järjestelmä on monimutkainen ja sitten vedät mutkat suoriksi sanomalla, että Suomessa vakuutukset eivät korvaa mitään. Toki ehtojen kanssa on oltava aina tarkkana, mutta
jos olet asunut USAssa, niin tunnet Medicaidin ja Medicaren. Medicaid on suunnattu köyhemmille. Jotain tämänkaltaista julkista subventiota köyhemmille terveydenhoito tarvitsee joka tapauksessa.
Itselläni on ollut yksityinen vakuutus jenkeissä ja ausseissa. Molemmissa toimivat mainiosti, ausseissa olin myös leikkauksessa. Periaatteessa minun mielestäni vakuutuksen voisi laittaa työnantajan hoidettavaksi, tosin se lisää työnantajien hommia. Tai no onhan itselläni nytkin kattava työterveydenhoito, joten samapa se varmaan. Vakuutusehtojen osalta tämä voi helpottaa ja yksinkertaistaa asioita, jos työnantaja hoitaa vakuutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nimenomaan. Sinä sen myönsit. Julkinen on veronmaksajalle kallis. Kallis ja huono. "
Paitsi sillon kun se tavis joutuu oikeasti käyttään noita palveluja, mielikuvat ja todellisuus ei mätsää, me ei haluta mitä sä olet myymässä, me tiedetään että olet huijari.
No loppujen lopuksi ihan sama mitä te haluatte, olen valinnanvapauden kannalla. Mutta jos ette pysty rahoitusta itse järjestämään..
Sinäkään et pystyisi. Et taida tajuta, kuinka tolkuttoman kallista se terveydenhuolto esim. USA:ssa on.
Miten en pystyisi? Eiköhän normaali työkykyinen ihminen pysty elättämään itsensä ja perheensä vapaassa maassa. Miksi kansa suostuisi missään muuhun?
Olen maksanut puoli miljoonaa lasteni k
Terveydenhoitojärjestelmää täytyy Suomessa yksityistää. Koulutuksen ja opetuksen pitäisin mahdollisimman paljon julkisen sektorin hallinnassa. Kouluissa alkaa täälläkin olla isoja eroja, mutta hyviin kouluihin ei pääse rahalla vaan hikarit pääsevät niihin todistuksilla ilman stipendejä.
Eikä tälläkään ole merkitystä, mutta sillä on, että hyvästä koulusta on hyötyä jatkossa ts. koulutuksessa on muistivaikutus. Toisin sanoen vähän laiskemman ja lahjattomamman on mahdollista ostaa parempi koulupaikka ja sitä kautta menestystä jatkossa. Tämä ei ole yhteiskunnan kannalta tehokasta.
Terveydenhoidossa ei samanlaista muistivaikutusta ole. Se on sama missä sitä on saanut hoitoa, kunhan on saanut. Suomessa ei enää saa, ollaan hoitojonoissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen maksanut puoli miljoonaa lasteni k
Jaa että voisit ihan helposti laittaa vaikka 30 000 euroa pelkästään syöpälääkkeisiin, toiset 30 000 euroa leikkaukseen ja siihen vielä lääkärikäynnit ja muut tutkimuskulut päälle? Samaan aikaan olisit tietenkin työkyvytön. Ja niin halvalla pääset vain, jos tervehdyt, et saa mitään komplikaatioita. Mukava, että sinulla olisi varaa, mutta suurimmalla osalla ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
&nbs
ihmisten ymmärryksen taso on älytöntä. Tutustukaa nyt mitä tarkoittaa sairausvakuutus ja googlatkaa jenkkijärjestelmästä medicaid/medicare. Sen jälkeen voidaan keskustella asioista rationaalisesti, kaikissa järjestelmissä on hyvät ja huonot puolet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
&nbs
Sano mulle miksi olisi sellainen systeemi, että joku syöpä tai joku leikkaus kaataa koko elämän?
Et itsekään järjestäisi noin, silti ajattelet, että yli 300-miljoonainen kansa toteuttaa kaiken sillä tavalla, että kansalainen ei selviä taloudellisesti yhdestä syövästä tai leikkauksesta. Eikö jo järki sano, että ymmärrät väärin?
Niin kuin sanoin, miksi mikään kansa suostuu siihen, että normaali työssäkäyvä aikuinen ei pysty elämän perusasioita itselleen ja perheelleen hommaamaan? Miksi Suomi, miksi suostut siihen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
&nbs
Eikä Suomessakaan ole oikeasti varaa olla piikki auki noiden ihmisten superkalliiden lääkkeiden kanssa. Lainsäädäntö vain on myöhässä, mutta se tie on lyhyt, että kaiken saa valtiolta. Niin se vaan on. Taikaseinää ei ole olemassa.
Lisätkää vielä Yhdysvaltojen vakuutusjärjestelmien tutustumislistaan myös Affordable Care Act, "Obamacare".
Vakuutusten kanssakin lasku on aivan päätön. Jopa kymmeniä tuhansia dollareita. Ihmisiä joutuu kadulle kun eivät pysty maksamaan sairaalahoitoa, johon on päätynyt vaikka onnettomuuden sattuessa eikä ole mitään kysytty että haluaako tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vakuutusten kanssakin lasku on aivan päätön. Jopa kymmeniä tuhansia dollareita. Ihmisiä joutuu kadulle kun eivät pysty maksamaan sairaalahoitoa, johon on päätynyt vaikka onnettomuuden sattuessa eikä ole mitään kysytty että haluaako tätä.
Älä höpise joutavia.
Paljonko verot alenisivat? Pahoin pelkään, että eivät ollenkaan vaan ihmiset pantaisiin maksamaan vakuutukset kaiken päälle.
Vierailija kirjoitti:
samalla tavalla täällä joutuu "kadulle" kuuden kk hoitojonoihin - eikä riitäkään. Been there done that ja kyse sydänoperaatiosta, meni lopulta 1.5 v
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi venäläisten tulla foorumille haukkumaan vanhaa vihollista. Suomesta löytyy valitettavasti niin paljon ihmisiä, jotka ei ikinä henkisesti kasvanut pois kommunismista ja aate siirtyi perheissä seuraaville sukupolville, että valehtelevat silmät suut punaisen aatteen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko verot alenisivat? Pahoin pelkään, että eivät ollenkaan vaan ihmiset pantaisiin maksamaan vakuutukset kaiken päälle.
mutta ainakin vakuutusrahat menisivät terveydenhoitoon eikä naapurin markun viikonloppuviinoihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut taaskaan mitään vastaväitteitä, kun muistutin Usan olevan maailman menestynein valtio.
Miksi sitten kysellään, miksi Usaa ihaillaan? Eikö parasta järjestelmää kannata ihailla? Vähän miettiä miten ne sen tekee?Niin siis se koko book of bad arguments oli vastaväite tota sun hapatusta vastaan. :' D
Jos et pysty muodostamaan omia lauseita, niin saat ihan yksinäsi linkkailla sinne tänne.Se on kirja joka opettaa sulle miten ihmisten kans jutellaan ilman että tarvii valehdella ja temppuilla, se linkattiin sulle että sinä voisit olla parempi, rakkaudesta, vaikka se tulikin pään aukomisen kera.
Millä tavalla minä olen hu
Voin, se kirja sisältää ne tavat millä olet huonompi, kuvituksien ja esimerkkien kera, ole hyvä <3
Maailman "onnellisin" maa yritetään tuhota?