Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elinkeinoelämän valtuuskunta: Kaikille avoin terveydenhuolto pois, tilalle USA:n maksullinen terveysvakuutusmalli

Vierailija
04.04.2024 |

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010334427.html

Et pysty maksamaan sairasvakuutuksen kuukausierää? Et saa hoitoakaan ja vartijat heittävät sairaalasta tai ensihoidosta ulos.

Kokoomusdystopian laajeneminen etenee yhä nopeammin.

Kommentit (507)

Vierailija
301/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut taaskaan mitään vastaväitteitä, kun muistutin Usan olevan maailman menestynein valtio. 

Miksi sitten kysellään, miksi Usaa ihaillaan? Eikö parasta järjestelmää kannata ihailla? Vähän miettiä miten ne sen tekee?

Niin siis se koko book of bad arguments oli vastaväite tota sun hapatusta vastaan. :' D

Mä olen alkani epäileen et noiden peelojen lukemisen ymmärrys on sillä tasolla et ne luulee et niitä huonoja argumentteja kuuluu kopioida mitä siinä esitellään kun ne käy melkein yks kerrallaan järjestyksessä läpi niitä.

Hyvä luoja sentään minkälaiseks ihminen menee kun ei se ymmärrä lukemaansa, ihan täys pahviaivo.

Itse olen ihan tyytyväinen ymmärrykseeni, mutta jos siinä olisi jotain vikaa niin mielelläni otan senkin viallisuuden nimiini ja todistan itselläni suomalaisen koulutusjärjestelmän surkeuden. Mielestäni se on tehoton ja kallis systeemi, joka pitäisi kolmannelta asteelta viimeistään pistää omakustanteiseksi ja verot alas. 

Vierailija
302/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut taaskaan mitään vastaväitteitä, kun muistutin Usan olevan maailman menestynein valtio. 

Miksi sitten kysellään, miksi Usaa ihaillaan? Eikö parasta järjestelmää kannata ihailla? Vähän miettiä miten ne sen tekee?

USA:ssa asuu miljoonia ihmisiä kaduilla. Länsimaista se ei todellakaan ole paras valtio, siellä on varsin korkea kuolleisuus synnytyksissäkin verrattuna muihin länsimaihin. Terveydenhuolto yksi kalleimmista ja silti tehottomimmista.

Parhain terveydenhuolto on kansainvälisissä vertailuissa ollut mm. Kanadassa, Saksassa, Ruotsissa, Britanniassa ym. maissa joissa on universal healtcare systeemi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis miksi maksamme korkeita veroja jos halutaan Amerikan malli?

Veroja tulisi alentaa roimasti jos kerta siihen lähdettäisiin

Vierailija
304/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nimenomaan. Sinä sen myönsit. Julkinen on veronmaksajalle kallis. Kallis ja huono. "

Paitsi sillon kun se tavis joutuu oikeasti käyttään noita palveluja, mielikuvat ja todellisuus ei mätsää, me ei haluta mitä sä olet myymässä, me tiedetään että olet huijari.

No loppujen lopuksi ihan sama mitä te haluatte, olen valinnanvapauden kannalla. Mutta jos ette pysty rahoitusta itse järjestämään..

Vierailija
305/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis se koko book of bad arguments oli vastaväite tota sun hapatusta vastaan. :' D

Jos et pysty muodostamaan omia lauseita, niin saat ihan yksinäsi linkkailla sinne tänne. 

Se on kirja joka opettaa sulle miten ihmisten kans jutellaan ilman että tarvii valehdella ja temppuilla, se linkattiin sulle että sinä voisit olla parempi, rakkaudesta, vaikka se tulikin pään aukomisen kera.

Vierailija
306/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nyt kun yksityinen ei hoida hoito siirtyy julkiselle puolelle? Tai kun yksityinen kokee, ettei saa tarpeeksi voittoa niin potilas/asiakas siirretään julkiselle?

Vierailija
307/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Nimenomaan. Sinä sen myönsit. Julkinen on veronmaksajalle kallis. Kallis ja huono. "

Paitsi sillon kun se tavis joutuu oikeasti käyttään noita palveluja, mielikuvat ja todellisuus ei mätsää, me ei haluta mitä sä olet myymässä, me tiedetään että olet huijari.

No loppujen lopuksi ihan sama mitä te haluatte, olen valinnanvapauden kannalla. Mutta jos ette pysty rahoitusta itse järjestämään..

Beep-boop popaganda-botilla ois taas pelkoa ja helppoja ratkasuja kaupan beep-boop

Vierailija
308/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi eivät oikeasti kehitä Suomeen sopivaa systeemiä, vaan yritetään kopioida Amerikasta vakuutukseen perustuva järjestelmä, mutta ei käsitetä yhtään miten se Amerikassa on järjestetty ja miten se käytännössä toimii. Sen voi sanoa, että ihan yksinkertaista se ei ole. Suomessa ajatellaan, että vakuutus, sehän kuulostaa hyvältä, että jokainen ottaa sen, mutta mitä sitten tapahtuu? Suomessahan vakuutukset eivät mielellään korvaa mitään ;, joten miksi tämä terveysvakuutus olisi sitten erilainen ja toimiva? Joko vakuutusyhtiöt hierovat käsiään yhteen rahankiilto silmissä, miten ihanaa, että kaikki pakotetaan ottamaan vakuutus. 

itse sanot. että järjestelmä on monimutkainen ja sitten vedät mutkat suoriksi sanomalla, että Suomessa vakuutukset eivät korvaa mitään. Toki ehtojen kanssa on oltava aina tarkkana, mutta lähtökohtaisesti sairasvakuutukset ovat kattavia.

Eikä tarvitse mitään jenkkejä kopioida, olin kaksi vuotta töissä Australiassa ja siellä työnantaja maksoi vakuutuksen. Siis samahan se on maksetaanko vakuutus palkasta työntekijän tai -antajan toimesta, mutta työnantaja nimenomaan huolehti vakuutuksesta.

Vierailija
309/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko vaan muuttaa Yhdysvaltoihin ne, jotka Suomesta samanlaisen maan haluavat?

Ei voi. Taytyy olla amerikkalaisen firman tyotarjous jonka jalkeen voi alkaa hakemaan tyoviisumia. Fiancee-viisumilla paasee kun on rakastunut.

Einstein-viisumilla paasee Einsteinit.

Muille sitten lento Meksikoon ja sielta kavellen Yhdysvaltoihin lainsuojattomaksi elamaan. :D

Vierailija
310/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen alkani epäileen et noiden peelojen lukemisen ymmärrys on sillä tasolla et ne luulee et niitä huonoja argumentteja kuuluu kopioida mitä siinä esitellään kun ne käy melkein yks kerrallaan järjestyksessä läpi niitä.

Hyvä luoja sentään minkälaiseks ihminen menee kun ei se ymmärrä lukemaansa, ihan täys pahviaivo.

Itse olen ihan tyytyväinen ymmärrykseeni, mutt

Ehkä sun ei pitäis olla.

Vierailija
311/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkään et pystyisi. Et taida tajuta, kuinka tolkuttoman kallista se terveydenhuolto esim. USA:ssa on.

Vierailija
312/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

USA:ssa asuu miljoonia ihmisiä kaduilla. Länsimaista se ei todellakaan ole paras valtio, siellä on varsin korkea kuolleisuus synnytyksissäkin verrattuna muihin länsimaihin. Terveydenhuolto yksi kalleimmista ja silti tehottomimmista.

Parhain terveydenhuolto on kansainvälisissä vertailuissa ollut mm. Kanadassa, Saksassa, Ruotsissa, Britanniassa ym. maissa joissa on universal healtcare systeemi.

Eli näitä tilastoja vääristää vapaan maan nar ko maanit kaduilla. Miksi pitää ottaa mukaan tilastoon ihmiset, jotka eivät edes halua olla yhteiskunnassa mukana? Ideologista tilastointia. 

Vierailija
313/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haha sehän oli yleinen vitsi, että kun miettivät jenkeissä terveydenhoidon rajoittamista niin kommentti oli missä kanadalaiset sitten hoitavat itsensä? Samat hoitojono-ongelmat sielläkin

Vierailija
314/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dokumentit löytyvät yle areenasta. Jos kalliin sairaalan potilaalta loppuu raha kärrätään uhri hyväntekeväisyysjärjestön sairaalan eteen joka on 3 kertaisesti ylikuormitettu ja vappaaehtoiset lääkärit. Tätä halusin kun äänestin jess

Vierailija
315/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nyt kun yksityinen ei hoida hoito siirtyy julkiselle puolelle? Tai kun yksityinen kokee, ettei saa tarpeeksi voittoa niin potilas/asiakas siirretään julkiselle?

oletko kuullut sellaisesta kuin vakuutus?

Vierailija
316/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et pysty muodostamaan omia lauseita, niin saat ihan yksinäsi linkkailla sinne tänne. 

Se on kirja joka opettaa sulle miten ihmisten kans jutellaan ilman että tarvii valehdella ja temppuilla, se linkattiin sulle että sinä voisit olla parempi, rakkaudesta, vaikka se tulikin pään aukomisen kera.

Millä tavalla minä olen huonompi? En tiennytkään, että olen tehnyt jotain väärin. Voitko osoittaa, vaikka yhden virheeni? 

Vierailija
317/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli näitä tilastoja vääristää vapaan maan nar ko maanit kaduilla. Miksi pitää ottaa mukaan tilastoon ihmiset, jotka eivät edes halua olla yhteiskunnassa mukana? Ideologista tilastointia." 

Väitteesi ei pidä paikkaansa. USA:ssa ihan keskiluokkaisilla on vaikeuksia maksaa kalliit terveysvakuutuksensa.

Vierailija
318/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA:ssa asuu myös perheitä ja vanhuksia kaduilla.

Vierailija
319/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit vakuuttavampi pilkassasi, jos sun käsi ei ois täällä mun taskussa. Hoida finnitulehduksesi, vaikka tuolla ylemmällä nokkeluudellasi, mihin minun rahojani tarvitset? 

Vai annanko sulle vielä tikkarin lapseni suusta? En halua, että alat sitäkin käpälöimään kammottavilla lähmäisillä kommarikäsilläsi.

Vierailija
320/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotatko Kanadaa maailman parhaaksi valtioksi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan