Miten oppia olemaan "hiljaa"?
Olen aina ollut sosiaalinen ihminen. Tykkään tavata uusia ihmisiä, jutella niitä näitä ja vaihtaa mielipiteitä. En koe olevani mikään tyhjän höpöttäjä, mun kanssa voi jutella vaikka mistä...paitsi jalkapallosta. Seuraan maailmanmenoa paljon joten tosi järkevätkin keskustelut onnistuu, samoin kuin kaikki ihana hömppä.
Olen tosi yksinäinen, ihmisiä ei elämässäni oikein ole ja siksi päädynkin välillä tilanteisiin, joissa olisin voinut puhua vähemmänkin. On alkanu tuntua aika pahalta kun välillä esim. kuppilassa kuulee selän takaa että "Jeesus mikä puhekone" tai että "Onko tuo ikinä hiljaa?". Nää nyt on näitä tuppisuiden kommentteja mutta mieleen ne silti jää.
Miten oppisin istumaan hiljaa tai ainakin vähentämään puhumistani?
Kommentit (23)
Sosiaalinen on sitä, että hakeutuu/kaipaa ihmisten seuraan ja viihtyy hyvin heidän kanssaan. Se ei auta, jos sosiaaliset taidot ovat huonot. Sitä ei oikein kestä kukaan. Ei siis pidä sekoittaa sosiaalisuutta ja sosiaalisia taitoja keskenään.
Olen oppinut nyt olemaan hiljaa kun huomasin että tulee vaan vaikeuksia jos on äänekäs tai sosiaalinen. Puhun vain pakolliset töissä ja muuten elän omaa hiljaista elämääni. Näin pysyy kaukana draamoista.
Yksi asia, mikä pisti silmään, käytit sanaa väitteleminen. Voiko sen rasittavampaa olla, kuin ihminen, joka tulee tilanteeseen kuin tilanteeseen väittelemään ja keskittyy pelkkään, karkeasti ilmaistuna, suunsoittoon. Kun tosiasioilla tai kokemuksella tai tiedolla ei ole niinkään väliä, tärkeää on vain, että voittaa, millä argumenteilla tahansa.
Ne tilanteet ja tilaisuudet, jotka on järjestetty väittelyä varten, ovat aivan erikseen ja kaikki tietävät, että kysymyksessä on väittely. Kaikkialla muualla tyhjänpäiväinen kiihkoilu ja väittely herättäät lähinnä kummastusta.