Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤¤¤TOUKOTAAPERTAJIEN LA-SU¤¤¤¤¤¤

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin aamupäivästä koko perheen voimin ulkona, käveltiin yhdessä puistoon ja minä jatkoin siitä reippaana haukun kanssa pikku lenkin. Liitoskipuja on ilmennyt ja varsinkin kävellessä sattuu niin perhanasti. Ja kun narun päässä on intoa täynnä oleva 45kg uros haukku, niin meno on välillä hurjaa, joutuu toista toppuuttelemaan, kun ei itse pysy enään perässä :/

3xäippä; Pikaista paranemista sinne! Toivotaan, ettei nilkka ole kuin venähtänyt.

Ristiäisistäkin ollut puhetta; Mä ehdotin just aamulla ukolle, että pidettäisiin ristiäiset maalla, äitini kotitilalla. Jos vaikka sattuis olemaan hyvä ilma, siellä tilaa kyllä sisälläkin 30 hengen juhlat järkätä... Olis vaan niin helppoa, astiat saadaan Martoilta ja kaks keittiöö käytettävissä :)

Onnittelut Miitulle 3v. kihlajaisten johdosta!! :) Ihanan yllätyksen sait :)

Meillä olis 4v. kihlajaiset 20.4, mutta voipi olla, ettei silloin mitään kummosta enään tehdä ( voihan olla, että saadaan maailman ihanin lahja, vauva :) )

emunainen; Minä asustan Tampereella ja olen kotona pojan kanssa. Kaupungilla ei vaan ole enään mukava pyöriä sen ikäisen kanssa, kun haluaisi niin kovasti itse touhuta ja kävellä. Ollaan suosiolla jääty kotosalle/ lähipuistoihin :/ Kyllä se oli niin helppoa vauvan kanssa liikkua, käärö koppaan ja kärryihin ja eikun menoksi... ( haikeana niitä aikoja muistelen )

Mutta jos keskiviikkona olet maisemissa, niin illalla klo. 18.00 olis mamma-tapaaminen pizeria Napolissa... Sinne on ainakin tulossa; Daim, äite82, JonskuL, Pikahvi ( toi nikki on niin vaikea, etten tiedä tuliko se oikein ;) ) ja minä.

Tervetuloa!!!

Makeasta ollut puhetta; Juu, täällä nousee kanssa käsi pystyyn! Tää on ihan kamalaa. Tuntuu ettei mikään määrä makeaa riitä :(

Ja kiloja oli tullut yht. 5 alkupainoon ( tammikuun alussa ) Esikoisesta paino nousi yli 20 kg!!! Sen siitä saa kun oon sellanen herkkuperse... Vauva oli kuitenkin vain 3220g ja syntyi 39+3, joten onneksi sokerin vetäminen ei vaikuttanut hänen kokoonsa.

Äitiyspakkauksesta; uutta tuskin toukokuiset saa, muistaakseni vuonna 2005, pakkaus vaihtui vasta elokuussa...

Toki se riippuu syntyvien lapsien määrästä, synnärillä tosin sanoivat vuonna 2005, että yksi kiireisimpiä vuosia on ollut.

Sinäkin päivänä kun meidän nyytti syntyi, oli synnytyksiä ollut jo 13 kpl!!!

Joku manasi puolituttuja jotka lääppivät mahaa. Vielä ei ole ole mun mahaa kukaan hiplannut, kuin oma mies ja tuleva isomummu ( heille se sallittakoon ) Mutta esikoisen odotusaikana kävin työpaikalla joskun 35+ viikolla ja siellä oli juuri aloittanut uusi ekstra ( en ollut nähnyt kuin kerran ) hän suorastaan syöksyi luokse ja lämmäsi käden mahani päälle, totesi, että no potkaises nyt!!!! Mä seisoin monttu auki ja vetäydyin kauemmas...

Samainen eukko kehtasi kysellä synnytyksen jälkeen REPESINKÖ?

Eihän tuollaista mennä kysymään tuntemattomalta!

Mutta olen kuullut näitäkin, että joku ihan ventovieras, esim. kaupan jonossa rupeaa silitteleen raskaanaolevan äidin mahaa! Jos mulle osuu ko. tapaus kohdalle, sanon kyllä, että enhän minäkään silittele teidän läskejä!!! Ihan kuin raskaanaolevan maha olis jotain yleistä riistaa!!!

No, nyt alkoi kuohuttamaan niin paljon, että lopetan jurputuksen ;)

Hyvät voinnit kaikille!!

OP, Käpy 24+5 ja " Iivari" 1v4kk

Vierailija
22/27 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja apua, enään 15 viikkoa laskettuun aikaan!!!

3,5 kuukautta tuntuu pitkältä ajalta, mutta tuo 15 viikkoa saa paniikin jo aikaiseksi ;)

Että tämmöistä jorinaa...

OP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa oli kun oli satanut vähän luntakin niin pääsi lasten kanssa pulkkamäkeen..Tai no äiti vaan katteli ja muut laski, ei näiden supistusten kanssa pulkalla paljoo lasketa:( No mutta eipä niitä kyllä juurikaan ole ollut enää:)

Kauhee oli lukeminen, olette oikein innostuneet kirjoittaman viikonloopujen aikana:)

SUHTEESTA: Eli me ollaan oltu kans tosi hätäsiä. Kuukaus oltiin oltu yhdessä kun suoraan sanottuna ehkäisy petti ja otin jälkiehkäisyn,joka sekään ei toiminut ja tuloksena oli kaksi pientä ihmettä 9 kk kuluttua:) Eli me oltiin oltu 2kk yhessä ku testi plussaa, 9kk yhdessä kun mentiin kihloihin ja 10 kk kun meillä oli jo kaksi lasta:) Onneks meni kaikki hyvin ja mieskin on aivan mahtava, parempaa en olis voinu oikeesti saada. Hoitaa lapsia,taloutta ja mua ihan niinkuin minäkin ja on vaan niin hyvä ihminen. Olis vaan voinu käydä toistekkin, jos olis joku muu siihen sattunut tilalle...No siis 05/06 mentiin sit naimisiin eli oltiin oltu sillo joku himpun vajaa 3v...Ja onneksi onni jatkuu vieläkin. Eihän sitä koskaan tiedä mitä tässä elämässä tapahtuu, ja jos meille tulee koskaan ero niin tiedän ainakin että lapsillani on paras mahdollinen isä joka ei varmasti hylkää lapsiaan,päinvastoin.

VAUVAN PUKEMINEN:En ollukkaan tuota vielä miettinyt,mutta kaksoset oli kans toukolapsia,tosin ihan lopun,tämähän on tod.näk alun...Niin Normaalit sisävaatteet,Pipot ja äitiyspakkauksen silloiset kevyttopparit oli päällä ja ei ollut yhtään liikaa, sillo oli ainakin tosi kylmä.

MAHAN KOSKETTELU: Mun mahaa vaan päivitellään lähinnä,harvat siihenon uskaltanut koskea ja ihan hyvä niin,en tykkää minäkään siitä.

RISTIÄISET: Ei olla oikeestaan niistä puhuttu,mut mun mielessä onkyllä käyny. Meillä myös isot suvut ja varmaan menee taas just sinne 40 ihmisen puolelle joten probleema tulee järjestely paikan kanssa...

Muuta tänne ei sitten kuulukkaan, mahassa aika hiljasta ollu koko viikonlopun, välillä käy tökkimässä ja sitten taas hiljenee. Perjantai lauantai yönä pelattiin klo 3 asti korttia ja sillon oli masussa kyllä elämää, eli yökukkuja tulossa tänne todennäköisesti:)

Ainiin, muksut on kuumeessa, en tiiä mistä ne sen on kehittänyt, huomenna sitten saavat ollakotona ja äiti hoitaa supisti tai ei:)

martina 24+6 ja 2x2v8kk

Vierailija
24/27 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu lopuillaan. Onneks on iltavuoro vapaana. Aamuvuoroon mentäessä satama taas tulvi niin, että bussilla tulleet työntekijät jouduttiin kantaan reppuselässä töihin. Onneks matkustajien tullessa oli saatu kulkusillat valmiiks. No, työpaikan tädit tykkäs, kun palomiehet oli nostellu. Onneks ite pääsin autolla toista kautta, mun nostaminen ois ollu näkemisen arvoista. Ei tän mahan kanssa paljoa reppuselässä kuljeta:)

Kotiuduttiin just asuntoesittelyistä. Lähdettiin kaveripariskunnan seuraksi naapurikuntaan katsoon rivitalokolmioita. Yks olikin tosi helmi. Tuli ittellekin sellanen olo, että vois muuttaa. Kotimatkalla käytiin hesellä ja valitsin terveellisemmän vaihtoehdon eli salaatin, mutta sit lopulta sorruin pehmikseen. Nyt on tosi etova olo:(

Ristiäisistä. Mulla on tosi iso suku, miehellä ei, mutta meillä on suvussa ollu tapana, että ristiäiset on pienet eli omat vanhemmat ja sisarukset tulee ja sit kummit. Meillä jää siis 10 henkeen ja varmaan pidetään ihan kotosalla.

Nyt kyllä tökkii toi pehmis niin paljon, että pakko mennä yökkään:(

AE 23+1

Vierailija
25/27 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus etenee kovaa vauhtia. Vähän liiankin kovaa. Pian on toukokuu ja tää vauvamasu aika on ohi. Ajattelen näin, koska tää on meidän neljäs vauva ja todennäköisesti viimeinen. Kaikkine vaivoineen ja huolineen tää on kuitenkin ainutlaatuista aikaa. Vauva kasvaa ja liikkuu kohdussa, yhteys vauvaan on ihmeellinen.

Makeanhimosta on ollut juttua. Täällä on ihan sama juttu. Haen kaikki kaapit läpi karkkia ja hyvää. Ihan tajutonta. En muista aiemmista raskauksista tällaista. Oiskohan tällä pimeydellä ja lumettomuudella jotain tekemistä asian kanssa?

Heidi kertoi nähneensä äitiyspakkauksen vm 2007 Tampereen Kelassa. Minkälainen se oli? Millainen toppapuku? Oliko kovin erilainen tähän 2006 pakkaukseen nähden? Mietin vaan, josko koittais venyttää hakemusta maaliskuun puoliväliin. Tää nykyinen pakkaus on ihana, mutta niin sininen. Meillä kun ei ole tietoa kumpi on tulossa ja aiempien pakkausten puvut on sattuneet olemaan sinipainotteisia.

Mulle on ilmaantunut inhottavia suonikohjuja. Yks jopa nivustaipeeseen. Näitä on ollut ennenkin ja kaikki on jääneet. Jos tää jää, on edessä joskus leikkaus. Nivustaivetta pakottaa jo nyt ja vatsa tästä vielä reippaasti kasvaa. Tietääkö joku saako apteekin suonikohjuvoiteita käyttää raskausaikana? Niin ja auttaako ne?

Ihania odotuksia kaikille ja toivottavasti saadaan kunnon talvi vielä koko Suomeen!!!

trio ja masu rv 24

Vierailija
26/27 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on taas tapahtunut vaikka mitä.....

3xäipälle, toivottavasti sun nilkkas ei murtunut, pikaista paranemista!

Äitiyspakkauksesta on ollut puhetta: Niin ei sitä uudempaa varmaan kerkiä saamaan. Me otetaan se rahassa, kun on noilta kolmelta muksulta jäänyt sen verran vaatetta ym, että ostetaan sit sillä rahalla mitä puuttunee.Mut noi pakkaukset ovat kyllä aivan ihania. Tuo rahaan kallistuminen ei ollut mikään helppo päätös, etenkin kun sen on aina tottunut jokaisesta saamaan, niin se ikään kun kuuluu asiaan:) Hakemuslomakkeet ovat olleet jo kolmisen viikkoa, mut pääsen hakemaan vasta sit, kun varmistuu noi tulojutut ym....kun saatan poiketa vielä töissäkin.

Ristiäisistäkin oli ollut jo puhetta: Sen verran mekin ollaan suunniteltu, että sään salliessa voisi pitää ne ulkona. Kummit ovat vielä vasta mietintä vaiheessa, tuntuu ihan mahdottomalta löytää sopivia....noh ehtiihän sitä vielä.

Vaatteista yms. on ollut keskustelua myös: Ihan muutamia neutraaleja bodyja ja puolipotkareita olen alesta löytänyt ja vielä meinasin potkuhousut hommata. Sillain, että on muutamat uudetkin vaatteet sit tulokkaalla. Isukki osti semmoisen luonnonvalkoisen fleecehaalarin, tosi söpöä:)

( . ) Mukavasti kasvanut, että vähän kun ruokaa syö niin ähkyhän siitä tulee :) Ihan muutamassa päivässä on noussut alimpiin kylkikaariin, että eilen havahduin kunnon monotukseen kohti kylkiluita auts! Yllätyin ihan, että sielläkö asti se jo on....näissä muissa kun on tuo masun kasvu on ollut hitaampaa :D Ihanaa, kun tuntee jo ihan selvästi miten päin ja mitä se siellä touhuilee.

Nuorimmainen raportoi masun läpi joka ilta päivän tapahtumat, liikuttavaa ;) Tänään sillä onkin paljon kertomista, kun ollaan vietetty 3v synttäreitä koko päivän. Vieraita on käynyt aamupäivästä asti, että tohinaa on riittänyt. Kakkua, mokkapaloja, pizzaa, karjalanpiirakoita ym. herkkuja tarjoiltiin ja nyt tuntuu, että ihan korvista jo pursuaa:D

Niin ja tästä raskausdementiasta taas...Mitenköhän se nyt vasta neljännessä raskaudessa tulee näin voimakkaasti esille. Tänäänkin unohdin yhdelle vieraalle laittaa kakkulautasen. Sit puhun välillä ihan puita heiniä...tai siis sanon vahingossa ihan muuta mitä piti sanoakaan...mies sit korjaa ja kysyy, et ai mitä sie nyt puhutkaan. Toisinaan pyörin ja kävelen ympäriinsä, kun unohdan, että mitäköhän mun piti tehä ja mihin mennä. Yks päivä kävelin kolme kertaa laittamaan pesukonetta päälle, vaikka olin sen jo laittanut. Eilen taas ootin, että jokohan se on sammunut...niin enpä ollut sitä edes laittanut päälle:D Ei nyt niin vakavia, mut tosi noloa välillä.....

Supistuksia on edelleen ollut ja toisinaan aika tuntuviakin. Silti lääkäri vaan totesi, että kuuluu asiaan ja voin mennä huoletta töihin. Paineentunne tuntuu enemmän iltasella, en koe näitä nyt mitenkään niin häiritseviksi, mut kun noista ei aina tiedä mitä ne saa aikaiseksi. Kaks kolmesta on syntynyt kolme viikkoa ennen la:ta ja olleet sen pari senttiä auki jo rv30 mennessä. Kolmonen meni viikon yli, mut olin jo pakkolevossa rv 29 alkaen. Mulla on aiemmissa todettu se streptokokkibakteeri, joka yleensä aiheuttaa näitä supisteluja. Rakenneultrassa äippäpolilta kehotettiin, että jos alkaa supistella kovastikin ennen aikojaan, niin sit pitää ottaa tuo streptokokki näyte taas ja hoitaa tarpeen mukaan. Noh ehdotin sitä neuvolalääkärille, niin ei suostunut ottamaan, sanoi vaan, että se on tässä vaiheessa turhaa....Ketähän täs sit uskoo :/

Taashan tätä juttua tulikin, pitäisi vissiin useammin keritä jotain kirjoittamaankin, ettei romaaniksi menis ;)

Lalla ja pallero rv25+3

Vierailija
27/27 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt muista ihan tarkkaan mutta kevyttoppapuku oli vihreä ja toppa asun väriä en muista mutta muuta vaatteet olivat paljon vaaleampia ,ainakin äitini sanoi että ei ole 2006 pakkaus koska oli täysin erilainen kun nyt kelan sivuilla oleva 2006 pakkaus.Me aiotaan ainakin ottaa pakkaus,katotaan sitten kumpi tulee 2006 vai 2007.

Ristiäisiä meillä ei pidetä koska mieheni ei kuulu kirkkoon ja tyttärenikin seuraa häntä " uskonnossa" ja niin tekee myös tulevakin ,itte kuulun ev.lut seurakuntaan mutta en oikein ole innostunut sukujuhlista,mun suvussa kun on tapana kutsua kaikki sukulaiset ja tutut ja jos tuleva on yhtään siskonsa kaltainen niin tuskin on voimia juhlien järjestämiseen(neiti oli valvottaja).

Eipä tänään mitään uutta neiti kävi tarhakaverinsa synttäreillä ja kivaa oli kuulemma.Ja onneksi itsekkin selvisin pelkällä säikähdyksellä mahalle kaatumisesta kun osui onneksi enemmän kyljelle.

Pitääkin mennä laittaan neitiä ojennukseen.

heidi rv 21+3