¤¤¤¤¤¤TOUKOTAAPERTAJIEN LA-SU¤¤¤¤¤¤
Kommentit (27)
ONNELLINENMAMMA mulla oli myös noi maksa-arvot ongelmana ekassa raskaudessa. Silloin olinkin Kätilöopistolla sisällä tarkkailussa viimeiset kaksi viikkoa. Vauvalla kuitenkin kaikki oli hyvin, eikä synnytystäkään käynnistetty, vaan annettiin mennä 8 päivää yli lasketun ajan. Seuraavissa raskauksissa olenkin sitten saanut hypätä noissa verikokeissa, muttei onneksi ole uusinut, toivottavasti ei sinullakaan!
Kohta lähdemme lasten sekkupojan 2v. synttäreille, ensin käymme kuitenkin ostamassa lahjan. Saa nähdä mitä keksitään, autoistä tykkää kauheasti, mutta jotenkin ei viitsisi ostaa lisää " romuja" juuri näin joulun jälkeen, vaan jotain järkevämpää, hmm...
Masuasukki oli tosi vilkas koko eilisen päivän, lepääköhän nyt sitten tämän päivän kokonaan. On se vaan niin ihanaa, kun oikein silmillä näkee miten mahassa myllertää (paitsi tietty välillä kun oikein pahasti monottelee suoraan äipän sisäelimiin).
Pitää mennä kattelemaan vähän aamiaista.
Kolmeplusyks ja 25+3
Väsyttää..
Käytiin äsken vetääs tän vuoden ekat laskiaispullat. Maistuivat niin ihanilta:) Ja eilen tuli syötyä pizzaa...musta tuntuu, että homma on alkanut karkaan käsistä. Onneks saan tänään vihdoinkin sen kuntopyörän kotiin.
Hieno pakkaspäivä, asteita -7, mutta mua taitaa peti kutsua, että jaksaa sit viel mennä iltavuoroon.
Otin eilen varoiksi yhden hiivatabletin, kun alkoi tuntua siltä, että kärsin hiivatulehduksesta. Loppui ainakin kutina.
Työkaverit jaksaa huolehtia mun jaksamisesta ja pomokin (mies) sanoi antavansa neuvoja jos tarvitsen, kun hän on " tähän maailmaan 2 poikaa saattanut" , joo siis vuonna 70 jotain.
Kosketteleeko ihmiset muuten paljon teidän mahoja? Tuntuu, että unohtuu toi suomalainen " häveiliäisyys" toisilta ja ollaan heti taputtelees ym. Välillä ärsyttää välillä huvittaa.
No, nautitaan viikonlopusta!
zzzz
Tervehdys pitkästä aikaa!
Täällä onkin taas ollut paljon asiaa viime päivinä.
Häistä olitte jutelleet. Meillä tulee elokuussa kuluneeksi 5 vuotta häistä ja aika on kyllä mennyt todella nopeasti. Ihan kuin se olis ollu viime kesänä tai jotain. Meillä oli aika isot juhlat n. 130 vierasta ja järjestelyihin meni aikaa noin 1,5 vuotta. Ihan älytön homma, mutta oli kyllä aivan mielettömän ihana päiväkin! Tsemppiä kaikille hääjärjestelijöille! Kyllä sitä puuhaa varmasti riittää pienemmissäkin juhlissa.
Mä olen jo ajatellut ristiäisjärjestelyjä. Onko kukaan muu päässyt niin pitkälle? Voi olla vähän aikaista, mutta muistan että viimeksikin niistä tuli ihan hirveä stressi. Meillä sen verran iso suku, että vieraita tulee väkisinkin noin 40 vaikka kuinka " pienet" juhlat aikoisi järjestää. Paikkaa täytyisi varmaan kanssa harkita, kun voi olla että kotona tulisi vähän ahdasta. Tosin jos heinäkuussa sattuu olemaan hyvät ilmat, niin ulkonakin voisi tietysti olla. Missä te muut olette ajatelleet järjestää juhlat?
Äitiyspakkauksestakin oli ollut puhetta. Mä toisaalta haluaisin ottaa pakkauksen, kun se vähän niinkuin kuuluu asiaan, mutta järjellä ajateltuna siinä ei ole mitään järkeä kun kaapit pursuu jo nyt tavaraa. Rahan siis varmaankin otan.
Lisästressiä on viimeaikoina aiheuttanut myös tuleva keittiöremontti. Vaihtoehtoja on niin miljoona että ei osata päätää mitä haluttais. Onko täällä muita jotka olisivat viime aikoina valinneet keittiöitä? Mistä tilasitte?
Masukki on ruvennut viime aikoina liikuskelemaan huomattavasti enemmän ja se on ihanaa. Muuten omaan oloon ei mitään ihmeellistä.
Nyt ruoan laittoon. Mukavaa viikonloppua kaikille.
a1b1c1 21+3
Tuli sitten eilen tutkittua jäätä ihan lähietäisyydeltä... Nyt on jalka puolesta pohkeesta alaspäin paketissa ja odottelen maanantaita, että saadaan nilkka kuvattua onko murtunut vai ei :( Keppien kanssa pitää toikkaroida, isäntä on viikonlopun töissä ja minä juoksutan poikia kyllästymiseen asti. Muuten menee kohtalaisesti, mutta meillä on 1½-kerroksinen talo, jossa makkarit on yläkerrassa, joten meikä kulki yöllä vessaan portaita etuperin istuen alas ja takaperin ylös. Mahtoi olla hyvä näky :) Pojat hoitaa tytön nostelun siihen asti, että mies kotiutuu, ja tuo mulle joka välissä syötävää tai juotavaa. Minä vaan istun sohvalla jalka pöydällä uuden kutimen kanssa ja tutkin tv:n tarjontaa... Paitsi nyt, kun piti tähän päästä. Onneksi on tuolissa pyörät, niin sai siirtyä suoraan sohvalta ilman keppejä tähän. Meneehän se vkonloppu näinkin. :)
(.) kaikki hyvin, pikkuinen oikein protestoi eilistä selinmakuu-asentoa tk:ssa, kun pisti pystyyn kunnon jumpan. Piti välillä nousta istumaan, ettei tullut selkä kipeäksi. Ei siis ainakaan toistaiseksi ollut vahinkoa asukille mun ' piruetista' .
A1B1C1 kyseli keittiöstä... Meille tilattiin uudet keittiökalusteet vuosi sitten marraskuussa. Puustellilta kysyivät saako tulla esittelemään, ja tietysti lupasin. :) Kyllähän esitellä saa, tilaaminen on eri asia... Meille sattui kk-palkkainen esittelijä, joka osasi tehdä (mun mielestä) toimivan ratkaisun. Hinnasta isäntä tinki aika paljon pois, esittelijällä ei ollut edes valtuuksia myydä sillä hinnalla, vaan piti kysyä aluepäälliköltä. Lopulta pääsimme sopimukseen hinnasta, kun suostuimme toimittamaan ' ennen ja jälkeen' -kuvat valmistumisen jälkeen. :) Väriksi valittiin vaalea vanilja ja ovimalli oli vähän poikkeuksellinen; ylös tuli kaarellinen kuvio, mutta alhaalla on suora... Nyt ne kalusteet vaan odottaa asennusta ulkorakennuksen lämminvarastossa uusien koneiden kanssa, kun meidän remontti ei viime kesänä oikein edistynyt. Tiedä sitten edistyykö tänäkään kesänä, kun on tulossa muuta ohjelmaa... :D
Mun mahaani ei ole kukaan vielä koskenut, johtuu ilmeisesti siitä, ettei porukat oikein vielä ole tajunneet asian laatua. :) Edellisillä kerroilla on kyllä riittänyt väkeä siihenkin hommaan, ja mulla nousee karvat pystyyn heti! Tuntuu kuin se maha olisi kaikkien yhteistä omaisuutta :O Toiset ovat sentään olleet fiksuja ja kysyneet luvan, mutta toiset saa mun sapen kiehumaan oikein tosissaan!
kun tuli hätäiltyä...
Pojat lähti tytön kanssa ulos, mutta tuolla se nyt huutaa oven takana eikä pääse sisälle, kun pojat laskettelee eikä huomaa seurata :( Pitää mennä huutamaan pojat apuun, kun en osaa vielä kunnolla kepeillä olla ja kulkea.
Äippä rv 23+6
en oo tällä viikolla pahemmin kirjoitellut kun ei oo oikeestaan mitään kummempaa tapahtunut olotilassa.. lukenut oon kyllä teidän juttuja. Mutustan tässä salmiakkia kun mies toi mulle kaupasta (iski hirvee himo nääs..).
Jotakuta kosiskeltiin, onnea siitä:) me ollaan oltu kihloissa viime äitienpäivästä, ja häitä varmaan saa vielä odotella.. tehdään nää lapset ensin:)
äitiyspakkauksesta joku kyseli, me ei meinata ottaa, on vielä esikoisen -04 vuoden pakkauksesta kaikki jäljellä niin ei tehdä kaksilla tavaroilla mitään. Onneks saan sen kestovaipan siitä mun siskolta kun sekin saa vauvan keväällä ja meinaa ottaa sen pakkauksen mut ei käytä niitä kestoja.. samoja vaatteita meinaan käyttää vauvalla vaikka onkin pojan vaatteita (tulossa siis melko varmasti tyttö) , oon kyllä ostanu käytettynä kassillisen punasia ja pinkkejä pikkuvaatteita. täytyyhän niitäkin sentään olla..
eipä tässä kummempia, tänään oltiin ulkona pojan kanssa ja nyt se vetää päikkäreitä tuolla. Pääsee äitikin suihkuun kunhan on ensin käyny nää vakkarinettisivut läpi!
Hyvää viikonloppua!
T:minnis80 rv 21+3
on täällä toinenkin ristiäisten suunnittelija... Meillä osuu poikien synttärit samoihin aikoihin, joten mietin pitäisinkö samana viikonloppuna. Riippuu tietenkin jos vauva syntyy yhtään etuajassa, niin sitten ei onnistu.. Mutta eiköhän tämä edellisiin tule ja yli menee reippaasti..
Nyt laittautumaan ja Bondia kattomaan :-)
P. + Toukka 25+1 ja isoveljet 2,5v ja 4,5v
Oon ollu vähän pimennossa,kun tuli viime viikolla oltua Tampereella,kun toi ukko joutu sinne töihin ja asu yksin hotellissa ja kun mä oon tosta selästä saikulla,niin lähdin sinne seuraksi....kone ois kyllä ehdottomasti pitäny ottaa mukaan,kun meinas olla tekemisen puutetta:-)Olikos täällä ketään toukomasuja Tampereelta???????Oisin ehkä ens viikolla taas tulossa/menossa sinne ja olis kiva,jos ois päiviksi jotain seuraa ja kun en oikeen osaa liikkuakkaan siellä vielä,niin ois joku,joka osais:-)?????Täällä on varmasti taas tapahtunu vaikka mitä,en oo vielä kerenny tutustumaan pinoihin,mutta kai mä ne tässä koluan tän illan aikana...Neuvolassa tuli käytyä maanantaina ja siellä kaikki ok,pissa puhdas,verenpaineet ok,hemppa oli taas vähän laskenu oli nyt 116,mutta kai tässä pärjäillään ja sydänäänet oli vahvat ja tasaset 150,muutamista asioista kyselin ja kaikki vaikutti siltä,että kuuluu asiaan,että hyvin kai mulla ja ludella sitten pyyhkii:-)Ainakin näin annettiin ymmärtää ja siihenhän uskotaan!!Kovasti se mylläilee päivittäin ja potkuttaa mammaa välillä kovastikkin,tuntuu niin suurelta ja ihanalta ihmeeltä ja niinhän se onkin!!Miten voi olla niin kiintynyt ja rakastunut siihen pieneen ihmisen alkuun,jota kantaa sisällään,tuntuu niin uskomattomalta!!!Onko kellään muulla samanlaisia tunteita?????On niin herkällä päällä taas vaihteeksi:-)Oikein mukavaa lauantai päivää kaikille toukoilijoille ja vauvamasuille!!!Tamperelaiset ilmoittautukaa minulle,jos teillä ois ens viikolla mahkuja törmäillä????Ois kiva juttu.....
-Emunainen ja lude 23 tasan-
Täällä muuttokiireiden keskellä. Onneksi ei ole vielä suurempi maha. On muuttaminen kyllä aina yhtä hauskaa hommaa.. plääh.
Äityiyspakkauksesta oli puhetta: me ei oteta esikoisen vm 2004 pakkauksestakin jäi osa vaatteista täysin pitämättä. Saatiin niin paljon vatteita muualtakin, jotka miellyttivät enemmän silmää tyttövauvaa puettaessa. Toki minusta ensimmäiselle kannattaa ottaa jo vuodevaatteiden ja makuupussin kannlta. 140 e ei ole paljon rahaa, jos
mietttii vauvantarvikkeita.
Häistä: emme ole miehen kanssa edes kihloissa. Naimisiin olisi kyllä kiva mennä, mutta taidan minäkin haluta juhlia " kunnolla" . Ja pitää ehkä säästää rahaa. Ehkä ensi vuonna?!! Isyyden tunnustamiset ja muut paperijutut ei kyllä ole kauhean mukavia.
Mullakin kauhea karkkihimo herännyt. Tekee mieli nimenomaa kaikkein epäterveellisimpiä ja lisäaineismpia irtokarkkeja. No, kai lauantaina saa herkutella!
Hyvää viikonloppua kaikille!
Lubina 24+4
Joo eikös lauantaina saakkin herkutelle?:D ja ehkä vähän muinakin päivinä....saa saa!!Mä tässä nimenomaan herkuttelen,ostin tänään litran kuningatar kermajäätelöä ja toista kertaa jo ahmin sitä:( totesin äsken kun otin et jaha puoli pakettia oon jo yksin kiskonu nyt kun taas syön!millähän ihmeellä tän makeanhimon sais pois?!!eipä siinä muuten mitään mut vähän säälin tota masukkia kuinka se saa sokeria....ja tietysti tulee hankittua itelle lisäkiloja,mutta tää on tätä taistelua mielitekojen kans:D yleensä annan periks ja syön jos vain jotain on.
Ja ukko meni vielä hakemaan irtokarkkeja....tuskin mä pystyn olemaan niin etten sen pussista muutamaa ota:)
Nyt sitte ku rupesin tosta hyvästä höpisemään niin unohdin mitä pitikään kirjotella....ei kai mitään erityistä. kummempia ei tänne kuulu joten Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!!!!!
toymama 22+0
En ole täällä päässyt käymään taas piiiitkään aikaan, joskus pikaisesti käynyt vaan lukemassa kuulumiset.
Kaikki onkin jo ostellut kaikkea ihanaa uusille tulokkaille! Harmittaa vaan kun me ei olla vielä osteltu mitään tälle pienelle myllertäjälle, mutta turhaan sitä nyt tähän asuntoon ostaisi, kun kuitenkin kuukauden päästä ne pitäisi kantaa jo uuteen asuntoon... Vaikka kyllä tekisi mieleni ostaa niitä ihania pieniä vauvan vaatteita ja muita tarvikkeita! Sukupuolta ei tiedetä, eikä halutakkaan tietää ennen syntymää. Pitää siis ostaa kaikkea mahdollisimman " neutraalia" , mutta kyllä varuilla pitää olla muutama prinsessainen puku, sekä jätkämäinen puku :)! Ihan höperöksihän sitä on tullut ensimäistä lasta odotellessa!
Kyllä muuten tuntee olevansa raskaana, tuntuu että masu on jo nyt tiellä, jatkuvat mielialojen vaihtelut saavat mieheni ja itsenikin ihan hämilleen ja kauhea selkäkipu on alkanut nyt lähiaikoina vaivaamaan! Mitenhän sitä sitten jaksaa taas helmikuussa jatkaa opintoja, kun koulussa ei ole samanlaista mahdollisuutta käydä pitkälleen kun siltä tuntuu... olisihan se vähän noloakin :)! No, pitää vaan ottaa rauhallisesti ja tehdä sen minkä kykenee. Toivottavasti vointini sallii käydä sitä koulua mahdollisimman pitkälle kevääseen ettei jäisi hirmu paljon kursseja suorittamatta. Ja helpompi sitten myöhemmin käydä se koulu loppuun kun on vain vähän jäljellä ja kun on lapsikin.
Nyt pakko käydä vähän lepäilee sohvalle, selkään alkoi taas vihlomaan niin paljon ja samalla alkoi myös mahaan jomottamaan... :(
Yritän taas tulla tänne kuikkimaan mahdollisimman pian :)!
Hyviä vointeja kaikille!!!
T: Mirmuska ja Vilperi 22+6
Päädyttiin sitten ostamaan lahjaksi duplopakkaus. Hyvä, ettei ostettu autoa, kun ei mitään muuta saanutkaan kuin niitä ja niistäkin joku ehti jo hajota.
A1B1C1 meillä on myös keittiön hankkiminen edessä, kunhan nyt saamme ensin rakennusprojektin käyntiin. Netistä olen etsinyt tietoa ja hurjan vaikealta tuntuu. Puustellista olemme kuulleet paljon huonoa, taitaa olla paljolti kiinni myyjästä. Tällä hetkellä olemme kallistumassa Domus-keittiön suuntaan, siellä joku saarni-vanilja ovi (jos nyt muistin oikein). Sitä vaan mietin, että kun meillä on tuo valkoinen astianpesukone, niin onko vanilja sen kanssa ihan oudon näköinen?
Ristiäiset ovat myös käyneet mielessä. Viimeksi pidimme seurakunnan tiloissa ja varmaan nytkin. Kutsumme kuitenkin n. 20-30 ihmistä, eivätkä mahdu meille, eikä ole astioita yms. Kesällä tietty ulkona ois ihana pitää, mutta mitäs sitten jos sataa ja sitten pitäisi myös erikseen lainata astiat jostain. Ristiäisiä tässä vaan mietitään, mutta kummeista ei ole tietoakaan:)
3XÄIPPÄ hyvä ettei pahemmin käynyt ja vauvalla on kaikki hyvin!
Kolmeplusyks ja 25+3
Täällä taas pitkästä aikaa :)
Kiirettä on pitänyt pojalla on huomenna 5v synttärit ja oon siivonnu ja leiponu jne.
Makean himosta sen verran, että oon nyt yrittänyt hillitä ja oon ollu viikon syömättä karkkia :) tänään oli sitten pakko vähän otta :) alko olee niin stressi päivä ja sit lapsilla oli kans karkkipäivä niin en enää malttanu.
Minkä verran ihmisillä on muuten tullu painoa lisää raskaus aikana tähän mennessä? Mulle on tullu vasta 1kg pysyny nyt samassa 3kk, vatsa on silti aika iso jo ja ennen raskautta tuli edellisen kesän aikana 5kg lisää joten ei haittaa yhtään että nyt ei painoa ole tullut. Toki olen yrittänyt syödä hyvin ja riittävästi, mutta silti välttää makeaa ainakaan enempää kuin kerran päivässä :)
Neuvolassa kävin pari päivää sitten ja siellä oli kaikki hyvin:) sokerirasitukseen laitto mut kun viime raskaudessa oli raskaus diabeettes, kylläkin raja-arvoilla jotka laski loppu raskaudesta, mutta kumminkin. Senkin takia olen yrittänyt karkkia välttää. sain ajan ens torstaille eli kohta pääsee käymään taas siinä kamaluudessa. Se on ihan hirveetä juoda sitä sokeri litkua, mut sit se on ohi.
Eipä tässä muuta en taas oikeen muista kommentoida mihinkään kun oon niin väsyny etten muista mistä on kirjoitettu :)
murmeliitta rv. 24+0 tai jotain sinne päin :)
Käytiin tänään ikeassa ja sieltä ostettiin pikkuiselle petivaatteita ja sen sellaista. Ne olivat ensimmäiset hankinnat vaikka kyllähän sitä kerkeää, onhan tässä viel aikaa ennenkuin hän syntyy(toivottavasti), mut silti kauhee hinku ostella kaikkia nuttuja sun muita:)
Me otetaan äitiyspakkaus kun tämä on vasta ihka ensimmäisemme ja tuota tavaraa ei vielä ole juurikaan mitään. Milloin vuoden 2007 pakkausta aletaan jakamaan vai joko sen jo saa? Olen ymmärtänyt että sitä ei ihan alkuvuodesta saisi....(?)
Täälläkin on kamala makeanhimo ja sitä ei helpota yhtään se kun neuvolan täti määräsi minut herkuttelukieltoon kokonaan painon nousun vuoksi! Tuntuu et nyt tekee mieli kahta kovemmin kaikkea makeaa, kun sitä ei saa syödä:(
Mirmuska: kohtalotoverina otan osaa, kun joudut myös kärsimään ikävistä selkävaivoista. Mulla jomottaa päivästä toiseen, mahaa myös välillä ja se on kamalaa seisomatyössä. Tukivyötä olen yrittänyt käytellä,mutta tuntuu mielestäni epämiellyttävältä...:( Pitää yrittää kestää,muutama kuukausi enää. Ja palkintohan on maailman parhain:)
Täytyy lähteeä nukkumaan, tänään on ollu rankka päivä kun on pitänyt kävellä niin mahdottoman paljon.
Heidi&pikkuinen 24+3
ai niin vielä tähän painon nousu gallupiin: mulle on tullu 8-9 kiloa, siksi juuri tämä herkuttelukieltokin. Tuntuu et painoa on tosi vaikea pitää kurissa vaik söisikin terveellisesti ja kohtuudella.
Miten páljon te syötte päivisin? Yhden lämpimän aterian aamu- ja iltapalojen lisäksi?
Pääsin minäkin jälleen koneelle kun eilen tuli siivottua ja muutenkin otin rauhallisesti kun perjantaina bussiin juostessani kaadiun melkein mahalleni meni onnekis kyljelle ja jaloille enimmäkseen joten pikkuisella ei ole mitään hätää nilkka vaan kipeyty joten äitilläkin jouduin pakko levolle kun äiti pelästyi kaatumisestani niin kovasti.Pikkuinen sitten näytti mielenosoitusta masussa koko illan ja eilisen potki oikein kunnolla.
Mulla on onneksi tullut painoa vielä -2kg alkupudotuksen takia mutta hillitsen silti makeen nälkää ettei kohtuuttomuuksiin mene.
Munkin selkä kipeytyy aina välillä.
Ainakin tamperen kelaan oli tullut jo näytille äp 2007 ainakin se oli eri kun 2006 malli josta kuvat löytyy kelan sivuilta.
Mä oon tutkinut kovasti raskausajankalenteria netissä on kiva lukea miten pikkuinen kehittyy viikko viikolta vaikka painot niissä ovatkin arvioita mutta kumminkin.
me ollaan katteltu jo jonkin verran yhditelmärattaita kun kaikki pitää ostaa jälleen kun ei neidistä ole jäänyt mitään varastoon.Ja sukulaisetkaan eivät osta mitään ainakaan eivät ole ilmottaneet ostavansa,voivottelevat vaan että miten meillä on rahaa ostaa kaikki. huh huh onneksi on jo vaatteita hankittuna.
heidi rv 21+3
a1b1c1: Ristiäisistä kyselit.. Mäkin olen sen verran miettinyt, että saa nähdä missä ne sit on. Kun meillä on tuo muutto tulossa, mutta eihän sitäkään voi koskaan tietää, että onnistuuko se varmasti. Jos muutetaan, niin tiiän että anoppi alkaa höösään niitä heille.. Mut äitini tuntien (hän myös höösääjä), hän ei uskaltas toisen kodissa mitään tehä. Toisin kun meidän kotona..
Me kutsutaan vaan kummit, isovanhemmat ja sisaret perheineen. Ongelma on vaan siinä, ettei oo viel harmaata hajuakaan, et ketkä ois kummeina! Ekalla käytettiin jo ne " parhaimmat" vaihtoehdot, nyt ei sit tiietä.. =/
Joillakin on isot ristiäiset! Nekin on ihan kivoja, serkku piti molemmille lapsille isot ristiäiset, se on hyvä sauma nähä sukulaisia..
3xäippä74: Pikaisia paranemisia, ja toivotaan et jalka ei oo pahasti menny!
Almaeino: mahan koskettelusta.. Mun mahaa ei oo paljon kosketeltu, jotenkin mä aina kavahan sitä, varsinkin jos yllättäen käsi mahalle laitetaan. Edellisestä raskaudesta muistan, kun joku mummo kaupassa tuli kosketteleen ja ihaileen.. Samoin kerran joku känniläinen mies.. Se oli aika ällöttävää.. =/
Mies yllätti mut perjantaina, kun oli ne 3v. kihlajaiset. Oli hommannu lapsenlikan ja vei mut syömään..=) Se oli tosi kiva yllätys, olin ajatellu et varmaan vaan vuokrataan leffa ja ehkä ostetaan jotain namia..
Täällä Oulussa on kivasti pakkasta -18 astetta.. Hiukkasen kylmää, mutta tosi kaunista niinkuin eilenkin!
Ens viikko menee taas kurssilla, saas nähä miten sitä istumista jaksaa..=)
miitu78 rv 25+0
Minäkin pääsen pikaisesti koneelle. Mies on tarvinu kouluhommiinsa konetta niin paljon, ttä mä en ole päässyt ollenkaan. Yritän viä ehtiä lukemaan edellisiäkin pinoja ennekuin se taas tarvii koneen.
Painosta on ollu puhetta. Mulla tippu aluksi 2-3kg ja nyt oon jo 5kg plussalla alkupainosta. Tuntuu niitä vaan kertyvän. Tosin mä syön, kun siltä tuntuu. Varsinki aamupäivisin syön koko ajan, koska sillon menee sisälle ja illasta on heikko olo niin sit vähemmän. Mulla jatkuu edelleen pahoinvointi ja pitää oksentaakin, yleensä aamulla vettä ja sappinesteitä, mutta välillä tehdään illlalla viä kunnon tyhjennys. Tosin viime viikolla oli ekat 2päivää oksentamatta ja tällä viikolla 1päivä.
Meillä on ollu viimeksi tänä aamuna ristiäisistä puhetta. Me asutaan kahdessa maassa ja mietitään miten ne ristiäiset järjestettäs. Yks vaihtoehto ois, että täällä pidetään nimujuhla ja suomeen tullessa pidettäs ristiäiset, kun tarkoitus on kastaa ev.lut. Onko hyviä ideoita miten vois itse pitää juhlan tai onko jollain kokemusta vastaavasta tilanteesta?
Emunainen: Mä en valitettavasti viä ens viikolla ole Tampereenseudulla, mutta jos sen jälkeen olet sillä suunnalla niin minäkin olen siä käymässä.
Muutaman bodyn olen ostanut ja miehen siskolta saadaan vaatteita eli eiköhän sitä tuolla vaatepuolella pärjätä. Lisäksi siletä saadaan vaunut, istuin autoon ym. joten ei meidän kauheatsi tarvi ostaa. Sitä vaan haluaa itekin muutaman vaatteen ostaa. Mulla yleensä se tarve tullut, kun on ollut kontrollis ja nähny, että kaikki on hyvin. Varsinki viime kerran jälkeen, kun tarkisteltiin vuodon syytä, johon ei mitään löytynyt.
Huuheli 23+1
Poju tulee tänään takaisin kotiin, hirmunen ikävä on ollut! :( Mukavasti on kyllä mummulla mennyt (niin kun aina).. Soiteltu ollaan muutamaan kertaan. :D Viihtyvyteen varmasti vaikuttaa kovasti 3 tätiä (6v,13v ja 16v)
jotka häsläävät pojan kimpussa. ;)
Eilen oli pojan kummisetä (ystäväni kokkikoulusta) kyläilemässä ja tekemässä ruokaa. Tulee ihan vesi kielelle miettiessä.. :P Tehtiin juustoperunoita, wieninleikkeitä ja kermaista pippurirommikastiketta. +fetasalaattia. Tänään olikin sitten ihan puhtaasti siivous päivä.
(tai aamu..) Taas kiiltää koti, hetken. ;)
almaeino: Onneks ei sentään ihan puoltutut ihmiset tule koskemaan masuun. Eiköhän sekin aika koita kun vaatteet keväällä vähenee ja masu näkyy kunnolla. Äitini kyllä senkin edestä jaksaa hiplailla kun nähdään..
Jotenkin rasittavaa vaikka oma äiti onkin. Oon meinannu taputella takaisin masuille.. jos vaan tarve vaatii. ;)
Ristiäisistä oli puhetta... Voi, ei. Voi kun ne vois vaan jotenkin kiertää. Inhoan kaikkea lisästressiä. :( Vieraita tulee väkisinkin n.30. " Pakko" kutsua kaikki lähisukulaiset.. Mutta nyt pitää pitää tarjoilu vähän suppeampana kuin viime kerralla. Syötävääkin jäi ihan kamalasti.
Kotiin emme meinaa tulla kahvittelemaan, kirkon tiloihin siis jäädään. Ja tosiaan mielummin sitten sisällä.. jos vaikka sattuu satamaan. (eikä meillä kyllä pihaa olekaan missä järkkää :D)
3xäippä: Toivottavasti nilkka ei ole murtunut! Täällä pidetään peukut pystyssä. Onneksi vauva antoi heti kuulua itsestään. :)
murmeliitta kyseli painon noususta.. Viimeksi kävin vaa´alla uutena vuotena. Sillon lähtöpainoon oli tullut n.1kg lisää. Saas nähdä mitä lukemia neuvolan vaaka näyttää torstaina. :)
-Heidi123- : Mitä olen jotain keskusteluja tuosta äippäpakkauksesta lukenut.. niin veikkaan ettei me toukokuiset sada/saatais tuota uutta pakkausta.
Ja minä syön ainakin 5xpv.. 2 lämmintä ruokaa, välipalan, ilta-ja aamupalan. + sit pientä iltapalan lisää... :)
Miitu78:lle onnittelut kolmannesta kihlajaisvuodesta..vai miten sen nyt muotoilis. :D Kumminkin onnea! (tuli tässä mieleen että ollaanhan mekin jo miehen kanssa oltu reilu 3v kihloissa...:) )
Onpas meitä makean himosta kärsiviä! :D Viinirypäleet auttavat ainakin minulla (hetkellisesti) tuohon kamalaan vaivaan! :)
Nyt hetkeksi rentoutumaan (lue katsomaan telkkaria), syömään suklaakeksejä ja juomaan teetä.
Ihania sunnuntainjatkoja kaikille möhömahoille! :)
t:tiitiäinen, poika 2v1kk ja Oiva rv 21+5
Oli aikomus lähteä poikien kanssa luistelemaan aamulla, mutta pakkasta olikin 18 astetta, joten siirretään toiseen kertaan.. No aamu menee leppoisasti siivotessa ja leipää leipoessa. Illalla lähetään varmaan elokuviin, pitää vielä varmistaa lastenhoitajilta, että tulevat..
Ukko heräs, joten saan petivaatteet pihalle..
Mukavaa viikonloppua!
P. + Toukka 25+1 ja isoveljet 2,5v ja 4,5v