Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mobiiliavain ja mobiilivarmenne periaatteessa sama asia /yhtä turvallisia?

Vierailija
03.04.2024 |

Itse käytän OP:n mobiiliavainta kirjautumisissa, mutta nyt kohkataan paljon tuosta mobiilivarmenteesta, että on turvallisin tapa kirjautua pankkeihin, omakantaan sun muihin. Mutta mobiilivarmennehan on maksullinen, niin mietin vaan, että onko se sen turvallisempi kuin mabiiliavain?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liene eroa turvallisuudessa 

Vierailija
2/9 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän molempia mutta mobiilivarmenne on monessa tilanteessa tosi kätevä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole nykyaikana 100%:en turvallista. Kaikkiin laitteisiin voidaan tunkeutua.

Vierailija
4/9 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis ovat ilmeisesti yhtä turvallisia.. Itse kun olen tottunut käyttämään sitä mobiiliavainta, niin se on sinänsä ihan kätevä mielestäni ja kun on ilmainenkin, kun taas mobiilivamenteessa on aina joku turhan oloinen kuukausimaksu. Ap

Vierailija
5/9 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mobiilivamenteessa on aina joku turhan oloinen kuukausimaksu. Ap

Ei ole AINA kuukausimaksua, esim. Telian asiakkaille mobiilivarmenne on ilmainen.

Vierailija
6/9 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobiilivarmenteella EI VOI kirjautua pankkeihin. Mutta sitä kannattaa käyttää muualle kirjautuessa.

Vierailija
7/9 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan mielummin mobilepayllä

Vierailija
8/9 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisuudessa ei varmaan mitään sen kummempaa eroa, jos kirjautuu ihan valideille sivuille. Mutta siinä on riskinsä, jos käyttää pelkkiä verkkopankkitunnuksia ja sattuu haksahtamaan huijaussivustolle. Siinä menettää sitten pahimmassa tapauksessa kaikki rahansa. Mobiilivarmennetta ei näiden huijaussivujen kirjautumisvaihtoehdoissa edes ole, sillä mobiilivarmenteella ei pääse käsiksi verkkopankkiin, joten ne ovat huijarille hyödyttömiä.

Vierailija
9/9 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin näistä on turvallisia kyseisten aplikaatioiden tuottajien mielestä. Toki vain siihen asti kunnes jotain tapahtuu. Sitten pahoitellaan mikä tietysti korjaa kaiken ja korvaa vahingon. Heidän mielestään.