***HELMENKANTAJIEN LA-SU***
.
heti alkuun linkki perjantaiporinoiden puolelle:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9372946&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (44)
Rosalunda : Mie ainaskin luen viel siunkii kommentit, kun mulla ei ole toivookaan saada unta ennen ku kello on melkein 2. Enpä tiiä mikä unettomuuden aiheuttaa.
Emppu-mamma ja eetu 35+4
Rosalunda: Mulla on tapana tarkistaa edellisen päivän ketju ennen kuin alan uutta ketjua lukemaan. Juuri sen takia, jos sinne on joku yökukkuja kirjoitellut. :)
Loviisa: Sama juttu varmaan aika monella. Välillä tuntee itsensä ulkopuoliseksi, mutta itse kommentoin yleensä niitä juttuja vain, jotka minua koskettavat. Odotan esikoistani eli en voi kaikkiin kyselyihin vielä kokemuksistani kirjoitella, kun niitä ei ole vielä kertynyt. Painoarviosta olen aiemmin jo tänne sen kirjoitellutkin muistaakseni, että ensi keskiviikkona minulla on nlalääkäri ja hän lupasi laittaa lähetteen ultraan painoarvioon, koska olemme molemmat reippaasti keskivertoa pidempiä miehen kanssa. Eli toivottavasti pääsen painoarvioon viimeistään viikon päästä.
Galluppeihin: Muita vaivoja ei ole ollut, mutta tänään alkoi kauhea särky häpyluussa kävellessä, hyvä kun eteenpäin pääsee. Vaappumiseksi muuttui mun liikkuminen yhdessä yössä. Eli taitaa ne kuuluisat liitoskivut vihdoin vaivata täälläkin. Neljä viikkoa olisi vielä laskettuun ja koulussakin pitäisi käydä eli toivottavasti ei mene kävely ihan mahdottomaksi. Vauvan laskeutumisesta, en usko, että koukkis on kovinkaan paljoa vielä laskeutunut, mutta toisaalta voi ollakin. Tänään, kun olin saunassa, niin kokeilin itse josko tuntisin miltä kohdunsuu tuntuu nyt. En ylettänyt sinne asti, kun mulla on se nipukka niin perällä ja kallistunut jotenkin, mutta vauvan pää kyllä tuntui sormiin. Aika hullu fiilis! Siellä se vauveli on lähtökuopissa. Mitään synnytyksen lähenemiseen millään tavalla viittaavia oireita ei tosin ole ollut. Keskiviikkona sitten saan tietää kohdunsuun tilanteen ihan viralliseltakin taholta. :)
Mutta nyt iltapalalle ja nukkumaan jo kohta puoliin. Aloimme viime yönä totuttaa koiria pois sängystä ja on ollut hieman katkonaista yöuni siitä syystä. Narttu yritti 4 vai 5 kertaa tulla, mutta meni sitten aina takaisin olkkariin, kun heitimme pois sängystä. Uros oli kiltisti pesäkopassaan, kun ei raukka pääse hyppäämään sänkyyn. Tuli kyllä tosi syyllinen olo, kun nyt yhtäkkiä heitän toiset pois sängystä, mutta olisi vaan niin paljon helpompi sitten vauvan kanssa, jos olisi hiukan enemmän tilaa sängyssä.
Hyvät yöt helmenkantajille!
Roistomainen Jolanda
Se piti vielä laittaa, että huh, kun on maha kasvanut kahdessa viikossa. Käykääpä katsomassa lauantaina otetut kuvat sieltä mun kotisivuilta, jos kiinnostaa. Se mikä on hassua, niin paino ei ole kuitenkaan viimeisen kuukauden aikana kotivaa´an mukaan noussut ollenkaan. Hmm...
Tässä vielä linkki: http://www.edu.stadia.fi/~0502947/
Jolanda
Hei taas ja viimeinen pinoutujakin pääsee jälleen koneelle. Mulla on muuten käynyt mielessä, että lukeeko kukaan enää mun juttuja, kun näin myöhään näitä rustailen vai kirjoittelenko kommentteja ihan turhaan. No, niin tai näin, niin aion jatkossakin teitä terrorisoida näillä jutuillani :)
PissaG: Mä en ole huomannut mitään tummumista, kuin tietysti aamulla kun virtsa on ollut rakossa kauan. Samoiten karkailusta kärsin nyt kolmannen kohdalla. Kahden aikaisemman raskauden kanssa sitä ongelmaa ei vielä ollut.
SoseG: olen huippulaiska soseiden tekijä ja melkeinpä olen purkkien kanssa touhunut. Olen sentään vienyt lasipurkit keräykseen, että jotenkin saisin asiasta synninpäästön :)
Suonikohjuista sen verran, että mulla on nyt sellainenkin ilmennyt oikeassa pohkeessa tämän kolmannen kohdalla ja se vieläpä särkee todella ilkeästi iltaisin ja yöllä. Tukisukkia olen yrittänyt pitää jatkuvasti ja jonkun verran särkyyn auttavatkin. Toivottavasti vaiva häviää synnytyksen myötä.
Loviisa: Älä välitä, niin on mullakin tosi ulkopuolinen olo, varsinkaan kun en ole ollut mikään aktiivikirjailija, mutta en ole välittänyt ja yritän vain pistää jalkaa ovenrakoseen väkisin :)
Olipa ihana päivä tänään kun tuli vihdoinkin lunta kunnolla ja päästiin oikein pulkkamäkeen! Ensi viikolla pitää laittaa lapset hiihtämään ja luistelemaan jne. eli nauttimaan tästä talvisesta kelistä niin kauan kun sitä nyt taas tällä kertaa riittää....
Ja nyt nukkumaan!
Rosalunda 37+4