Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puhuuko teidän lapsi koko ajan?

Vierailija
03.04.2024 |

Meidän nuorin tyttö, täyttää 9 v, puhuu, puhuu ja puhuu.

Se alkaa heti herätessä, pukiessa, aamupalaa syödessä, ulkovaatteita laittaessa, kouluunlähdössä. Jos saatan kävellen lapset kouluun, hän puhuu sen koulumatkan. 

Kun hän on puhelimella, hän puhuu samalla. 

Kouluun lähtemistä joudun vähän vahtimaan vielä, hällä saattaa joskus unohtua esim reppu ottaa mukaansa. Niin sanon joskus montakin kertaa, että keskity pukemiseen nyt, niin hän jatkaa omaa puhumistaan ja pukeminen on hidasta.

Ja usein kun keskittyy puhumiseen niin ei saa jotain tehtyä samalla. 

Olemme puolison kanssa jo vuosia sitten epäilleet hällä adhd:ta, mutta emme ole saaneet tutkimuksiin, kun meillä on lapsen isän kanssa ollut yhteishuolto ja hän on kieltänyt tälläiset tutkimukset. Hän on vain jankannut että hänen luonaa ei mitään ongelmaa, vaikka hän on ollut väkivaltainen lasta kohtaan. Hermot mennyt lapseen, kun lapsi on jankannut jotain asiaa.

Olen hakenut yksinhuoltoa tämän takia. Sitten onnistuisi myös tutkimuksiin vieminen.

Muut lapset eivät puhu näin paljon. Voiko liittyä adhd:n jatkuva puhuminen?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun molemmat lapset oli murrosikään asti tuollaisia. Hyvin vilkkaita ja molemmilla paljon ystäviä nykyään.

Vierailija
2/22 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun molemmat lapset oli murrosikään asti tuollaisia. Hyvin vilkkaita ja molemmilla paljon ystäviä nykyään.

Joo, tälläkin tytöllä on paljon ystäviä, tutustuu helposti tuntemattomiin, on tosi sosiaalinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie tutkimuksiin se pentu. Ei ole normaalia!!!

Vierailija
4/22 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista sanoa sille edes välillä että nyt se turpa tukkoon. Muuten siitä kasvaa samanlainen 20-vuotias kun meillä on töissä. Pakonomaista puhetta aivan taukoamatta. Kaikki välttelevät kys. tyyppiä kuin ruttoa. Häiritsee myös omaa työntekoaan lussuttamalla jatkuvasti samoja täysin yhdentekeviä asioita ääneen. Hänellä on kyllä ADHD.

Vierailija
5/22 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltaa lasta kohtaan, huoltajuusriitoja ja niin edelleen. Ja sekä aloittajan että kommentoijien suurin huoli on lapsen ärsyttävä höpötys ja diagnoosin hankkiminen höpöttäjälle.

Vierailija
6/22 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuu. Nyt tuli huono omatunto, kun käsken välillä olla hiljaa. 

Vierailija
7/22 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tärkeää oppia ettei maailma ja muut ihmiset pyöri sen oman tajunnanvirran mukaan. Suomeksi sanottuna ketään ei kiinnosta. Vanhemman kuuluu sanoa välillä että nyt leipäläpi umpeen.

Vierailija
8/22 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tärkeää oppia ettei maailma ja muut ihmiset pyöri sen oman tajunnanvirran mukaan. Suomeksi sanottuna ketään ei kiinnosta. Vanhemman kuuluu sanoa välillä että nyt leipäläpi umpeen.

Aloittaja kertoi, että lapsi on perheväkivallan uhri. Sinua kiinnostaa vain että hän sulkisi turpansa.

Vierailija
9/22 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenvihaaja-trollin fantasiaketju.

Vierailija
10/22 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhu rumasti tytölle. Tuli itselle paha mieli hänen kaverinsa puolesta, kun tyttö kertoi, että kaverinsa isä oli sanonut lapselleen turpa tukkoon.

Se oli rumasti sanottu pienelle lapselle. Mutta kyllä tuo ihan jatkuva puhuminen on herättänyt miettimään, onko sekin jokin adhd-oire.

Käräjät on tulossa, joissa pätetään yksinhuoltajuudesta ja tällä hetkellä lapsen isä saa tavata tuomarin määräyksellä jokatoinen viikonloppu. Isänsä ei huolehdi tytöstä niinkuin aikuisen tulisi huolehtia, niinpä aloin miettimään, voisinko, tai kannattaako ehdottaa että tapaamisia olisi yhden viikonlopun kuukaudessa? Kuulostaako se liian vähäiseltä, jos miettii, että isänsä ei usein tule hakemaan siihen aikaan kun on itse ilmoittanut. Lapsi joutuu odottamaan tunteja, että hän vaivautuu paikalle. Ruokaa ei aina ole. Nytkin viime sunnuntaina hain illalla klo 19 lapsen, ihmettelin kun oli niin nälkäinen, niin sanoi, ettei ruoka ollut ehtinyt valmistua sinä päivänä. Eikä ollut sitten syönyt mitään. Isänsä antaa tytön pelata ja katsoa puhelimelta ihan mitä vaan, kauhujuttuja ym. Sen takia tyttö sanoo sinne menevänsä, kun isä ei kiellä häneltä mitään. Isä myöntänyt aiemmin juovansa jokapäivä ja sitten on ollut lyömistä.

Tyttö ei välillä ole halunnut mennä isälleen, mutta pelkää että isänsä suuttuu hälle, niin on sen takia sitten mennyt, vaikka olisi mieluummin esim kaverin luona. 

Onko yksi viikonloppu liian vähän? Mielestäni se saattaisi olla tarpeeksi tässä tilanteessa? Tapaan asianajajaa huomenna, niin otan puheeksi tämän. Ap

Vierailija
11/22 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kissa puhuu koko ajan. Jatkuvaa höpöttämistä, paitsi milloin se nukkuu. Katsoa killittää silmiin ja selittää ja pälättää 🎵🎶🐈

Vierailija
12/22 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lapsistani, 8 v puhuu koko ajan. Tai laulaa. Tai hyräilee. Tai jotain muuta :). Jopa wc:ssä. Hiljenee kun nukkuu!

Koulu sujuu hyvin, on kavereita ja harrastuksia. Olen ajatellut että hän on sellainen, aivan erilainen kuin toinen lapsi ja oma ihana itsensä. Välillä sanon että oleppas nyt hyshys, äitin täytyy keskittyä. Itse olen enemmän introvertti niin toki tuo välillä rasittaa. Mutta on hän niin ihana :) 

Vierailija
13/22 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä lisäyksenä aiempaan. Olen ilokseni huomannut että pojalleni on auennut lukemisen maailma. Nyt kun hän välillä hiljenee, löydän hänet nenä kiinni kirjasta. Jes😁

Vierailija
14/22 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lapseni osaa kodin ulkopuolella hillitä puhumistaan, että mettään meni kommenttisi. 

Vierailija
15/22 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kertoi, että lapsi on perheväkivallan uhri. Sinua kiinnostaa vain että hän sulkisi turpansa.

Olet oikeassa, nimittäin satun olemaan sijaisvanhempi, ehkä siksi tulee huono omatunto, kun välillä pyydän olemaan hiljaa. 

Vierailija
16/22 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Siitä kärsivät kaikki muut ympärillä ettei yksi osaa ikinä olla hiljaa.

Vierailija
17/22 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aivan normaalilta. Ole iloinen että lapsesi on reipas. 

Vierailija
18/22 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen lapsistani, 8 v puhuu koko ajan. Tai laulaa. Tai hyräilee. Tai jotain muuta :). Jopa wc:ssä. Hiljenee kun nukkuu!

Koulu sujuu hyvin, on kavereita ja harrastuksia. Olen ajatellut että hän on sellainen, aivan erilainen kuin toinen lapsi ja oma ihana itsensä. Välillä sanon että oleppas nyt hyshys, äitin täytyy keskittyä. Itse olen enemmän introvertti niin toki tuo välillä rasittaa. Mutta on hän niin ihana :) 

Voi luoja. On niiiin ihana varmasti vain sinun mielestäsi. Muut kärsivät hiljaa tai koska on töiden puolesta pakko.

Mikä siinä on, että vanhemmuus tekee jotkut täysin sokeaksi oman lapsensa puutteille?

Vierailija
19/22 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää.

Vierailija
20/22 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapsi vaikenee, kun tulee murrosikään.