Mikä Hollywood "komedia" elokuva? Autoileva ihmisjoukko joutuu "tuomarin" kotiin vierailijoiksi
Muistaakseni joskus 1990-luvulla näin muistaakseni televisiossa jonkin amerikkalaisen elokuvan. Elokuvassa joku mies ajoi autoa, pitkän matkan. Kyydissä autossa miehellä oli kokonainen ihmisjoukko, siis paljon muita matkalaisia, kyytiläisiä, miehiä, naisia, kavereita, puolisoita, kollegoita. Ja niinpä kuskimiehelle tuli yhtäkkiä mieleen että hänpä voisi ihanvain huvinvuoksi ajaa tosipaljon ylinopeutta. Joten niinpä hän ajoi ylinopeutta. Ja niinpä poliisit alkoivat jahdata häntä. Ja muistaakseni mies yritti ensin tosi paljon ajaa poliiseja pakoon, ajoi ihan täysiä pakoon poliisiautoja, mutta lopulta poliisit saivat hänet kiinni. Ja sitten tapahtui jotain outoa: poliisit sanoivat että "meidän ei tarvitse viedä sinua putkaan tai vankilaan jos sinä suostut asumaan meidän paikkakunnan tuomarin vieraana jonkin aikaa". Ja niin se mies ja koko hänen autoporukkansa vietiin paikkakunnan tuomarin suureen omakotitaloon tai kartanoon "vieraiksi".
Kun porukka oli tuomarin kotona "vieraina" niin siellä tapahtui kaikenlaista "outoa". En muista mitä kaikkea outoa! Paitsi että yhden jutun muistan: tuomari kysyi illallispöydässä vierailta "how do you like your DOGS?" Ja vieraat olivat ihan ihmeissään, että miksi he illallispöydässä tykkäisivät mukamas jostain ihmeen koirista. Mutta sitten se tuomari jatkoi, selvensi, tarkensi kysymystään: "Yes, your HOT DOGS!" Niin, eli tuomari ei sittenkään tahtonut syöttää vieraille ruokana koiria vaan ihan vain "Hot Dog" -ruokaa. Siis "Hot Dog" -sämpylöitä joissa on nakki välissä.
Kaikenlaista outoa ja pelottavaa tuomarin kotona tapahtui. Kunnes koko porukka onnistui pakenemaan tuomarin kotoa, pakeni pois tuomarin osavaltiosta, pakeni tuhat mailia pois, pakeni takaisin kotiinsa jossain kaukana muualla. Muistaakseni tuomari asui jossain USA:n "keskivaltiossa" eli siis vaikkapa Kansasissa, ja sieltä tuo porukka pakeni maksimaalisen kauas pois kotiinsa eli vaikkapa Kaliforniaan. Mutta: kun porukka oli päässyt kauas pois turvaan takaisin kotiin, niin elokuva loppui sillä lailla, että eräänä päivänä kun päähenkilötyyppi (eli ylinopeutta autoa ajanut mies) oli sisällä omassa kodissaan, niin hänen ovikellonsa soi, ja kun hän avasi ovensa, niin hän kauhukseen näki että oven takana oli se TUOMARI!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentit (6)
Olisiko Nothing But Trouble - Kaistapäiden kaupunki?
Minä ap jatkan... Älkää nyt sanoko että elokuvan nimi on "The Rocky Horror Picture Show". Koska ei ole! Tuo "Rocky Horror..." elokuva... se on legendaarinen, kultti, täydellisen kuuluisa, se on saavuttanut mahtavan maineen. Mutta minun tarkoittamani elokuva ei koskaan saavuttanut samaa mahtavaa mainetta. Tuo "Rocky Horror" elokuva... siinäkin taisi muistaakseni käsittääkseni olla jokin ihmisporukka joka ajoi jotain autoa jollain seudulla jossain kaupungissa... ja niinpä he joutuivat vangeiksi johonkin taloon... ja enpä todellakaan muista mitä niille ihmisille sen jälkeen tapahtui, en muista selviytyivätkö nuo ihmiset hengissä pakoon ulos vankeudestaan pois siitä talosta.
Mutta niin: elokuva jota tarkoitan: se ei ole "Rocky Horror" elokuva. Vaan se on jokin ihan muu elokuva! Ja käsittääkseni "Rocky Horror" elokuva on ainaskin puoliksi brittituotanto, mutta minun hakemani elokuva on käsittääkseni muistaakseni ehkä ihan 100% amerikkalaistuotanto.
Enkä muista ainuttakaan näyttelijää joka näytteli "Rocky Horror" leffassa. Enkä muista ainuttakaan näyttelijää joka näytteli minun tarkoittamassani leffassa. Ainoa näyttelijä joka minulle tulee melkein mieleen: Michael J Fox. Mutta sen tiedän että ei, ei ei ei, hän ei tuossa leffassa näytellyt! Michael J Fox ei liity tähän asiaan mitenkään. Vaan muistaakseni pikemminkin tuon leffan pääosanäyttelijä, eli se tyyppi joka ajoi ylinopeutta autolla, se mies oli "TÄYDELLISEN KESKIMÄÄRÄISEN" näköinen, eli vaikkapa vähän samannäköinen kuin esim Luke Wilson, Will Forte, Bill Pullman,... paitsi että muistaakseni siinä elokuvassa yksikään näyttelijä ei ollut niin kuuluisa kuin nuo jotka juuri luettelin. Mainitsemani elokuva on "tuntemattomampi" kuin nuo mainitsemani "kuuluisat" näyttelijät.
Vierailija kirjoitti:
Minä ap jatkan... Älkää nyt sanoko että elokuvan nimi on "The Rocky Horror Picture Show". Koska ei ole! Tuo "Rocky Horror..." elokuva... se on legendaarinen, kultti, täydellisen kuuluisa, se on saavuttanut mahtavan maineen. Mutta minun tarkoittamani elokuva ei koskaan saavuttanut samaa mahtavaa mainetta. Tuo "Rocky Horror" elokuva... siinäkin taisi muistaakseni käsittääkseni olla jokin ihmisporukka joka ajoi jotain autoa jollain seudulla jossain kaupungissa... ja niinpä he joutuivat vangeiksi johonkin taloon... ja enpä todellakaan muista mitä niille ihmisille sen jälkeen tapahtui, en muista selviytyivätkö nuo ihmiset hengissä pakoon ulos vankeudestaan pois siitä talosta.
Mutta niin: elokuva jota tarkoitan: se ei ole "Rocky Horror" elokuva. Vaan se on jokin ihan muu elokuva! Ja käsittääkseni "Rocky Horror" elokuva on ainaskin puoliksi brittituotanto, mutta minun hakemani elokuva on käsittääkseni muistaakseni ehkä ihan 100% amerik
Sinulle on jo annettu oikea vastaus. Oletko jollain kirjolla? Tuo ulosanti viittaa vahvasti siihen.
HOLY SHIT! Te vauvapalstalaisijat olette täydellisen hyviä tunnistamaan elokuvia. Kyllä, kun googlasin niin selvisi että se etsimäni elokuva todellakin on tuo "Nothing But Trouble". Ja just... se ei ole läheskään yhtä kuuluisa kultti-maine-super-kuuluisa elokuva kuin "Rocky Horror Picture Show". Pointti elokuvissa on vähän sama. Budjetti elokuvissa on ihan eri, eli "Rocky Horror" taidettiin tehdä halvalla, kun taas tuo "Nothing But Trouble" taidettiin tehdä kalliilla. Mutta eipä tuosta "Nothing But Trouble" elokuvasta mitään suurta menestystä tullut, suuresta rahankäytöstä huolimatta.
Mutta sen huomaan että näköjään elokuva on täpötäynnä suuria kalliita leffatähtiä: John Candy, Dan Akroyd, Chevy Chase, Demi Moore,...
Eli sen verran muistin elokuvasta oikein että Michael J Fox ei siellä ollut, mutta näköjään kaikki muut 1990-luvun suurimmat leffatähdet siellä olivat. Vaikka onkin totaalisen floppi surkea elokuva jota kenenkään ei ikinä tulisi katsoa. Seuraavaksi minun tarvitseekin harkita että katsonko tuota leffaa vai en. Todennäköiseti en katso. Mutta kiitos teille kaikille kuitenkin kun autoitte minua selvittämään että mikä ihmeen leffa on kyseessä, te olitte minulle suureksi avuksi.
Te olitte minulle suureksi avuksi kun kerroitte minulle mitä leffaa en enää ikinä tahdo nähdä!
ap
Ei varmaan ole tämä mutta autoilukomedia road trip samantyylinen.