Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtikuu ei näköjään ole kevät kuukausi. Espoossa tuli talvi.

Vierailija
03.04.2024 |

Suomen talvi kestää nyt ihan virallisesti 7 kuukautta. Ainakin näin epsoossa.

Kommentit (446)

Vierailija
361/446 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä te 5-veet ootte, kun takatalvi asiana ei ole tuttu? Tottakai se tulee joka kevät! 

No tietystikin 5-vuotiaita. 🤭

Vierailija
362/446 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lämpene millään ei ennusteissa näkyy korkeintaa 6 asteen lämpötiloja seuraavat 10 päivää

Mä oon jo luovuttanut lämmön suhteen, mutta toi ankea pilvipeite vois häipyä ja aurinko näkyä edes pari tuntia päivässä.

Juu, on ollut ihmeellisen pilvistä. Maalis-huhtikuussa pitäisi olla runsaasti juuri niitä kirkkaan aurinkoisia kevätpäiviä, mutta tänä vuonna niitä ei ole juuri näkynyt. Sataa ja on vaan pilvistä, koko ajan. Seuraavan 10 päivän ennuste lupaa lisää sitä itseään, ja lisäksi vielä kylmää. Kohta jo unohdan miltä aurinko näyttää, ja D-vitamiinin tankkaamista pitää vaan jatkaa. Liekö Golf-virta pysähtynyt?

Jännä että täällä pohjoisempana on aurinko

Jep jatkuvasti ollu Oulussa kirkkaita aurinkoisia päiviä. Tänäänki paisto niin kirkkaadti että ei enää autolla voi ilman aurinkolaseja ajella. Kai se on Suomen monimonimuotoisessa ja voimakkaasti vaihtelevassa ilmastossa arpapeliä missä ne parhaat säät on. Joskus ne on etelämpänä, ja joskus taas pohjoisempana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/446 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tyytyväinen. Olen muuttamassa parempaan kämppään ja nykyisessä on ollut yleensä huhtikuussa jo hellelämpötiloja kun aurinko on paistanut. Nyt ei tarvitse muuttokuormaa pakkaillessa kärsiä kuumuudesta ja seuraavassa asunnossa ei ole ainakaan samoja ongelmia kuin tässä. Ihanaa. 

Vierailija
364/446 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli aurinkoista, mutta myös kylmää, jopa pakkasta. Ihan talvisää. Tästä päivästä näyttää tulevan melko samanlainen. Keväällä auringon pitäisi lämmittää. 

Muistelen vuosia, jolloin toukokuussa oli suomalaisittain helteistä. Minä, kesäihminen, aina surkuttelin että kuluuko ne hellepäivät tässä ja riittääkö niitä enää loppukesälle. Hölmö minä; ne kesät oli aina pitkiä ja mukavia.

Vierailija
365/446 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tää kevät etene ollenkaan vaikka toukokuu jo lähestyy. Ei voi kun ihmetellä seuraavat 10 päivää näkyy korkeintaa muutaman asteen lämpötiloja. Mua alkaa pelottamaan että kylmä kesä 2017 on nyt toistumassa. Samalla tavalla hitaasti eteni kevät ja koko kesä oli kylmä

Vierailija
366/446 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tää kevät etene ollenkaan vaikka toukokuu jo lähestyy. Ei voi kun ihmetellä seuraavat 10 päivää näkyy korkeintaa muutaman asteen lämpötiloja. Mua alkaa pelottamaan että kylmä kesä 2017 on nyt toistumassa. Samalla tavalla hitaasti eteni kevät ja koko kesä oli kylmä

Se oli muuten kamala kesä. Olin hoitovapaalla ja muistan, että kesä- ja heinäkuu kuljettiin lähinnä kumisaappaissa. Villatakkikin näkyy monessa valokuvassa. Elokuussa vasta tuli hetkeksi lämmintä.

Vierailija
367/446 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me aina täällä Pohjois-Suomessa naureskellaan, kun sinne etelään tulee paljon lunta. Se on vähän hankalaa nappakengissä ja kesärenkailla liukastella. Täällä pohjoisessa se on ihan ok, että vielä tulee lunta.

On siellä kivaa kun saa naureskella ihan etelässä asuville joista suurin osa on maalta. Todella hupaisan hupsukan hihhihii hauskaa.

Vierailija
368/446 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8 senttiä jo tullut. Eikä merkkiäkään talvikunnossapito kalustoista mikä on taas ihan normaalia talvella.

Eikös Vihreät kaupanneet koneet ja talvivaatteet Viroon? Missä on vielä lämpöisempää. XD

Vierailija
369/446 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta ei sentään enää sada, mutta pakkasta on. Hyi helkutti! Mihin sitä muuttais?

Vierailija
370/446 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu , että ESPOOSSA PALELLAAN.

Täällä keskellä Suomea on öisin -10*  pakkasta,  ja päivisinkin PAKKASTA noin - 4* tai  -5*.  Talven lumetkin ovat vielä osin  maassa,  siellä täällä.  Ja huomenna tulee n.10cm uutta lunta. Hyvät hiihtokelit.

Sääennuste  lupaa : Tätä KYLMÄÄ JAKSOA KESTÄÄ yli VIIKON . Siis lähes huhtikuun loppuun. Koko Suomessa. Myös Espoossa.

Vierailija
371/446 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna in nousemassa laaja lumipyryalue etelä ja keskisuomeen jossa voi tulla 15 senttiä lunta ja ensviikolla mahdollisesti sama homma ja myls jäätävää sadetta!! . Eihän tässä oo enää mitään järkeä ku kohta on jo toukokuu. Eikö me oo tarpeeks jo lumisadetta kateltu ja lumessa tarvottu tälle vuotta?? Tää Suomen ilmasto on menny ihan sekasin!!! Säät on ku tammikuussa

Vierailija
372/446 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä Suomessa saa näköjään edes paria kuukautta vuodessa elää vapaasti ilman kaikenmaailman kylmän aiheuttamia hidastuksia. Auto pitää lämmittää joka kauppareissulle. Tänään viimeks tuli tuskastuttua ku unohtu reseptistä yks raaka-aine niin rihän sitä voi käydä hakemassa ilman kunnon vaateläjän pukemista ja puolentunnin auton lämmittämistä. Kohta on jo toukokuu nii ois kiva jo elää vapaadti ja hoitaa asioita sillon ku pitää il. An että tää talvi on riesana vielä toukokuuta lähestyessäki!! :(

Vierailija
373/446 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan koskaan miettiny v*tuttaakohan noita Suomen poliitikkoja ja päättäjiä ku saa tehä päätöksiä vaa yhessä ilmastollisesti maailman surkeimpien säiden maassa. Luulis hävettävän =D Talvi kestää 8 kuukautta, kesä kestää 8 viikkoa (ehkä?) 

Vierailija
374/446 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä satoi sitten tänne Turkuun lunta. Ei muuta kuin talvivaatteet ja -kengät taas käyttöön. Jotenkin ei enää mitenkään jaksaisi. 😞 

Vierailija
375/446 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli muuten kamala kesä. Olin hoitovapaalla ja muistan, että kesä- ja heinäkuu kuljettiin lähinnä kumisaappaissa. Villatakkikin näkyy monessa valokuvassa. Elokuussa vasta tuli hetkeksi lämmintä.

Juu, oli kamala kesä, itsekin muistan. Muistan sen, kun olin Porin jazzeilla ja se heinäkuun puolivälin ilta oli käytännössä ensimmäinen, joka tuntui edes vähän kesältä. Ja taisikin sitten olla suunnilleen ainoa. 

Vierailija
376/446 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingistä huomenta, maa on valkea ja tuli sellainen tunne kuin talvi alkaisi taas. Jingle bells ja sitä rataa. Mun huumori loppuu ihan just.

Vierailija
377/446 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me aina täällä Pohjois-Suomessa naureskellaan, kun sinne etelään tulee paljon lunta. Se on vähän hankalaa nappakengissä ja kesärenkailla liukastella. Täällä pohjoisessa se on ihan ok, että vielä tulee lunta.

Sille hihtellään kyllä täällä Länsi-Suomessakin. Pk-seutulaiset ovat ihan oma lajinsa, joka ilmeisesti kuvittelee, että Suomi kuuluu Keski-Eurooppaan. Naurattaa, kun vaikerretaan lumisateesta huhtikuun puolivälissä, vaikka ihan helposti voisi olla vielä vanha lumi maassa.

Vierailija
378/446 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidi H pelotteli lumettomalla Suomella. Ei vihreisiin voi luottaa 😢

Vierailija
379/446 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko se merivesi pian nousee ja peittää Espoon... 

- vihreä

Vierailija
380/446 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikonloppuna in nousemassa laaja lumipyryalue etelä ja keskisuomeen jossa voi tulla 15 senttiä lunta ja ensviikolla mahdollisesti sama homma ja myls jäätävää sadetta!! . Eihän tässä oo enää mitään järkeä ku kohta on jo toukokuu. Eikö me oo tarpeeks jo lumisadetta kateltu ja lumessa tarvottu tälle vuotta?? Tää Suomen ilmasto on menny ihan sekasin!!! Säät on ku tammikuussa

Oletko 15 v. vai onko sinulla vain äärettömän lyhyt muisti? Itse olen 40 ja tämä on ihan normaali kevät. Tällaisia oli kaikki keväät joitain keskimääräistä lämpimämpiä poikkeuksia lukuunottamatta aina 2000-luvulle saakka. Siitä lähtien on ollut kaikkea kummallista, kuten ei lunta koko talvena, lumet sulaa ja helteet hyökkää jo huhtikuun alussa ym. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän