Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtikuu ei näköjään ole kevät kuukausi. Espoossa tuli talvi.

Vierailija
03.04.2024 |

Suomen talvi kestää nyt ihan virallisesti 7 kuukautta. Ainakin näin epsoossa.

Kommentit (446)

Vierailija
341/446 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä te 5-veet ootte, kun takatalvi asiana ei ole tuttu? Tottakai se tulee joka kevät! 

Vierailija
342/446 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lämpene millään ei ennusteissa näkyy korkeintaa 6 asteen lämpötiloja seuraavat 10 päivää

Mä oon jo luovuttanut lämmön suhteen, mutta toi ankea pilvipeite vois häipyä ja aurinko näkyä edes pari tuntia päivässä.

Juu, on ollut ihmeellisen pilvistä. Maalis-huhtikuussa pitäisi olla runsaasti juuri niitä kirkkaan aurinkoisia kevätpäiviä, mutta tänä vuonna niitä ei ole juuri näkynyt. Sataa ja on vaan pilvistä, koko ajan. Seuraavan 10 päivän ennuste lupaa lisää sitä itseään, ja lisäksi vielä kylmää. Kohta jo unohdan miltä aurinko näyttää, ja D-vitamiinin tankkaamista pitää vaan jatkaa. Liekö Golf-virta pysähtynyt?

Pilvisyyden määrä on kyllä ollut käsittämätön koko alkuvuoden. Saa nähdä, tuleeko vaikkapa sitten kiva ja lämmin syksy, silloin ainakin ärsyttäisi vähemmän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/446 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kainuussa näyttäisi talvi kestävän nyt noin 8kk😖

Siihen pari kuukautta kevättä ja syksyä kumpaakin, ei jää montaa kuukautta kesälle :(

Ei tosissaan kannata ihmetellä miks kesäpäivät on harvinaisia tässä maassa. Suomi on pohjoisempana kuin moni edes tajuaa. Helsinki on samoilla leveyspiireillä etelä Grönlannin kanssa. Ylipäätään Golf virran ansiosta meillä on edes jonkinlainen kesä. Ilman sen kuljettamaa lämpöä Suomessa hanget vaan kasvais metritolkulla jääkaudeksi. Siitä voi päätellä jotain että miksi meillä on lyhyt kesä. 

Silti meidän tulee taistella lämpenemistä vastaa etujoukoissa.

Vierailija
344/446 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen pari kuukautta kevättä ja syksyä kumpaakin, ei jää montaa kuukautta kesälle :(

Ei tosissaan kannata ihmetellä miks kesäpäivät on harvinaisia tässä maassa. Suomi on pohjoisempana kuin moni edes tajuaa. Helsinki on samoilla leveyspiireillä etelä Grönlannin kanssa. Ylipäätään Golf virran ansiosta meillä on edes jonkinlainen kesä. Ilman sen kuljettamaa lämpöä Suomessa hanget vaan kasvais metritolkulla jääkaudeksi. Siitä voi päätellä jotain että miksi meillä on lyhyt kesä. 

Ehdottomasti sillä ilmastonmuutos hidastaa golf virtaa. 

Vierailija
345/446 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkielesi ei varmaan ole suomi. Täällä Suomessa on ihan tavallista, että huhtikuussa sataa lunta. Kevätkuukausi on yhdyssana. Lisäksi sanotaan, että Espooseen tuli talvi. Ei Espoossa tuli talvi.

Vierailija
346/446 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lämpene millään ei ennusteissa näkyy korkeintaa 6 asteen lämpötiloja seuraavat 10 päivää

Mä oon jo luovuttanut lämmön suhteen, mutta toi ankea pilvipeite vois häipyä ja aurinko näkyä edes pari tuntia päivässä.

Juu, on ollut ihmeellisen pilvistä. Maalis-huhtikuussa pitäisi olla runsaasti juuri niitä kirkkaan aurinkoisia kevätpäiviä, mutta tänä vuonna niitä ei ole juuri näkynyt. Sataa ja on vaan pilvistä, koko ajan. Seuraavan 10 päivän ennuste lupaa lisää sitä itseään, ja lisäksi vielä kylmää. Kohta jo unohdan miltä aurinko näyttää, ja D-vitamiinin tankkaamista pitää vaan jatkaa. Liekö Golf-virta pysähtynyt?

Jännä että täällä pohjoisempana on aurinkoa kyllä riittänyt. Tosi paljon ainakin Oulussa ollut aurinkoisia päiviä. Kylmää arvaten kuitenkin

Vierailija
347/446 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pilvisyyden määrä on kyllä ollut käsittämätön koko alkuvuoden. Saa nähdä, tuleeko vaikkapa

Syksylla vaan päivät on niin lyhyitä, että päivätyössä ei ehdi sitä aurinkoa nähdä. Parempi silti aurinkoinen syksy kuin umpisynkkä.

Sehän tässä loputtomalta tuntuvassa talvessa ärsyttää, että pitkät ja valoisat päivät tuhraantuu tässä palellessa ja pilviä katsellessa. Sitten kun vihdoin tulee jotain kesäntapaista, niin jo alkaa päivät lyhentyä vauhdilla.

Vierailija
348/446 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee ohi aloituksen, mutta d-vitamiinisuositusta pitäisi päivittää. Ainakin jos nämä talven kaltaiset keväät jatkuu. Toki itse voi ottaa isompaa määrää, mutta kyllä sillä virallisella suosituksella olisi merkitystä kansanterveydelle.

Parempi olisi jos joka talvi valtio kustantaisi pieni tuloisille etelän matkan.

Vierailija
349/446 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90 luvulla opettaja kertoi että jos se pysähtyy on suomi jäässä. Enää ei varmaan saa koulussa pelotella lapsia mutta silloin meno oli aika epäinhimillistä.

Vierailija
350/446 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä te 5-veet ootte, kun takatalvi asiana ei ole tuttu? Tottakai se tulee joka kevät! 

Olen 40 vuotias ei ole takatalvi tullut koskaan NELJÄÄ KERTAA!

Vierailija
351/446 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pilvisyyden määrä on kyllä ollut käsittämätön koko alkuvuoden. Saa nähdä, tuleeko vaikkapa

Periaatteessa mahdotonta koska maapallo pyörii ja syksyllä emme voi saada aurinkoa.

Vierailija
352/446 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidinkielesi ei varmaan ole suomi. Täällä Suomessa on ihan tavallista, että huhtikuussa sataa lunta. Kevätkuukausi on yhdyssana. Lisäksi sanotaan, että Espooseen tuli talvi. Ei Espoossa tuli talvi.

Huhtikuu ei näköjään ole kevätkuukausi. Espooseen tuli talvi.

Vierailija
353/446 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä paistaa nyt aurinko. Tai ainakin välillä näkyy paistavan.

Vierailija
354/446 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

No mä en ole taistellut. En edelleenkään kierrätä mitään. Ja tuhlaan rahaa, vettä ja lämpöä niin paljon kuin kerkiän.

Vierailija
355/446 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hellanlettas sentään. Suomessa on satanut lunta vielä juhannuksen tienoillakin. Ja heinäkuussa sellaiset rakeet että viemärikaivot ovat menneet tukkeeseen. Mitä sitten, ette te säälle mitään voi. Turha valittaa.

En tiedä inhoanko mitään sanaa yhtä paljon kuin hellanlettas, joka ei kaikessa typeryydessään edes tarkoita yhtään mitään. Ihmiset, jotka tuota käyttävät ovat suurimpia rasituksia lähipiirilleen. Kaiken tietäviä, mutta oikeasti perustavat "tietonsa" oman elämänsä kokemuksiin. Tyhmyydessään ylimielisiä ja alentuvia. Fy fan. 

Vierailija
356/446 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu ainakin pääkaupunkiseudulla on mitä ihanin? Suoritin jooga-suutra -opuksen ohjeen* mukaan (kaukaisen) menneisyyden ja tulevaisuuden tietämisen stuntin (atiitaanaagatasiddhi); sen mukaan esim. Hellsingissä on vappuaattona päivän korkein lämpötila ainakin 18 astetta ja vappupäivänä jopa yli 20!

* pariNaama-traya-saMyamaad atiitaanaagata-jñaanam. (meditiaatiotekniikan nimeltä) saMyama (lausu: sañjama) (kohdistaminen) "tuplalärvi"[transformaatio]-kolmikkoon (pariNaama-traya) (tuottaa) tiedon kaukaisestakin menneisyydestä (ati-ita) ja tulevaisuudesta (an-aagata: ei (vielä) tullut (aika)). 

Vierailija
357/446 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se yleensä tule tälleen lähempänä toukokuuta. Tai eihän tässä voida mistään tulemisesta puhua, kun aika yhtäjaksoisesti on ollut kylmää.

Vierailija
358/446 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt näkyy ihan vähän laskevaa aurinkoa Helsingissä! Wuhuu. Ei siitä kyllä mitään d-vitamiineja taida irrota...

Vierailija
359/446 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä että täällä pohjoisempana on aurinkoa kyllä riittänyt. Tosi paljon ainakin Oulussa oll

Helsinki ollut tosiaan koko tämän vuoden pilven ja usvan peitossa. Ei voida vedota vaan meren läheisyyteenkään tässä, jos kerran Oulussa riittää aurinkoa. 

Vierailija
360/446 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen ilmasto on aivan sekväsri muuttunut kylmemmäksi viimeisen neljän vuoden aikana. Mun mielestä pitäisi tutkia mistä se johtuu. Esimerkiksi kesä on useana vuonna jo alkanut vasta kesäkuun puolivälissä eteläsuomessakin kun vielä viime vuosikymmenellä kesä alkoi aina toukokuun 18 pv tienoolla. 

Ihmiset suojelee itseään pysymällä asiasta vaiti mutta totuus on että ilmastonmuutos kylmentää pohjolan asuinkelvottomaksi pikkuhiljaa samalla kun muu maailma kuumenee asuinkelvottomaksi nämä mainitsemasi 4 mennyttä vuotta on selvä merkki tästä. eli minne ihmiset tulevaisuudessa asettuis? Etelämpi maailmaa kärähtää ja pohjola siirtyy hiljalleen jääkauteen. Mistä löytyy se kultainen keskitie? 

Maapallolla on alueita, joissa ei ole tapahtunut merkittäviä muutoksia. Päiväntasaajalla tilanne on aika stabiili, 30 astetta ympäri vuoden, lyhyet päivät. Keski-Euroopassakaan ei ole asuinkelvotonta, vaan Manner-Euroopassa on ihanat kevätpäivät nyt, 20 astetta lämmintä Virossakin.

Alun perin kyllä ennustettiin, että maapallon piti lämmetä tasaisesti kaikkialla tipping point teorian mukaisesti.  Väitettiin myös, että pohjoisten alueiden piti lämmetä nopeammin. Näin ei todellakaan ole käynyt. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi