Purra sanoi, ettei valtion pitäisi aina olla jakamassa rahaa.
"Tarkoitukseni ei ole aktiivisesti hakea somekohuja. Mutta kyllä minä haluan ravistella talouden narratiivia ja politiikan kulttuuria. Sitä, jossa ajatellaan, että poliitikon peruskoodistoon kuuluu aina rahan jakaminen ja sen lupaaminen."
Kumma juttu, minun mielestä valtio on kansalaisia varten eikä toisinpäin. Meidän veronmaksajien rahoja nekin ovat joita jaetaan. Ja sitäkin voidaan miettiä miksi sitä rahaa sitten voidaan jakaa rikkaille ja suuryrityksille, mutta ei köyhille?
Kommentit (103)
Ukraina ja NATO ovat luonnollisesti ok tunkea loputtomasti rahaa puolueesta riippumatta.
Eli suomalaisten pitäisi maksaa hiki hatussa veroja, mutta he eivät itse saa hyötyä verojensa maksamisesta mitenkään?
Paitsi jos sitä käytetään eläinrääkkäyksen tukemiseen, silloin mikään summa ei ole liian iso.
Purran heikoin kohta on näköjään lapset. Toisille se voi olla vaikka asunto, työpaikka tai vaikkapa työpaikkaromanssi.
Ts. Purraa voidaan vaikka kiristää lasten kautta. Otetaanko Purralta sitten pois lapset niin häntä ei voi kiristää?
Mulle ainakin on lisää rahaa tulossa kun ilmeisesti Purran mielestä tarvin sitä, tienaan 60k vuodessa. Kiitti kun jaatte mulle lisää, köyhistä viis vai mitä Riikka.
Sitten valtio ei voi jakaa rahaa ulkomaille eikä yrityksillekään tolla ajattelulla.
Yritystuista toki olisi syytä leikata tehottomimmat pois. Mutta kyllähän niille "köyhille ja sairaille" suurin osa verorahoista jo meneekin. Joten sieltä on pakko leikatakin. Valtiolta pitäisi kieltää velanotto. Budjetit pitäisi aina sopeuttaa ylijäämäisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Eli suomalaisten pitäisi maksaa hiki hatussa veroja, mutta he eivät itse saa hyötyä verojensa maksamisesta mitenkään?
Juuri näin. Verorahamme jaetaan auliisti maailman tuuliin kuten Ukrainaan. Jatkakaamme iloisina töitämme.
Miten tuo hahmotushäiriöinen nepsy/narsisti pääsi livahtamaan tuonne? Kuka ehdotti ensin?
Valtion tehtävä on hoitaa ja palvella kansaansa. Kansa valitsee edustajansa ja täyttää kassan. Mihin helvetin kultin johtoasemaan toi on luullut tulleensa?
Tässä nähdään aina se ideologia: oman ideologian mukaisiin asioihin aina riittää rahaa, koska ne ovat ns. välttämättömiä. Esim yritystuet jotka vain vääristävät kilpailua
Vierailija kirjoitti:
Paitsi jos sitä käytetään eläinrääkkäyksen tukemiseen, silloin mikään summa ei ole liian iso.
Älä jaksa jauhaa tyhjää. Turkistarhaus on laillinen elinkeino Suomessa ja ei eläinrääkkäystä.
On se toisaalta niinkin että ilman vatiota nimimerkki Riikka ei voi elää koska ei ole koskaan tehnyt tuottavaa työtä eli kaikki sen palkka tulee suoraan valtiolta eli sinulta ja minulta, veronmaksajilta.
Miten nimimerkki Riikka voisi noista taustoista ymmärtääkään tätä asiaa syvällisemmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Verorahamme jaetaan auliisti maailman tuuliin kuten Ukrainaan. Jatkakaamme iloisina töitämme.
Ymmärrätkö mitä siellä tapahtuu? Et.
ap kulta, se valtio on minä ja me muut. Me ei olla sulle oikeasti velkaa yhtään mitään. Meidän ei kuulu sun elämääsi rahoittaa. Mene töihin lapsi hyvä ja lopeta uikuttaminen.
Marin ja hallituksensa jakoivat liikaa kaikille. Nyt on oikeasti aika leikata.
Vierailija kirjoitti:
On se toisaalta niinkin että ilman vatiota nimimerkki Riikka ei voi elää koska ei ole koskaan tehnyt tuottavaa työtä eli kaikki sen palkka tulee suoraan valtiolta eli sinulta ja minulta, veronmaksajilta.
Miten nimimerkki Riikka voisi noista taustoista ymmärtääkään tätä asiaa syvällisemmin
Kyllä, hän on julkisen sektorin työntekijä.
"Uusi veronkevennys poikkeaa hallitusohjelmasta Purra ei kommentoi
Varainsiirtoveron muutokset pienentävät verokertymää kymmeniä miljoonia euroja, vaikka hallitusohjelmassa puhutaan kustannusneutraalista muutoksesta."
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009956703.html
Rahaa saa jakaa muilta varmaan Riikan mielestä, kunhan se menee oikeaan osoitteeseen, eli jo valmiiksi rikkaille asuntoja isolla volyymillä ostaville ja myyville. Samalla poistettiin tavallisten suomalaisten ensikodin ostamiseen tarkoitettu verovähennysoikeus.
Voisiko taas enää selvemmin osoittaa, kuinka tarkoitus on siirtää tavallisen kansan rahat jo valmiiksi rikkaille, kaikkien muiden leikkausten yhteydessä, kun samalla veronalennuksia tehdään monella tapaa jotka hyödyttää paljon enemmän valmiiksi rikkaita kuin sellaisia, jotka yrittävät omalla työllään nostaa vähän elintasoa.
Rikkaat ja suuryritykset investoivat ja luovat uusia työpaikkoja ja vientituotteita. Vapaamatkustajat tuhoavat koko yhteiskunnan
Minusta Valtion pitäisi kerätä niin vähän rahaa kuin mahdollista ja käyttää ne rahat järkevästi.