Miksi ihmiset rähjääntyvät vanhetessaan niin eri tahtia?
Luokkakokouksessa taannoin se luokan komein poika ei ollut enää minkään näköinen, kun taas ei minkään näköinen oli muuttunut suorastaan älyttömän komeaksi. Sellaiseksi, että silmät juuttuivat häneen kiinni.
Kommentit (196)
Naiset kun alkaa parisuhteeseen ne rupsahtaa. Itsellekin käynyt niin että parisuhteessa ollessani sitä jossain vaiheessa ei enää niin huolehdi itsestään. Miehillä on huono vaikutus naisiin. Siispä, pysy erossa miehistä.
T. Nainen joka taas jaksaa pitää itsestään huolta kun ei ole miestä huollettavana 😂
Pukeutumistyylillä on merkitystä myös ja sillä, että huolehtiiko ulkonäöstään. Näin erään minua monta vuotta nuoremman tutun ohimennen ja totesin, että hän näyttää nykyään minua paljon vanhemmalta lähinnä pukeutumistyylin takia. Noin 30-vuotias, mutta pukeutuu mummomaisesti, hiukset on värjäämättömät maantienharmaat eikä meikkiä ollenkaan.
Vanheneminen tapahtuu sentään kaikille, mutta kait se on omasta viitselitäisyydestäkin kiinni, että miten vanhenee.
Olen isosiskoani vanhemman näkönen.
Mun elämäni on ollut henkisesti stressaavampaa, lapsia diagnooseilla, kahdella kolmesta. Mt diagnooseja sekä huumeitten käyttöä lisäksi yhdellä. Tämä on syönnyt ja vanhentanut.
Olen myös aikoinaan ottanut suuremman vastuun dementikko vanhemmasta.
Lisäksi minulla vuorotyö sekä kaikki työtehtävät kartotettu minuutilleen.
Tossa miksi olen vanhentunut ennenaikasesti.
Vierailija kirjoitti:
Olen isosiskoani vanhemman näkönen.
Mun elämäni on ollut henkisesti stressaavampaa, lapsia diagnooseilla, kahdella kolmesta. Mt diagnooseja sekä huumeitten käyttöä lisäksi yhdellä. Tämä on syönnyt ja vanhentanut.
Olen myös aikoinaan ottanut suuremman vastuun dementikko vanhemmasta.
Lisäksi minulla vuorotyö sekä kaikki työtehtävät kartotettu minuutilleen.
Tossa miksi olen vanhentunut ennenaikasesti.
Lisäksi mies mikä tehnyt paljon töitä ulkomailla, ei kai vaan jaksanut sitä perhehelvettiä.
Kaikki paska valu ns mun niskaan.
Minusta miehet rupsahtavat heti siinä armeijan jälkeen. Alkaa naama karvoittua ja särmittyä. Naiset ovat sitkeämpiä huomattavasti kauemmin.
Ne on ne geenit, ne geenit. Ne määräävät, miten paljon kollageenia on ihon alla. Esim. mulle usein sanotaan, että näytän ikäistäni 10 vuotta nuoremmalta (olen 44). Omasta mielestäni näytän ihan ikäiseltäni, mutta viimeksi eilen eräs uusi tuttavuus sanoi näin. En meikkaa, värjää hiuksia tai muutenkaan kauheasti panosta ulkonäkööni. Näytän ihan tavalliselta suomalaiselta pallinaamalta.
Pharrell Williams (50 Years Old) Shares His Secrets To Look 25 | Diet + Skin Care Routine Revealed
Huonot elintavat ja itsensä hoitamattomuus vanhentavat:stressi, ylipaino etenkin iso maha, liikkumattomuus, tupakointi, epäterveellinen ruokavalio, alkoholin suurkulutus, jne, huonot hampaat.
Osa on jämähtänyt pukeutumisessa tai hius/meikkityylissä kuluneiden vuosikymmenten taa. Henkinen tosikko vanhenee nopeammin kuin mieleltään joustavampi.
Huonot perintötekijät saattaa vanhentaa ennen aikaisesti. Omassa suvussa moni on ryppyinen melko nuorena, vaikka ovatkin pitkäikäisiä
Vierailija kirjoitti:
Pharrell Williams (50 Years Old) Shares His Secrets To Look 25 | Diet + Skin Care Routine Revealed
Mikä mainos! 😁 Pharrell halajaa lisää massii. Ja toisasiassa tekee ihan muita juttuja säilyäkseen nuorekkaana.
Meidän eläkeäippä on vähintään 10v. ikäistään nuorempi. Juoksee joka ikinen päivä 5 km:n lenkin säässä kuin säässä. Kerää marjat ja sienet. Paino pysynyt aina samana (58 kg). Ei tupakkaa, eikä alkoa. Kun ei meikkaa, niin ihokin on pysynyt hyvänä ihan luonnostaan.
Kyllä elintavoilla on merkitystä.
Miehiä vanhentaa hormoonin puute joka alkaa 50+ iässä. Ei sille mitään mahda. Eikä kaikki halua aloittaa testojen käyttöä, koska se lisää eturauhassyövän riskiä. Tutuista kahdella 60+ miehellä on juuri ko. syövän hoidot meneillään.
Minulla ollut rasvainen naama teinistä asti. Finnit harmitti nuorempana, mutta nyt vanhempana on kiva kun ei näy ryppyjä, vaikka muilla omanikäisillä jo on. Silti olisin mielummin ottanut nuorena kauniin ihon.
Vierailija kirjoitti:
Naiset rupsahtavat ennen miehiä johtuen ohuemmasta kasvojen ihosta ja hormonimuutoksista. Tieteellinen tosiasia.
Nainen on paljon muutakin kuin kasvot
Jos kiloja on kertynyt liikaa, ne olisi hyvä karistaa ennen 50v. Sen jälkeen isompi laihdutus rupsauttaa varmasti.
Mielestäni luonne merkkaa tosi paljon. Jos on sellainen rento, iloinen ja valoisa tyyppi, ei niitä ryppyjä edes huomaa.
Kovasti meikattu ja laitettu nainen näyttää paljonkin ikäistään vanhemmalta jos on totisen sorttinen.
Pitkässä parisuhteessa elävät voivat selvästi paremmin kuin kuin sinkut tai kertakäyttöiset. Se näkyy terveytenä ja nuorekkuutena sekä henkisellä, että fyysisellä puolella. Tutkittu juttu.
Olin itsekin tulossa mainitsemaan tästä, eli eletty elämä sen moninaisissa muodoissaan alkaa näkyy naamassa ja kehossa yleensä kolme-nelikymppisenä:
työnarkomania, fyysisesti tai henkisesti poikkeuksellisen kuormittava työ, vuorotyö, epäonnistumiset ja pettymykset toisaalta myös onnistumiset ja unelmien toteutuminen, läheisten menetykset, sosiaaliset turvaverkot tai niiden puute, mahdollinen vanhemmuus ja sen tuottamien huolien määrä, aktiivinen ulkoilmaelämä tai etelän matkailu eli aurinko altistuksen määrä, tyydyttävä parisuhde tai vastentahtoinen sinkkuus, riippuvuudet kuten alkoholi ja herkuttelu, yleinen asennoituminen elämään eli kantaako maailman tuskaa harteillaan vai pyöriikö se lähinnä oman kuplan sisällä, taloudelliset mahdollisuudet syödä terveellisesti ja pitää huolta terveydestään.