Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa ihmistä, joka ei osaa kommunikoida yhtään. Olen pelottava :(

Vierailija
02.04.2024 |

Tämä oikeastaan liittyy moneenkin asiaan, mutta alkujaan varmaan siitä, että olen ujo. Itsevarmuudessa ei ole kehumista myöskään. Tämä myös näkyy siinä, että olen vaikeasti lähestyttävä (olen aina vakava). Ihmiset todella harvoin jututtavat minua, joka olisi itselle se helpompi keskustelun aloitus.

- Työpaikoilla olen se, jota kukaan ei tunne, tai tiedä minusta mitään. Saatan välillä säikäyttää muita työntekijöitä, koska eivät kuule/tiedä olevani heidän lähellään.

- Puhun aina monotonisesti. Sama äänenpaino, oli kyseessä surullinen tai hauska asia. Koitan hymyillä väkisin, mutta en aidosti naura käytännössä juuri ikinä. Olen aina niin vakavan näköinen.

- Ihmiset pitävät mua varmaan hirveän ylimielisenä, liittyen näihin asiohin.

- Silmiin katsominen vaikeaa

Ei ole todettu autismia tai muutakaan häiriötä.

Mitä tässä oikein voi tehdä?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännität ja keskityt liikaa itsesi tarkkailuun.

Nyt vain opettelemaan uusia tapoja ja lukemaan vaikka siitä "Miten saan ystäviä ja vaikutusvaltaa", kuten edellä kerrottiin.

Jokainen näyttelijä pitäisi "komentaa" pitämään näille ihmisille improvisaatio-kursseja, joissa ei opetella vuorosanoja vaan eläydytään tilanteeseen ja puhutaan, mitä siinä tulee kellekin mieleen. Samalla se ikuinen itsensä tarkkailu unohtuu, kun pitää keskittyä kokonaan muihin asioihin.

Ja ihan niinkuin kaikessa muussakin, liikunta, jopa raskas liikunta saattaa auttaa pääsemään uusiin ajatuksiin, parempaan kuntoon ja parempaan itsensä hyväksyntään. Kaikkea voi oppia, kaikessa voi kehittyä, kaikenlaista voi harrastaa ymmärtääkseen paremmin ja huomatakseen asioita, kuten vaikka sen, että ihmiset ovat erilaisia, oppivat eri tavoin ja eri aikaan, eri iässä ja jokaisen on löydettävä oma paikkansa ja oma tiensä.

Vierailija
42/45 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismin kirjosta on viime aikoina puhuttu ja infottu sen verran paljon, että nyt osa kuvittelee virheellisesti kaikkien sosiaalisesti rajoittuneiden olevan kirjoilla. Näinhän suinkaan ei ole. On olemassa myös monta muuta mahdollisuutta, esim. erilaiset ahdistuneisuushäiriöt, estynyt persoonallisuus, psykologiset kriisit ja traumat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa ihmisissä on "vikoja" ap. Ne tekevät ihmisestä persoonallisia. Minustakin sinä kuulostat sympaattiselta, toisia arvostavalta ja se on upea piirre ihmisessä. Et ehkä osaa ottaa muihin ihmisiin kontaktia tavalla, jonka koet kaikkien muiden osaavan ja se tuntuu harmittavan sinua. Kaltaisillasi ihmisillä on paikkansa tässä maailmassa ja työyhteisöissä. Yksi on hiljainen ja etäinen, toinen hyvä kun malttaa vaieta. Itse esimerkiksi kärsin liiasta hälystä ja jatkuvasta liikkeestä. Se vie itseltäni keskittymiskyvyn. Sinun kaltaisesi työkaveri olisi minulle suuri helpotus!

Haluaisin myös sanoa, että katsot itseäsi hieman ankarasti suhteessa muihin. Kaikilla on omat juttunsa ja me tunnistamme usein sellaista, mikä selkeästi poikkeaa omasta olemisestamme. Sinua itseäsi kuitenkin tuntuu harmittavan se, ettei osaa ottaa kontaktia ja koet olevasi vähän kuin kala kuivalla maalla. Asialle voi kyllä tehdä jotain, jos ajatus tuntuu hyvältä. Moni onkin ehdottanut täällä ihan kivoja juttuja. Hymyilyäkin voi harjoitella. Älä kuitenkaan tee sitä ensin peilin edessä, koska se tuntuu aika hassulta. Paina huulet yhteen ja nosta poskipäitä ylöspäin ja siristä hieman silmiä. Pienikin poskipäiden kohottaminen muuttaa ilmeen lempeäksi.

Muuten, huijarisyndrooma tarkoittaa sitä, että on jossain asiassa tosi hyvä, mutta silti ei usko olevansa siinä  asiassa ollenkaan hyvä, ja kokee jatkuvasti huijaavansa ihmisiä tekemällä sitä asiaa saavuttaen sillä jotain, esimerkiksi ihailua, kunnioitusta tai rahaa.

Vierailija
44/45 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa ihmisissä on "vikoja" ap. Ne tekevät ihmisestä persoonallisia. Minustakin sinä kuulostat sympaattiselta, toisia arvostavalta ja se on upea piirre ihmisessä. Et ehkä osaa ottaa muihin ihmisiin kontaktia tavalla, jonka koet kaikkien muiden osaavan ja se tuntuu harmittavan sinua. Kaltaisillasi ihmisillä on paikkansa tässä maailmassa ja työyhteisöissä. Yksi on hiljainen ja etäinen, toinen hyvä kun malttaa vaieta. Itse esimerkiksi kärsin liiasta hälystä ja jatkuvasta liikkeestä. Se vie itseltäni keskittymiskyvyn. Sinun kaltaisesi työkaveri olisi minulle suuri helpotus!

Haluaisin myös sanoa, että katsot itseäsi hieman ankarasti suhteessa muihin. Kaikilla on omat juttunsa ja me tunnistamme usein sellaista, mikä selkeästi poikkeaa omasta olemisestamme. Sinua itseäsi kuitenkin tuntuu harmittavan se, ettei osaa ottaa kontaktia ja koet olevasi vähän kuin kala kuivalla maalla. Asialle voi kyllä tehdä jotain, jos ajatus tuntuu hyvältä. Moni onki

Itsevarmuus on tosiaan laskenut paljon tämän takia. Koen vahvasti, että nämä ovat vikoja, ja niihan ne on monien mielestä, kun en osaa olla normaali ihminen. Parisuhde rintamalla ollut vaikeaa, koska saamattomuuteni pilaa ihan kaiken. Varmaan parempi olla yksin.

Kieltämättä en ole ikinä tuntenut itseni, enkä varmaan ikinä tule tuntemaan :/

t: Ap

Vierailija
45/45 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autismin kirjosta on viime aikoina puhuttu ja infottu sen verran paljon, että nyt osa kuvittelee virheellisesti kaikkien sosiaalisesti rajoittuneiden olevan kirjoilla. Näinhän suinkaan ei ole. On olemassa myös monta muuta mahdollisuutta, esim. erilaiset ahdistuneisuushäiriöt, estynyt persoonallisuus, psykologiset kriisit ja traumat.

Olet oikeassa, mutta jos keskitymme ketjun aloittajaan, hän ei ole tuonut esiin mitään näihin viittaavaa. Päin vastoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi