Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Irtisanouduin osa-aikatyöstä ja jättäydyn nyt kokonaan työttömäksi, kun 300 e suoja-osa poistui

Vierailija
02.04.2024 |

Ei ollut enää kannattavaa käydä 10 km:n päässä sijaitsevassa paskaduunissa. Liikaa menee bussimatkoihin rahaa. 

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla muutama kymmenen ansiosidonnaispäivää jäljellä, häviän siis sen verran.

Vierailija
62/101 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitpä typerän päätöksen, mutta se on toki sinun oikeutesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

300€ suojaosuus tarkoitti käytännössä että yhteiskunta ei hyödy työpanoksestasi mitään. 

Kestämätön tilanne että yhteiskunta maksaa työnteosta. Jokainen ymmärtää että tilanne on vääristynyt

Osa-aikasiivoojia, henk.koht.avustajia yms. sai suoja-osan ansiosta. Lisäksi niin monesta osa-aikatyöstä ylipäänsä maksetaan niin vähän työn kuormittavuuteen nähden.

Ite olen henkilökohtainen avustaja. Mulla 3 asiakasta ja rankinta mitä teen on tiskaus yhdellä asiakkaalla. Eilen työvuorossa pelattiin fifaa  pelikonsolilla koko työvuoro yhden nuoren asiakkaan kanssa.

Kannattaa muistaa että avustaja saa valita avustettavansa ja avustettava avustajansa. Itse olen isossa firmassa töissä. Mun

Ja tämä oli siis lisäys tuohon mun omaan viestiin jos sillä nyt on mitään merkitystä :)

Vierailija
64/101 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua huvittaa tämä uho ja murjotus. Vielä kelpaa se paskaduunikin näille lusmuille, tukien leikkaukset on vasta ihan alussa.

Teidän oleilu alkaa olla tiensä päässä, olen iloinen.

Ei työnantajat palkkaa yhtään sen helpommin vaikka tukia leikataan mutta hyvähän se vain on jos hallitus saa jonkun työnantajan palkkaamaan mut vakituiseen kokoaikatyöhön. Sitä päivää innolla odotellessa :)

Joku tyhjäpää tuota sinun kommenttia alapeukutti. Ilmeisesti ei toivo sinun löytävän työtä, aika ihmeellistä porukkaa täällä sanoisin, Ilkkuvat työttömille mutteivät silti toivo että työtön saisi töitä. 

Vierailija
65/101 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset Orpolle.

AP,  sun CV ei vaan näytä hyvälät tuolla ratkaisulla.

Vierailija
66/101 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua huvittaa tämä uho ja murjotus. Vielä kelpaa se paskaduunikin näille lusmuille, tukien leikkaukset on vasta ihan alussa.

Ei työnantajat palkkaa yhtään sen helpommin vaikka tukia leikataan mutta hyvähän se vain on jos hallitus saa jonkun työnantajan palkkaamaan mut vakituiseen kokoaikatyöhön. Sitä päivää innolla odotellessa :)

Joku tyhjäpää tuota sinun kommenttia alapeukutti. Ilmeisesti ei toivo sinun löytävän työtä, aika ihmeellistä porukkaa täällä sanoisin, Ilkkuvat työttömille mutteivät silti toivo että työtön saisi töitä. 

Tiedän työttömien pilkkajia joille pilkka on osunut omaan nilkkaan ja ovat joutuneet työttömiksi ja ovat huomanneet ettei se töiden saaminen olekkaan niin helppoa. Irtisanomisia kun nyt hallitus helpottaa niin saa nähdä miten käy.

Vierailija
67/101 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, Paljonko tienasit?

Vierailija
68/101 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voit köyttää ne osa-aikatyötunnit sen kokoaikatyön etsintään?

Vierailija
69/101 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys ei ole kiinni siitä kuin ruoskitaan ihmisiä. Kyse on niistä jotka ottaa ihmisiä töihin.

Vierailija
70/101 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta älä vain mee kertomaan syytä irtisanomiselle 🤣😂🤣

Vierailija
71/101 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suoja-osa olisi nostettu vaikkapa 400 euroon, niin olisi voinut olla täysin päinvastainen vaikutus, eli ihmiset haalisi enemmän useita osa-aikatöitä itselleen. Kokoaikatyötähän ei kaikille riitä. Se on ikävä fakta.

Tämä. Pandemia-aikana tuli mielellään otettua keikkatöitä, kun sai tienata 500 euroa tukien päälle. Nyt ei kannata ottaa ollenkaan, ellei kyseessä ole pidempi keikka.

Ja nyt kun suojaosuus ei vääristä niin nämä työt vapautuu heille jotka haluaa työllistyä ja kenties saavat kokopäiväisen työn. Ehkä pari osa-aikaista mutta niin että tulee täysi viikko

Vierailija
72/101 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja menetti kaikki mahdollisuudet kokoaikatyöhön, työtön ei kelpaa mihinkään. Köyhä on aina tyhmä, siksi se köyhä onkin. 

Mutta odottele seuraavia tukileikkauksia, voi tulla vielä ikävä osa-aikatyötäkin.

Oikeastiko noi luulee, että ketään kiinnostaa? Oman elämänsä ryssii. Meillä joilla on kokopäivätyö ja satunnainen iltatyö siihen lisäksi on turvallinen olo. 

"Työtön ei kelpaa mihinkään"? Ja sitten oletetaan kaikkien työttömien saavan töitä? 

Pieni ristiriita. Persulogiikkaa? 

Hyvä pointti. Työllinen ei edes tajua omia sanojaan, eipä yllättänyt sekään.

Vierailija
73/101 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tällästen AP paskiaisten takia kaikki muutkin joutuvat kärsimään näistä tukien leikkauksista.

Jos ei tuollaisia luusereita olisi, niin eipä menisi tukiinkaan järjettömästi rahaa.

Vierailija
74/101 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että työpaikkojen katsomiseen menee tunteja tai edes tuntia? Ei niitä ole sen enempää tarjolla vaikka tunnin välein katsoisi.  Silloin tällöin tulee katsottua onko tullut uusia paikkoja mutta ei joka päivä eikä edes joka viikko. 

Vierailija
75/101 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suoja-osa olisi nostettu vaikkapa 400 euroon, niin olisi voinut olla täysin päinvastainen vaikutus, eli ihmiset haalisi enemmän useita osa-aikatöitä itselleen. Kokoaikatyötähän ei kaikille riitä. Se on ikävä fakta.

Tämä. Pandemia-aikana tuli mielellään otettua keikkatöitä, kun sai tienata 500 euroa tukien päälle. Nyt ei kannata ottaa ollenkaan, ellei kyseessä ole pidempi keikka.

Ja nyt kun suojaosuus ei vääristä niin nämä työt vapautuu heille jotka haluaa työllistyä ja kenties saavat kokopäiväisen työn. Ehkä pari osa-aikaista mutta niin että tulee täysi viikko

Mites sitten teet kun yritys a ja b vaatii sun olevan töissä samaan aikaan? tai toinen klo 8-12 ja toinen 10-15?

Vierailija
76/101 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen ihmisiä, jotka ei ottaneet töitä vastaan enempää, vaikka olisivat saaneet kun, ettei menetä sitä 300 euroa.

Olisivat kyllä työllistäneet, mutta tekivät mieluummin vain muutaman tunnin töitä viikossa, kun laskivat kaikki tuet, että saisivat ilmaista rahaa mahdollisimman paljon

Vierailija
77/101 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo suojaosan poisto on käsittämätön moka mutta Juhana Vartiainen vahingossa paljasti miksi se tehtiin. Vuokrafirmat olivat lobanneet tätä päätöstä.

Vierailija
78/101 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikös se niin ollut että työttömät siivottiin kokonaisluvuista osa-aikaisilla töillä johon työ-ja elinkeinoministeriö aiemmin pakotti?  Onpa taas uskomatonta säätämistä. Koittakaa nyt jo pysäyttää tämä tuuliviiri.

Vierailija
79/101 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO, nythanä ne toteaa, että se suojaosa saatetaankin palauttaa, jos se alkaa näyttää tarpeelliselta ja hyödylliseltä valtion ja Purrankin mielestä!

ETTÄ ÄHÄKUTTI SULLE!

Vierailija
80/101 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teitpä typerän päätöksen, mutta se on toki sinun oikeutesi.

Menisit itse töihin 50%palkalla? No mene ihmeessä. Kaikki vaan talkoisiin.