Irtisanouduin osa-aikatyöstä ja jättäydyn nyt kokonaan työttömäksi, kun 300 e suoja-osa poistui
Ei ollut enää kannattavaa käydä 10 km:n päässä sijaitsevassa paskaduunissa. Liikaa menee bussimatkoihin rahaa.
Kommentit (101)
Itse jatkan osa-aikatyössäni. Tykkään työstäni ja on mukavaa että rahaa tulee tasaisin väliajoin tilille 4x kuukaudessa palkka+tuet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karenssi toki iskee, mutta pitemmän päälle tulee kannattavammaksi minun kannalta näin. Nyt elellään säästöillä vähän aikaa.
Ap
Oletko laskenut, miten pitkään menee? Sinä olisit menettänyt 150 euroa kuukaudessa. Nyt saat kahden kuukauden karenssin eli menetät vähintään 1 600 euroa sen aikana.
Ei minun talous kaadu, jos menetän 2000 euroa parin kuukauden ajalta. Periaatteen vuoksi päädyin tähän päätökseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse jatkan osa-aikatyössäni. Tykkään työstäni ja on mukavaa että rahaa tulee tasaisin väliajoin tilille 4x kuukaudessa palkka+tuet.
Itse en tykännyt työstäni ja bussilippuun menee yli 50 euroa kuukaudessa. Ihan turhaa hommaa käydä osa-aikatyössä, jos ei saa ihan läheltä sellaista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja menetti kaikki mahdollisuudet kokoaikatyöhön, työtön ei kelpaa mihinkään. Köyhä on aina tyhmä, siksi se köyhä onkin.
Mutta odottele seuraavia tukileikkauksia, voi tulla vielä ikävä osa-aikatyötäkin.
Oikeastiko noi luulee, että ketään kiinnostaa? Oman elämänsä ryssii. Meillä joilla on kokopäivätyö ja satunnainen iltatyö siihen lisäksi on turvallinen olo.
Poliitikot ovat jo vuosikausia rysiineet työmarkkinat tässä maassa, ei se sun työpaikkasikaan mikään varma ole. Se on jo nähty ettei osa-päiväiset saa koko-aika työtä, edes vaikka Purra niin väittää, lisää työttömiä tämä hallitus vaan teki.
Vierailija kirjoitti:
Karenssi toki iskee, mutta pitemmän päälle tulee kannattavammaksi minun kannalta näin. Nyt elellään säästöillä vähän aikaa.
Ap
On tuki ollut liian iso, jos säästöön on jäänyt kolmen kuukauden edestä rahaa. Olis niillä aika kauan ajanut bussilla töihinkin ja samalla olisi voinut etsiä vaikka toisen osa-aikatyön. Trollihan sinä olet.
Eikö ollut mahdollisuutta ottaa enemmän työtunteja ja tienata kunnolla? Miksi puhut paskatyöstä kun sait kumminkin palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, joku ahkera opiskelija saa duunisi. Syö vaikka kynsiäsi sinä.
Sama minulla. Tuskin opiskelija tekee työni aamupäivällä. Kävin töissä, koska sain vähän palkkaa ja työyhteisön. Nyt tuomosaaikatyö.vetää jo miinukselle. Joten jää pelkkä työyhteisö ja työn antama "status". Menee mietintään, kannattaako "maksaa" työssäkäynnistä. Osaaikatyöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oletko laskenut, miten pitkään menee? Sinä olisit menettänyt 150 euroa kuukaudessa. Nyt saat kahden kuukauden karenssin eli menetät vähintään 1 600 euroa sen aikana.
Ok, lähde itse töihin ja suostu 50% palkan alennukseen. Miettisit edes vähän.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ollut mahdollisuutta ottaa enemmän työtunteja ja tienata kunnolla? Miksi puhut paskatyöstä kun sait kumminkin palkkaa?
Voiko joku olla oikeasti noin yksinkertainen että kuvittelee lisätunteja jostain saavan noin vaan? Siis oikeasti ette tajua miksi meillä on satojatuhansia työttömiä? Purrako se siellä ihmettelemässä?
Alkaa pikkuhiljaa valjeta miksi työllisissä on niin paljon tyhmiä, ettehän te mistään mitään tajua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä työ on paskatyö, jos sillä yksin ei elä. Eipä kiinnostaisi minuakaan ja sympatiani ovat ap:n puolella, sillä onhan se osin onneakin, että minulla on vakkarityö, jolla tulen toimeen ilman tukia.
KELAkin kehtaa väittää sivustollaan että leikkauksista huolimatta osa-aikatyössä käynti kannattaa, joka eurosta menettää 50snt tukea, siihen vielä asumistuki lasketaan uudestaan sen vuoksi että se 300e suojaosuus loppui, ja senkin leikkaus tulee heti voimaan, joten menetyksiä tulee niin paljon yhteensä että ei varmasti kannata. Osa-aikatyö ei edes näy auttavan mitään kokoaikatyön saamisessa, joten turhaa vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
On tuki ollut liian iso, jos säästöön on jäänyt kolmen kuukauden edestä rahaa. Olis niillä aika kauan ajanut bussilla töihinkin ja samalla olisi voinut etsiä vaikka toisen osa-aikatyön. Trollihan sinä olet.
Sitten jos en olisi kituuttanut ja säästänyt ja jos valittaisin, että tili on nollilla, niin sanoisit, että "mitäs ryyppäsit ja tupakoit kaikki rahat?".
Kyllä se vaan on niin, että kun elää terveellisesti ja edullisessa vuokra-asunnossa, ja harkitsee hankintansa, niin rahaa säästyy.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei minun talous kaadu, jos menetän 2000 euroa parin kuukauden ajalta. Periaatteen vuoksi päädyin tähän päätökseen.
Ap
Mikä se periaate on?
Jos suoja-osa olisi nostettu vaikkapa 400 euroon, niin olisi voinut olla täysin päinvastainen vaikutus, eli ihmiset haalisi enemmän useita osa-aikatöitä itselleen. Kokoaikatyötähän ei kaikille riitä. Se on ikävä fakta.
Vierailija kirjoitti:
Ja menetti kaikki mahdollisuudet kokoaikatyöhön, työtön ei kelpaa mihinkään. Köyhä on aina tyhmä, siksi se köyhä onkin.
Mutta odottele seuraavia tukileikkauksia, voi tulla vielä ikävä osa-aikatyötäkin.
Oikeastiko noi luulee, että ketään kiinnostaa? Oman elämänsä ryssii. Meillä joilla on kokopäivätyö ja satunnainen iltatyö siihen lisäksi on turvallinen olo.
"Työtön ei kelpaa mihinkään"? Ja sitten oletetaan kaikkien työttömien saavan töitä?
Pieni ristiriita. Persulogiikkaa?
Mitähän työnantaja sanoisi jos astelisin johonkin työpaikkaan ja sanoisin että minä tulin nyt ottamaan lisätunteja, halusitpa tahi et, tai minä tulin nyt tänne töihin, halusitpa tahi et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Mikä se periaate on?
Se, etten tee surkeaa paskaduunia, jos tuet leikkaantuu sitä tekemällä ja työnantaja ei edes arvosta minua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ok, lähde itse töihin ja suostu 50% palkan alennukseen. Miettisit edes vähän.
Mieti itse. Ap:lla kestää nyt melkein vuosi saada menettämänsä tulot takaisin. Jos tuo ei ole typerä päähänpisto, en tiedä mikä sitten on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en tykännyt työstäni ja bussilippuun menee yli 50 euroa kuukaudessa. Ihan turhaa hommaa käydä osa-aikatyössä, jos ei saa ihan läheltä sellaista.
Ap
Sinulla siis oli työ josta tienasit tarkalleen 300 euroa kuukaudessa?
Kauanko etsit lisätöitä muualta?
Eipä ole aiemminkaan tarjoutunut kokoaikatyötä, vaikka vuosikausia tein osa-aikatöitä.
Ap