Irtisanouduin osa-aikatyöstä ja jättäydyn nyt kokonaan työttömäksi, kun 300 e suoja-osa poistui
Ei ollut enää kannattavaa käydä 10 km:n päässä sijaitsevassa paskaduunissa. Liikaa menee bussimatkoihin rahaa.
Kommentit (101)
Huono päätös. Jos bussikorttiin menee liikaa rahaa, voi matkan kulkea polkupyörällä. 10 km ei ole polkupyörällä kummoinenkaan matka. On kuitenkin parempi olla edes jossain töissä, kuin täysin työttömänä.
Vaikuttaa vähän siltä, että jättäydyit protestiksi pois töistäsi.
Vierailija kirjoitti:
KELAkin kehtaa väittää sivustollaan että leikkauksista huolimatta osa-aikatyössä käynti kannattaa, joka eurosta menettää 50snt tukea, siihen vielä asumistuki lasketaan uudestaan sen vuoksi että se 300e suojaosuus loppui, ja senkin leikkaus tulee heti voimaan, joten menetyksiä tulee niin paljon yhteensä että ei varmasti kannata. Osa-aikatyö ei edes näy auttavan mitään kokoaikatyön saamisessa, joten turhaa vaivaa.
Suojaosa oli 300 mutta menetys on vain 150 euroa. Ja 300 euroa ylittävältä osalta ei mikään muutu. Onko kaikilla osa-aikatyötä tekevillä tarkalleen sen verran tunteja että juuri 300 euroa tulee täyteen? Mielenkiintoinen sattuma. Mistä mahtaa johtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse jatkan osa-aikatyössäni. Tykkään työstäni ja on mukavaa että rahaa tulee tasaisin väliajoin tilille 4x kuukaudessa palkka+tuet.
Itse en tykännyt työstäni ja bussilippuun menee yli 50 euroa kuukaudessa. Ihan turhaa hommaa käydä osa-aikatyössä, jos ei saa ihan läheltä sellaista.
Ap
Olen henkilökohtainen avustaja. Lähin mun asiakkaista asuu tuossa tien toisella puolella mun kotoa ja toinen 3km päässä ja kolmans 35km päässä.
Siitä saan kilometrikorvauksen mikä on enemmän kun oikeasti menee polttoaineisiin.
Se on mukavaa kun tulee toimeentulotuki kuun alussa ja sitten tulee 300€ palkkaa ja sitten työmarkkinatuki ja sitten taas 300€ palkkaa.
2 lasta asuu vuoroviikot mun luona niin siksi saan toimeentulotukea. Tänään tuli 500€, palkka tulee olee sitten sen 300€, työmarkkinatuki leikkauksineen ja ilman lapsikorotuksia joku 400-500€ ja sit taas se palkka 300€ tulee. Saa lisäksi vielä yhtä tukea 100€/kk noiden lisäksi joka ei vaikuta muihin tukiin sekä asumistukea saan190€.
Kokoaikatyötä toki itsekkin haen.
Vierailija kirjoitti:
Minua huvittaa tämä uho ja murjotus. Vielä kelpaa se paskaduunikin näille lusmuille, tukien leikkaukset on vasta ihan alussa.
Teidän oleilu alkaa olla tiensä päässä, olen iloinen.
Ei työnantajat palkkaa yhtään sen helpommin vaikka tukia leikataan mutta hyvähän se vain on jos hallitus saa jonkun työnantajan palkkaamaan mut vakituiseen kokoaikatyöhön. Sitä päivää innolla odotellessa :)
No niin AP tuli tänne todistamaan sen mitä täällä on todettu monet kerrat. Suomessa on liian hyvät tuet kun ihmiset valitsevat mielummin työttömyyden kun työssäkäynnin. Jos AP:n tukia olisi leikattu riittävästi jatkaisi hän edelleen työssään. Työttömät vain laulavat tätä samaa virttä miten töitä ei saa, vaikka todellisuudessa heitä eivät työt kiinnosta kun tuet ovat niin hyvät että mielummin on niillä kun käy töissä edes osa-aikaisesti. Onneksi AP:n paikkaan löytyy töihin joku reipas opiskelija, joka on muidenkin kuin tukien perässä. Eiköhän AP:n työnantajakin mieluummin palkkaa hommaan tulevan juristin, lääkärin tai insinöörin kun saa samalla rahalla fiksumman työntekijän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen asti, kunnes saan sen kokoaikatyön jostain, mutta toistaiseksi on pikemminkin niin, ettei työhakemukseen edes tule välttämättä mitään vastausta.
Kaikille riittää kokoaikatyötä????????
Ap
Koska jättäydyit työstäsi pois, todennäköisyys sille että saisit kokoaikatöitä pieneni.
Mita mitä? Hallitus sanoo et on hirvee työvoimapula. Töihin pääsee jos vain suostuu menemään. Valehteleeko Purra ja Orpo?
300€ suojaosuus tarkoitti käytännössä että yhteiskunta ei hyödy työpanoksestasi mitään.
Kestämätön tilanne että yhteiskunta maksaa työnteosta. Jokainen ymmärtää että tilanne on vääristynyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KELAkin kehtaa väittää sivustollaan että leikkauksista huolimatta osa-aikatyössä käynti kannattaa, joka eurosta menettää 50snt tukea, siihen vielä asumistuki lasketaan uudestaan sen vuoksi että se 300e suojaosuus loppui, ja senkin leikkaus tulee heti voimaan, joten menetyksiä tulee niin paljon yhteensä että ei varmasti kannata. Osa-aikatyö ei edes näy auttavan mitään kokoaikatyön saamisessa, joten turhaa vaivaa.
Suojaosa oli 300 mutta menetys on vain 150 euroa. Ja 300 euroa ylittävältä osalta ei mikään muutu. Onko kaikilla osa-aikatyötä tekevillä tarkalleen sen verran tunteja että juuri 300 euroa tulee täyteen? Mielenkiintoinen sattuma. Mistä mahtaa johtua.
Ei ole ainakaan mulla. Kuten tuossa yhdessä viestissä sanoin niin saan 2x kuukaudessa 300€ nettona palkkaa osa-aikatyletä eli 600€ nettona kuukaudessa.
Jos irtisanoutuu itse osa-aikatyöstä, tuleeko karenssi vai pääseekö heti ansiosidonnaiselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ainakaan mulla. Kuten tuossa yhdessä viestissä sanoin niin saan 2x kuukaudessa 300€ nettona palkkaa osa-aikatyletä eli 600€ net
Osa-aikatyöstä eikä tyletä.
Olen ollut nyt pari kuukautta työttömänä. Voisin hyvin ottaa satunnaisia keikkoja kokoaikaista työtä odotellessa, mutta eihän tässä ole mitään järkeä ottaa yhtään keikkatyötä vastaan, kun 8h päivästä sulle jää käteen ehkä kymppi, pari kymppiä. Mieluummin vietän sen 8h kotona.
Vierailija kirjoitti:
300€ suojaosuus tarkoitti käytännössä että yhteiskunta ei hyödy työpanoksestasi mitään.
Kestämätön tilanne että yhteiskunta maksaa työnteosta. Jokainen ymmärtää että tilanne on vääristynyt
Osa-aikasiivoojia, henk.koht.avustajia yms. sai suoja-osan ansiosta. Lisäksi niin monesta osa-aikatyöstä ylipäänsä maksetaan niin vähän työn kuormittavuuteen nähden.
Vierailija kirjoitti:
Jos suoja-osa olisi nostettu vaikkapa 400 euroon, niin olisi voinut olla täysin päinvastainen vaikutus, eli ihmiset haalisi enemmän useita osa-aikatöitä itselleen. Kokoaikatyötähän ei kaikille riitä. Se on ikävä fakta.
Tämä. Pandemia-aikana tuli mielellään otettua keikkatöitä, kun sai tienata 500 euroa tukien päälle. Nyt ei kannata ottaa ollenkaan, ellei kyseessä ole pidempi keikka.
Vierailija kirjoitti:
No niin AP tuli tänne todistamaan sen mitä täällä on todettu monet kerrat. Suomessa on liian hyvät tuet kun ihmiset valitsevat mielummin työttömyyden kun työssäkäynnin. Jos AP:n tukia olisi leikattu riittävästi jatkaisi hän edelleen työssään. Työttömät vain laulavat tätä samaa virttä miten töitä ei saa, vaikka todellisuudessa heitä eivät työt kiinnosta kun tuet ovat niin hyvät että mielummin on niillä kun käy töissä edes osa-aikaisesti. Onneksi AP:n paikkaan löytyy töihin joku reipas opiskelija, joka on muidenkin kuin tukien perässä. Eiköhän AP:n työnantajakin mieluummin palkkaa hommaan tulevan juristin, lääkärin tai insinöörin kun saa samalla rahalla fiksumman työntekijän.
Töitä ei saa se on fakta eikö keksitty juttu. Toki jotkut saa mutta ei kaikki. Töitä ei edes riitä kuin pienen pienelle murto-osalle työttömistä.
Työtön hakee töitä ja työnantaja päättää että palkkaako. Ei kannata yleistää että kaikki työttömät ei haluaisi töihin mennä.
Toki on niitäkin jotka ei vaan halua mennä mutta uskon että he ovat vähemmistö työttömistä. Jos vaikka sä joutuisit yhtäkkiä työttömäksi niin sun kirjoituksen perusteella se työttömän titteli tekis susta välittömästi laiskan ja vain tukien perässä oleva laiskurin.
Vierailija kirjoitti:
Jos suoja-osa olisi nostettu vaikkapa 400 euroon, niin olisi voinut olla täysin päinvastainen vaikutus, eli ihmiset haalisi enemmän useita osa-aikatöitä itselleen. Kokoaikatyötähän ei kaikille riitä. Se on ikävä fakta.
Ei niitä osa-aikatöitäkään paljoa sen paremmin kaikille riitä
Ai ei hyötynyt? Jos mistään mitään ymmärtäisit niin meillä on semmoinen asia kuin ALV mikä tilitetään AP n ostoksista verottajalle joten roskaa puhut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa-aikasiivoojia, henk.koht.avustajia yms. sai suoja-osan ansiosta. Lisäksi niin monesta osa-aikatyöstä ylipäänsä maksetaan niin vähän työn kuormittavuuteen nähden.
Ite olen henkilökohtainen avustaja. Mulla 3 asiakasta ja rankinta mitä teen on tiskaus yhdellä asiakkaalla. Eilen työvuorossa pelattiin fifaa pelikonsolilla koko työvuoro yhden nuoren asiakkaan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minua huvittaa tämä uho ja murjotus. Vielä kelpaa se paskaduunikin näille lusmuille, tukien leikkaukset on vasta ihan alussa.
Olet iloinen siitä että maassa on paljon työttömiä? Olet kyllä todella outo. Olisit ennemmin vihainen maamme hallituksille koska pilasivat työmarkkinat ja aiheuttivat työttömyttä. Mutta eihän sulla aivot riitä sellaiseen ajatustyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite olen henkilökohtainen avustaja. Mulla 3 asiakasta ja rankinta mitä teen on tiskaus yhdellä asiakkaalla. Eilen työvuorossa pelattiin fifaa pelikonsolilla koko työvuoro yhden nuoren asiakkaan kanssa.
Kannattaa muistaa että avustaja saa valita avustettavansa ja avustettava avustajansa. Itse olen isossa firmassa töissä. Mun kohdalla menee niin päin että leppoisampaa työtä saa miettimällä miettiä